ПРОГРАММА ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА. (5-7лет)


РАННЕЕ ОБУЧЕНИЕ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ.
ПРОГРАММА ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА. (5-7лет)
Пояснительная записка.
Вопросы, связанные с обучением английскому языку дошкольников, является предметом широких дисекуссий, посколько ранне детство с 5 лет рассматривается специалистами как наиболее благоприятный период для овладения иностранным языком (Е.И. Негнивицкая, В.С.Мухина, В.Н.Мещерякова и другие).
Задача раннего обучения иностранному языку заключается в том, чтобы не упустить и воспользоваться преимуществами синзитивного периода усвоения иностранного языка в дошкольном возрасте. Экспериментальные исследования указывают на то, что после 9 лет у ребенка утрачивается гибкость речевого механизма.
Оптимальным возрастом для начала обучения иностранному языку является возраст 5 лет. Е.Н.Протасова отмечает, что к 5 годам система родного языка уже достаточно хорошо освоена и к новому языку ребенок относится уже сознательно. Данный возраст является наиболее благоприятным для овладения иностранным языком в силу ряда психологических особенностей характерных для ребенка-дошкольника, это интенсивное формирование познавательных способностей, быстрое и легкое запоминание языковой информации, особая чуткость к явлениям языка, способность к имитации.
На ранней ступени иностранный язык решает более важную цель, чем только приобретение определенных практических навыков и умений. Роль иностранного языка на ранней ступени обучения особенно неоценимо в развивающем плане.
Язык для ребенка – это прежде всего средство развития, познания и воспитания. Сверхзадачей на ранней ступени обучения стоит развитие личности ребенка средствами иностранного языка. Через общение и деятельность на языке ребенок развивается, воспитывается, познает мир и себя.
Изучив работы таких психологов и педагогов, как М. Монтессори, И.Борисенко, а также изучив авторские программы Е.И.Негневицкой «Обучение английскому языку с 6 лет», В.Н. Мещеряковой «Обучение детей английскому языку 3-9 лет». Методика этих авторов более приемлена для детей младшего школьного возраста и имеет недостаточный лексический материал, отсутсвует педагогическая технология как сказкотерапия, на уделяется внимание культуре и традициям страны изучаемого языка. Анализ этих технологий и подтолкнуло меня к разработке авторской программы «Обучение детей английскому языку 5-7 лет».
Я считаю, при обучении детей английскому языку лексический материал нужно вводить не в недостаточном объеме, а избыточном. (Например, авторы В.Н.Мещерякова по теме «Семья» вводит названия 6 членов слов семьи, Е.И. Негневицкая – 4; мною вводится - 14 слов ).
Введение лексического материала в большом объеме и является на мой взгляд, новизной авторской программы. Если ребенок может по-английски сказать именно, что он хотел бы сказать по-русски, то он чувствует полное удовлетворение- ведь он владеет английским языком так хорошо, что может высказать свою мысль на нем. Ребенок не будет чувствовать полного удовлетворения , если он должен ежесекундно обращаться к учителю за нужным словом.
Разработанная программа учитывает психофизиологические особенности детей и опирается на принципы:
Принцип коммуникативной направленности.
Принцип доступности.
Принцип осознанности.
Принцип активности.
Принцип индивидуального подхода.
Разрабатывая программу я ставила перед собой следующие задачи:
В развивающем аспекте:
- развитие психических функций ребенка: внимания, памяти, мышления и
воображения.
2. В воспитательном аспекте:
- воспитание понимания, уважения к другой культуре;
- воспитание правильной оценки себя и других;
- воспитание уважительного отношения к людям;
- воспитание чувства товарищества, дружбы, гуманизма.
3. В познавательном аспекте:
- знакомство с праздниками, с традициями и обычаями страны изучаемого
языка;
- знакомство с достопримечательностями страны изучаемого языка;
- знакомство с литературными героями;
- знакомство с музыкой, с песнями, с танцами.
