We are in a global village


We are in a global village

Цель: Систематизировать и закрепить умения и навыки устной речи по теме “Англоязычные страны и родная страна”.
Задачи:
повышение мотивации к самообучению;
формирование новых компетенций;
реализация креативного потенциала;
повышение личностной самооценки;
мотивация учащихся на поисковую деятельность.
Оснащение:
компьютерный класс;
мультимедийный проектор;
интерактивная доска;
презентация.
Ход урока
1. Организационный момент
Good morning boys and girls. Today we’ll have an unusual lesson. Look at the blackboard (cлайд №1 презентации) the name of our lesson is “We are in a global village”.What do you understand under “a global village”? Right you are, it is our world. Today we will check our knowledge about some English-speaking countries and Russia, their traditions, historical facts, emblems, symbols, sightseeing.
2. Основной этап
Let’s start. (Слайд №2 презентации)
a) To cooperate and to live in peace in todays multicultural Global Village, we have to learn and understand each other to escape culture conflicts and shocks when meeting. Imagine, that you are secret agents and you were sent to one of foreign countries to get the information about it.
Let’s see what country you were sent to. Here is the information (Приложение №1) about one of 3 countries, choose, read and have a sit near the emblem (Приложение №2) of the country where these traditions or facts take place.
We will form 3 groups.
(Учащимся на выбор предлагаются напечатанные на карточках исторические факты или традиции 3-х стран. Ознакомившись с информацией каждый ученик должен определить, о какой стране идет речь, найти герб этой страны и занять место рядом с ним. Количество карточек индивидуально в каждом классе и соответствует количеству учащихся, если количество учащихся не кратно трем, группы могут быть неравными)First let’s name the countries after their emblems.
What is the official name of this country?
What is its shorter name?
What is its abbreviation?
Now read the information on your cards and we would check were you right or mistaken.( Если учащийся неправильно соотнес исторический факт или традицию с гербом страны, после проверки он меняет место.)
As you see today we are going to speak about the UK, the USA and the Russian Federation.
b) Now review the information about their flags. (Приложение №3). You are to listen to the texts (Appendix №1 page 193) and complete the tables (Приложение №4) (Учащиеся получают индивидуальные бланки для контроля навыков аудирования, затем сверяют свои записи и формируют общую таблицу)
Let’s check it.
c) I see you are tired. Stand up and find in the classroom symbols of the countries you were sent to. Name them. What does each of them symbolize? (Картинки с любыми символами стран (Кремль, Биг-Бен, красная роза и т.д.) могут быть размещены на стенах, в партах, жалюзи и т.д.)
d) Now you are to create a writing project or a computer presentation. (Слайды №3-7 презентации) using the facts you know and you will find in computer about the country you were sent to. In 10 minutes present your projects to other agents. Give the appreciation of your projects using the table. (Слайд №8 презентации)
e) A good secret agent should be very attentive and know everything not only about the country he or she is. Let’s check were you attentive or not. (Слайд №9 презентации)
3. Заключительный этап
Thank you for your work. Your information will help people avoid conflicts and live in peace.
Now you can leave for your native countries. I hope you liked our lesson. (Слайд №10 презентации).
Good – bye, my dear friends.