Контрольно измерительный материал по башкирскому (гос) языку за 1 четверть

Контрольно-измерительный материал по башкирскому (государственному языку) 1 четверть
3 класс
1. #9448рг8 3орау4ар 6уй.
*хм8т, урман, сей8, олатай, Ай4ар,эшл8п8,алма5ас, 6уян, ел, болот,бейе9се.
2.#2йл8мд8р т242
^ыр4ар ,сумды, тынлы66а.
К2нд8р,башланы, 6ы16ара.
#ары,а5астар,япра6тарын, 6ой4о.
Йырсы, я66а, кит8, 6оштар,йылы.
3.Й8й8л8р4е асып тейешле х8реф мен8н башлап я4.
Баш6ортостанда йыл5алар к9п. Бында и7 4ур йыл5а- (а)5и4ел. Ул (и)р8м8л 3ырттарынан башланып, (к)ама йыл5а3ына 6оя
4.#2йл8мд8р4е тултырып я4.
Баш6ортостанды7 баш 6ала3ы -
Бе44е7 районды7 исеме-
Бе44е7 урамды7 исеме -...

3класс
1.Составьте предложения.
Ду1ым, был, мине7.
Исеме, Андрей, уны7,
У6ый,м8кт8пт8, ул, бе44е7.
Я4абы4, у6ыйбы4, д8рест8,бе4.
2.Найдите слова.
М8кт8пеналинейка6буручка
3.Перевод.
-#аумы,Алик.
-С8л8м, Лена.
-Х84ер нинд8й д8рес була?
-Математика д8ресе.
4.Запишите цифры словами.
105. 84, 15, 22, 12, 117
5.Найдите переводы слов
А6бур- учебник
Та6та- ластик
Сепр8к- карандаш
У6ыусы- тетрадь
Д8рес- перемена
Т8н8фес- мел
Д8фт8р- доска
68л8м- тряпка
Юй5ыс- ученик
Д8реслек- урок

4 класс

1.Распредилите слова по столбикам. Как называются эти слова.
Ст8рлетама6, журнал, «А6бу4ат», д8фт8р, атай, К8рим, апай, *нис8, Рекс, эт
2.Составьте предложения.
Итексе, итек, т248т8, о1таханала.
Фермала, 3ауынсы ,эшл8й.
Машинаны, й2р2т8 ,шофер.
3 Из данных слов образуйте название профессий
Ба6са, иген, трактор, эш, гармун, йыр.
4.Перевод.
Мин ши5ыр4ы ятламаным. Ми7 компьютер4а уйнаным. Мин б2г2н м8кт8пт8н 3у7 6айттым.
5.Из цепочки найдите слова.
М8кт8пеналинейка6буручкас6ыс858т8н8фесиныфломастер8семарка.

6 класс
1.Перевод слов.
Школа, башкирский язык, русский язык, ученик, учитель, книга, тетрадь, доска, перемена, урок.
2.Вместо точек напишите нужные слова.
К24 . йылы я66а киттел8р. 3ыуынды. м8кт8пт8 у6ый башланылар. япра6тары 3ар5ай4ы. к2н д8 яуа. Быйыл й8й булды. Кешел8р мул йый4ы

Слова для справок:етте,йылы, 6оштар, к2нд8р, у6ыусылар, ям5ырлы, а5ас, у7ыш
3.Спишите предложения, проставляя правильно знаки препинания.
Кис8 6ойоп ям5ыр яу4ы нинд8й ая4 к2н малай4ар 38м 6ы44ар б8шм8кк8 киттел8р 3ин б8шм8к йыйыр5а нинд8й 3ауыт алды7 урманда б8шм8к к9п ине балалар р8х8тл8неп б8шм8к йый4ы ял итте.