4. В учебном аспекте – формирование:
- учебных умений, речевых навыков
- умений вести себя в типовых ситуациях:
- вступать в контакт,
- привлекать внимание,
- представлять себя, членов своей семьи и друзей,
- вежливо здороваться с ровесниками и со взрослыми,
- вежливо прощаться,
- вежливо выражать согласие и несогласие,
- выражать понимание и непонимание,
- вежливо выражать просьбу,
- выражать мнение о чем-либо,
- выражать пожелание,
- приносить извинения,
- рассказывать о своей семье, игрушках, домашних животных, об
увлечениях и детском садике.
Целями обучения по всем аспектам может быть сформулирована следующим образом:
развитие психических функций ребенка через процесс овладения английским языком;
удовлетворение познавательных потребностей ребенка;
создание мотиваций для дальнейшего овладения английским языком;
В соответствии с предлагаемыми темами разработан и внедряется следующий учебно-тематический план:
№ Тема часы форма приемы,
методы
1 Я и моя семья.
8 Занятия, кукольный театр.
Обще
педагогические:
игра,
говорение, слушание, аудирование,
продуктивная деятельность,
объяснение-показ,
чтение стихов,
исполнение песен, иммитационные упражнения, деловые игры, разыгрывание ролей, подтверждение его уникальности,
оценка поступков.
Психо
терапевтические методы:
поощрение, убеждение, тактильный контакт, разъяснения,
дыхательная терапия,
контакт глаз, танцетерапия.
2 Профессии моих родителей.
8 Занятия, сюжетно-ролевые игры.
3 Мои любимые животные (дикие, домашние).
Мои любимцы.
8 Занятия, КВН, развлечения.
4 Еда (мое любимое блюдо).
8 Занятия, посещение кафе детского сада,
с/игры.
5 Мой любимый детский сад.
8 Занятия, интегрированное занятие с музыкальным развитием, экскурсия по д/с.
6 Мое тело. 8 Занятия, интегрированное занятие с изодеятельностью, драмматизация сказки, д/и.
7 Мое любимое время года. (Времена года).
8 Занятия, праздник,
показ мод.
8 Моя одежда (что я люблю носить летом, зимой и т.д.). 8 Занятия, интегрированное занятие с изо. Все темы взаимосвязаны между собой и нет четких границ. Если объединить все темы в одно целое, то получится рассказ о жизни ребёнка, об увлечениях, интересах, вкусах и мечтах.
Каждая тема включает список используемой лексики (существительные, глаголы, прилагаемые, числительные, словосочетания и устойчивые выражения ), стихи, монологи и диалоги, рифмовки, считалки, песни и игры.
Большое значение в программе уделено играм. Потому что игра для детей увлекательное занятие. Благодаря игре дети могут запомнить огромное число лексических единиц. И к тому же в игре все дети равны. Она посильна даже слабым детям, которые в процессе игры могут стать первыми. Чувство равенства, атмосфера увлеченности и радости, ощущение посильности заданий – всё это даёт детям преодолеть стеснительность, скованность и успешно заниматься английским языком .
На занятиях используются различные игры это:
1) дидактические игры
2) сюжетно-ролевые игры
3) подвижные игры
1.Дидактические игры.
Особенность этих игр состоит в том, что усвоение детьми языкового материала осуществляется в практической деятельности , при этом внимание и запоминание непроизвольны. Дидактические игры повышают умственную активность детей, развивает сосредоточенность.
Игра «Сбор урожая».
Цель игры:
Закрепить умение детей произносить и воспринимать на слух слова «big» и «small».
Реквизит для игры :
Яблоня, сделанная из картона, а на ней большие и маленькие яблоки.
Ход игры:
Учитель: « Sasha, gather the big apples!»
«Olia, gather the small apples!».
Эту игру можно также использовать для отработки названий цветов.
Учитель: «Sasha,gather the red apples!»
«Olia, gather the green apples!»
Игра «Укрась ёлочку».
Цель игры:
Выучить названия цветов.
Реквизит для игры:
Ёлочка и разноцветные шары.
Ход игры:
Учитель: «Masha,hang the red ball, please.»
Надо отметить , что во всех предлагаемых играх учитель участвует лишь в первый раз, чтобы показать детям как играть, далее они всё сделают сами.
Игра «Цветик-семицветик».
Цель игры:
Запомнить цвета.
Реквизит для игры:
Ромашка с разноцветными лепестками.
Ход игры:
Учитель прячет за спиной один из лепестков, а дети должны угадать какого же лепестка нет.
