Внеклассное мероприятие День Благодарения









(уч-ся 6-9 классов)

Подготовила: учитель английского языка
филиала МОУ Токаревской СОШ №2 в С. Гладышево
Гладышева Ольга Викторовна




2009 г.

Thanksgiving Day
Цели:
Развивающая: продолжать знакомство с обычаями и традициями англоязычных стран, развивать навыки самостоятельного поиска и подбора информации;
Обучающая: совершенствовать навыки аудирования и устной речи;
Воспитательная: расширять кругозор о стране изучаемого языка, воспитывать уважение к иноязычной культуре.
Участники: учащиеся 7 – 9 классов.
Оформление: рисунки с изображением индейки- символа праздника, рисунки индейцев, название праздника из разноцветных букв, цветы, фрукты, овощи; набор посуды, магнитофон.
Сценарий праздника
1. Под музыку “Over the river” входят ученики, одетые в костюмы индейцев. Вождь приветствует гостей:
Ladies and gentlemen! I am Chingachguk-the-Sharp-Claw and these are my people. We are glad to welcome you at this place today.
(Приветственные жесты индейцев.)
Звучит музыка. Входят ученики в костюмах пилигримов. Приветствуют гостей.
We are newcomers. We are from the Old World. We are from New England. We sailed to America on the ship. We are glad to welcome you.
2. Участники исполняют песню “Over the river”.
Over the river, and through the woods, To grandmother’s house we go; The horse knows the way, to carry the sleigh, Trough the white and drifted snow. Over the river, and through the woods- Oh, how the wind does blow. It stings the toes, And bites the nose, As over the ground we go.
(Участники праздника рассаживаются.)
3. Выход “президента США” (ведущий одет в мантию и шапочку). Зачитывает ежегодную речь президента США.
The historic observance of a day of Thanksgiving at Plymouth, in 1621, was of many occasions on which our ancestors paused to
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·n that day of thanks to affirm by their prayers and their gratitude the many blessings God has bestowed upon us.” (Аплодисменты.)
4. Выход ведущих. P1: Dear Indians and pilgrims! Do you know why we are here today? What holiday are we going to celebrate? Thanksgiving has become a national American holiday, hasn’t it? When is the holiday celebrated? Now we are going to tell you about the holiday.
5. Аудирование рассказа о празднике.
Ведущий 2: The first Thanksgiving Day was celebrated by the Pilgrims in 16
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·rate with a feast. The Pilgrims invited their Indian friends to share this Thanksgiving feast.
6. Вопросы учащимся по прослушанному тексту: Ведущий 1: When was the first Thanksgiving Day celebrated? What did the Pilgrims sail from England for? What was the name of the ship? What did the Native Indians teach the Pilgrims? Why did the Pilgrims invite their Indian friends for the feast?  Who were the Pilgrims?
7. Монолог ученика о пилигримах
8. Ведущий 2: What do you know about Native Indians? (Монолог ученика об индейцах.)
9. Рассказ о праздновании этого дня в наше время. Ведущий 3: Thanksgiving Day comes on the 4-th Thursday in November. It’s a legal holiday celebrated throughout the USA. People of all faiths celebrate this day. They give thanks for the many
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·ted with turkeys, pilgrims, Indians, wreaths of dried flowers, and vegetables. Horns of plenty are very popular. Charitable organizations serve dinners to needy people. They also sends baskets of food to the elderly and sick.
10. Activities (проводит ведущий).
Сервировка стола: Do you know the traditional dishes on Thanksgiving Day? (Ученики называют традиционные блюда.)
11. Ведущий 4: Listen to traditional menu on this day.
Thanksgiving Menu:
- Roast turkey stuffed with herb flavored bread - cranberry jelly -white mashed potatoes -pumpkin pie -creamed corn -apple cider -squash
Your task is to set a table for a holiday dinner and explain the order of setting. (По одному уч-ся от пилигримов и индейцев. Уч-ся сервируют стол и объясняют порядок сервировки).
2. Игра “Меню” (как “Снежный ком”).
P1: I am going to thanksgiving dinner and I am having turkey. P2: I am going to thanksgiving dinner and I am having turkey and stuffing. P3:
3. Action-poem “Pilgrim children”
Pilgrim children worked hard all day Pilgrim children had little time to play. The first child chopped lots of wood. The second child helped make the family food.
The third child helped keep the horses fed. The fourth child made a mattress for his bed.
The fifth child made soap and a candle. The sixth child turned the meat-roasting handle. Pilgrim children worked hard all day. Pilgrim children had little time to play.
4. “Guessing Fun”. (Игра “Догадайся”)
Ведущий: Let’s have a guessing fun. Take a thing and guess its name. (Индеец и пилигрим с завязанными глазами вытаскивают из корзины овощи и фрукты и называют их.)
5. Action-game “Five Plump Turkeys”
This plump turkey spread his tail like a fan. This plump turkey away he ran. This plump turkey flew up in a tree. This plump turkey gobbled at me. This plump turkey said, “I’ll leave right away, So the cook can’t find me on Thanksgiving Day.”
6. Игра “Цитаты”. (Quotations”)
Ведущий 3: Now, you’ll receive cards with quotations. Your task is to read it correctly and find the right Russian equivalent.
Когда зерно созрело, время его убирать.
Урожай приходит не каждый день, хотя он бывает каждый год.
Лучше отдавать, чем получать.
Признательность, благодарность, сочувствие, участие, религия.
When corn is ripe, it’s time to reap.
Harvest comes not every day, though it is every year.
It’s better to give than to receive.
Gratitude, thankfulness, compassion, sharing, religion.
10. “Рог изобилия (Horn of Plenty)
Ведущий 4: We are also thankful to our nearest and dearest for many things. Let’s make a Horn of Plenty.
”Индейцы” и “пилигримы” по очереди читают написанную заранее ими на листке благодарность и опускают в рог. Учителя читают благодарность детям и вручают сувениры.


Приложения:(фото)





























Филиал МОУ Токаревской СОШ №2 в с. Гладышево


Гладышева Ольга Викторовна




Открытое мероприятие:" Thaksgiving day"Arial Blackђ Заголовок 215