4.К следующим существительным допишите прилагательные.
К9лд8к, д8рес, фатир, урман, 9л8н, 6ош,урам,малай, а5ас, ел

7 класс
1.Вместо точек ставьте слова, озаглавьте текст.
Урман-бе44е7 милли , 5орурлы5ыбы4. 40 процент сама3ы ере мен8н 6аплан5ан. Шулай 4а ул т2п324 байлы6 т9гел. урмандар4ы7 6ыр6ып б2т2р2лг8н. Шу5а ла б2г2н а5ас-бе44е7 бурыс.
Ярты3ы, Баш6ортостанды7, ултыртыу, бе44е7, байлы5ыбы4, урман.
2.С данными словами образуйте словосочетание «причастие+ сущ»
Икм8к,к9лд8к, 32т, 6улдар, китап.
3.Перевод.
Борон-борон заманда бер ир мен8н 6атын й8ш8г8н. Улар4ы7 биш улдары бул5ан. Бер48н-бер к2нд2 былар4ы7 аталары , Тыу5ан илде я6лап, яу5а китк8н. Ул кире 8йл8неп 6айтма5ан, 3у5ыш яланында 9леп 6ал5ан. Я75ы4 8с8 биш баланы 94е т8рби8л8п 9стерг8н.
4.Просклоняйте данные слова по падежам.
У6ыусы, ду1
5 Составьте диалог на тему.
« Ирт8нге аш», «Т8н8фест8», «М8кт8п китапхана3ында».

8 класс 1сирек

1.Вместо многоточий вставьте слова .
*йтеге4 8ле, нинд8й урамда?
нисек барып була?
6асан килде?
6ай4а була?
нис8л8 6айта?
2.Перевод.
Борон-борон заманда й8ш8г8н ,ти, 6уян.Уны7 2с бала3ы бул5ан. Бер к2нд2 ул урман5а барыр5а йыйын5ан. Балаларына : «Ишекте бикл8п ултыры5ы4, сы5ып й2р2м8ге4», тиг8н.
*с83е ктик8с, и7 б8л8к8й 6уян5а к97ел3е4 була башлай. Уны7 ила5ы3ы кил8.
3. Найдите перевод пословиц.
Дружно –не грузно, а врозь- хоть брось. Ищи товарища лучше себя, а не хуже себя Забота не съела- скука одолела. Встречают по одежке, а провожают по уму. К собаке подходи сзади, а к лощади- спереди.
А5ас к9рке- япра6, кеше к9рке-сепр8к. Эш3е4лекте йо6о ба1ыр. Ду1ы7 бул3а, 94е7д8н арты6 бул3ын. Ат типм81, тим8, эт тешл8м81, тим8.Берлект8-б8р8к8т, тар6аулы6та-38л8к8т.
4. Измените слова по падежам.
Ям5ыр, ел, т8би58т.
5.Составьте диалог на тему «К24г2 урман»

9 класс

1 Найдите перевод пословиц.
Дружно –не грузно, а врозь- хоть брось. Ищи товарища лучше себя, а не хуже себя Забота не съела- скука одолела. Встречают по одежке, а провожают по уму. К собаке подходи сзади, а к лощади- спереди.
А5ас к9рке- япра6, кеше к9рке-сепр8к. Эш3е4лекте йо6о ба1ыр. Ду1ы7 бул3а, 94е7д8н арты6 бул3ын. Ат типм81, тим8, эт тешл8м81, тим8.Берлект8-б8р8к8т, тар6аулы6та-38л8к8т.
2.Измените слова по падежам.
Ям5ыр, ел, т8би58т.
3.Перевод.
Тамара Г8ниева 1951 йылда К2й2рг84е районы Кинй8бай ауылында тыу5ан.Павловка 3иге4 йыллы6 м8кт8бен, Салауат педагогия училище3ын тамамлай, а4а6 @ф2, Салауат 6алаларында балалар у6ыта.
4.С данными словами составьте предложения.
#ауала, урамда, китаптан, Ст8рлетама66а тиклем.
5.Найдите главные члены предложения.
Ел а5астар4ы7 3ары япра6тарын 8лл8 6ай4ар5а осора. * а5астар шыбыр-шыбыр кил8. К97елде 3а5ыш сорнай. Тыу5ан я6тары мен8н хушлашып, йылы я66а 6оштар оса. К97елд8 йыр тыуа.





15