Игра в кубик.
Цель игры:
Отработка названия цветов.
Реквизит для игры:
Разноцветный кубик.
Ход игры.
Учитель поворачивается спиной к детям, а в это время дети бросают кубик.
Учитель: «Is it green?»
Дети: «Yes it is», «No, it isn t»
Одновременно идет закрепление вопросительных структур и кратких ответов.
Игра «Испорченный телефон».
Цель игры:
Развитие фонематического слуха.
Игра «Дотронься и угадай».
Цель игры:
Запомнить название животных, фруктов, овощей.
Ход игры:
Ребенок с закрытыми глазами дотрагивается до игрушки и начинает отгадывать, что это за игрушка.
Is it an apple?
Is it a bear?
Дети отвечают: «Yes it is»
Игра «В цирке».
Цель игры:
Отработка модального глагола «can» и глаголов движения.
Ход игры:
Учитель: «К нам пришел директор цирка. Мы хотим чтобы он принял наших зверей в цирк. Для этого нужно сказать что они умеют делать»
- My duck can swim.
- My bird can fly.
- My frog can jump.
- My monkey can climp.
Игра «Избалованный кролик».
Цель игры:
Запомнить как можно больше названий фруктов и овощей. Закрепить струк-
туры:Im hungry, Im thirsty , I want , I dont want.
Реквизит для игры:
Карточки с изображением фруктов и овощей.
Ход игры:
Учитель: Im hungry!
Дети:Do you want an apple?
Учитель;No, I dont.
Чем больше названий фруктов и овощей вспомнят дети, тем лучше.
Игра «Моя семья».
Цель игры:
Закрепить структуры: «Have you got…? I have got… I havent got…»
Ход игры:
Дети встают в круг, а один из них в центре круга. Дети задают вопросы
тому , кто в центре.
Игра «Моё тело».
Цель игры:
Развитие психических функций ребёнка: внимания и памяти.
Ход игры:
Учитель: Touch you nose.(eyes, face, hair, lip, finger, cheak.)
Игра «Времена года».
Цель игры:
Изучение названий времена года и отработка глаголов движения.
Ход игры:
Дети: Autumn, autumn,
Go away!
Come again next year!
Учитель: Now its winter !
What do you like to do in winter?
Дети отвечают:I like to ski (to skate, to play, snowballs, to make a snowman, to sledge)
Эту игру также можно связать с темой «Одежда»
Игра «Гримасы»
Цель игры:
Ввести глаголы мимики и существительные, обозначающие части тела.
Ход игры:
Учитель предлагает детям:Lets make faces!
У-ки:Lets!
У-ль:Please, smile!(laugh, frown, show your tongue, blow your cheeks).
2. Сюжетно-ролевые игры.
Сущность этой игры заключается в том, что дети отражают в ней различные стороны жизни, особенности взаимоотношений взрослых, уточняют свои знания об окружающей действительности.
Игра «В магазине».
Цель игры:
Запомнить названия фруктов и овощей.
Реквизит для игры:
На столе - муляжи фруктов и овощей.
Ход игры:
Дети подходят по одному к столу и говорят:
-Good morning!
-Good morning! Im glad to see you.What can I do for you!
-I want to buy apples.Give me please
-Take, please
-Thank you
Эту игру также можно провести после изучения тем «Игрушки», «Животные», « Одежда»
Игра «В зоопарке».
Цель игры:
Отработать употребление модального глагола can,название животных и глаголов движения.
Реквизит для игры:
Игрушечные животные.
Ход игры:
Один из детей –экскурсовод, остальные – посетители зоопарка.
У-к:This is a bear.It can run and jump.It can swim and climp.
У-к 2:Can it hop?
У-к 1:No,it cant.
Игра «В цирке».
Цель игры.
Отработать употребление модального глагола can,названия животных и глаголов движения.
Реквизит для игры:
Маски животных
Ход игры
Дети надевают маски и превращаются в животных.
У-к:Im a monkey .I can climp
У-к:Im a duck.I can swim.
У-ль:Monkey,climp.
Duck , swim.
3. Подвижные игры.
Подвижная игра – это естественное состояние ребёнка, источник радостных эмоций, обладающей велико воспитательной силой (А.В.Кенеман.).
В подвижных играх много юмора, шуток, соревновательного задора, часто сопровождаются заманчивыми и любимыми детьми считалками жеребьёвками, стихами.
Игра «Совушка».
Ход игры:
Водящий Day! Birds,fly!
Дети летают.
Водящий: Night.
Дети замирают на месте.
Совушка вылетает из своего укрытия и забирает того, кто пошевелился.
Игра «Кошки мышки».
Ход игры:
Кошка спит.
Дети : Im a mouse.
You are a cat
One, two,three.
You catch me.
Игра «Nick and Andy»
Ход игры:
Nick and Andy,
Sugar and candy, I say stoop!
Nick and Andy,
Sugar and candy,
I say stand up!
Nick and Andy,
Sugar and candy
Isay run out!
Игра «Up and down»
Ход игры:
Up and down
Bend your heard,
Bend your knees,
Grow as tall
As new Year trees
On your knees
Slowly fall
Curl yorself
Into a ball
Raise your head
Jamp up high,
Wave your hand
And say Good – bye.
Иногда на занятиях создаются совершенно неожиданные игровые возможности. И в таких случаях дети сами выдумывают и предлагают различные игры и поэтому нельзя недооценивать значение игры для детей, изучающих английский язык на раннем этапе.
Немаловажное значение в программе также уделяется сказкам. Ведь сказка на иностранном языке всегда вызывает у детей потребность в общении, так как её содержание соответствует интересам детей и потребностям их возраста. Сказка – это всегда ненавязчивое воспитание. Она открывает ребёнку мир, суть человеческих отношений, человеческих чувств – доброты уважения, сочувствия, товарищества, справедливости. взаимопонимания. Сказка на иностранном языке знакомит детей с культурой изучаемой страны, с её обычаями и традициями. Сказка в программе включена в каждой теме:
« Репка » - тема « Я и моя семья »;
« Терем – теремок » - тема « Животные »;
« Красная Шапочка » - темы « Животные », « Моё тело »;
« Заяц – хвастун » - темы « Животные », « Моё тело »;
« Золушка » - тема « Времена года »;
« Златовласка и три медведя » - тема « Животные ».
По окончании каждой темы у нас проводятся итоговые занятия – развлечения, а также традиционные английские праздники, где ребята выступают с огромным удовольствием: это Рождественская ёлка с Санта Клаусом, День Благодарения, Путешествие по Англии, День рождения, День Святого Валентина, Поле чудес и т.д. Такие мероприятия благоприятно сказываются на эмоциональную сферу ребёнка, усваиваются элементы этикета, культуры общения.
Достичь успеха в учебной деятельности позволяет использование личностно – гуманного подхода к детям, применение стимулирующих оценок, призов (Амонашвили). После каждого занятия детям раздаются разноцветные сердечки, которые они складывают в свои конвертики. Победители награждаются призами на празднике, посвященному Дню Святого Валентина. Всё это помогает интереснее, быстрее и веселее обучить наших детей английскому языку.
0-3810Тема: My family and me
1. Nouns: morning, afternoon, evening, children, mother, mummy, father. daddy, grandmother, granny, grandfather, granddaughter, grandson, baby, boy, girl, aunt, unde, cousin, daughter, son, niece, nephew.
Verbs: begin, come, go, kiss, like, love, live, to be (am, is, are) sing, run, jump, sit, stand, curl, raise, sleep.
Adjectives: strong, clever, big, good, happy, kind, nice, dear, pretty, bad, beautiful, honest.
Numerals: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.
Word combinations: Good morning!
and Patterns: Good afternoon
Good evening!
Good night!
Good bye!
See you soon!
Bye – bye!
I m glad to see you.
How are you? I m fine, thanks.
Happy birthday.
Grammar: To be (am, is, are)
I have got…
Have you got…?
Yes, I have
No, I haven’t.
2. Обучение диалогической речи.
Hello!
Hi!
I m glad to see you.
I m glad to see you too.
How are you?
I m fine, thank you.
And you?
What s your name?
My name is Ann.
And what s your name?
My name is Dina.
How old are you?
I m 5. And you?
I m 6. Where do you live?
I live in Zelenodolsk.
Where are you from?
I m from Russia.
Have you got a mother?
Yes. I have.
Have you got a father?
Yes, I have.
Have you got a sister?
Yes/ I have.
What is you sister s name?
Her name is Sveta.
3. Обучение монологической речи.
Hello! My name is Dina. I m 6/ I live Zelenodolsk. I m from Russia.
My family is not big. I have got a mother, a father.
My mother s name is Raisa.
My mother is kind, nice.
My father s name is Farit
My father is strong.
I love my family.
Дополнительный материал.
Rhimes: 1) One, one, one
I love the sun.
Two, two, two
I love my mummy too
Three, three, three
My mummy loves my
Four, four, four
I love her more and
2) I have a mother
I have a father
I have a sister
I have a brother.
Mother, father
Sister, brother
Hand in hand
With one another.
3) Dear Mummy! Dear Daddy!
I love you.
Dear Daddy, dear Mummy
Do you love me too?
Songs: 1. Good night, mother
Good night, father.
Kiss your little son
Good night, sister.
Good night brother
Good night everyone.
2. How is your mother
She is fine, thanks.
How is you father?
He is fine, thanks.
How is your sister?
She is fine, thanks.
How is your brather?
He is fine, thanks.
How are you?
I m fine too.
3. My dear, dear Mummy
I love you very much
I want you to be happy
On the eighth of Murch.
Be happy, be happy
On the eighth of Murch.
4. Home is the nicest place to be
With mother, and father
and baby and me.
With Snipper, our dog
And Smoky, our cat
Oh, no place could ever
be nicer than that.
Сказки: “Turnip”, “Red Riding Hood”
Игры: “My home” , “My birthday”, “Guess”
1143000 4086225118745
Тема: What are my parents (Professions)
Nouns: doctor, teacher, pilot, pupil, sailor, down, farmer, soldier, sportman, dancer, singer, president, policeman, fireman, bookkeeper, militiaman, cosmonaut , engineer, driver, hair maker, painter, nurse, shop assistant, bisnessman (woman), man, woman, bilder.
Verbs: dance, sing, play, do, draw, paint, work, bild, teach, ,drive, cure, want, be, fly.
Pronouns: he, she, his, her.
Word Combinations and Patterns: Who is this?
This is a man.
What is he? He is a doctor.
What is she? She is a teacher.
What do you like to do?
I like to dance.
What do you want to be?
I want to be a teacher.
Why? I like to teach little children.
Grammar: модальный глагол “can”
I can dance.
I like… He likes…
Специальные вопросы с вопросительными словами “What”, “Why”.
2. Обучение диалогической речи:
Hello
Hello
I m glad to see you.
I m glad to see you too.
How are you?
I m fine, thank you. And you?
I m fine too.
Have you got a mother?
Yes. I have.
What is her name?
Her name is…
What is she?
She is a doctor. And what do you want to be?
I want to be a dancer. I like to dance.
And what do you like to do?
I like to sing. I want to be a singer.
3. Обучение монологической речи.
Hello! I d like to tell you about my parents. My mother is doctor, my father is a driver. My sister is a pupil.
I like to run. I want to be a sportman.
Дополнительный материал.
Стихи: I want to be a worker
On a big modern plant.
And make mashines and lorries
For our mother land
377190091440
I want to be a doctor
To keep the children strong
And make their parents happy
And let them all live long.
I want to be a teacher.
And teach my children nice
To read, to write, to listen
And give them good advice.
I want to be sailor
To sail through the sea
I ll meet many strangers
Who ll make friends with me.
I want to be a spaceman
And journey to the moon;
I n our modern rocket
I ll make this journey soon.
Songs: “When I was a sailor”
“ What can I do for you Mum”
Games: «Испорченный телефон»
«Игры с мячом» ( кто назовет больше профессий)
Стихотворение – игра ( A Poem – Came).
0-3810Тема: Animals (wild, domestic)
My Pets
Nouns: bear, wolf, fox, hare, frog, hedge hog, squirrel, bird, scoons.
Dog, cat, mouse, hen, cock, goose (geese), duck, duckling, chicken, horse, cow, goat, puppy, kitten.
Elephant, crocodile, kangaroo, lion, tiger, zebra, camel, giraffe,, monkey.
Pets: Parrot, fish, dog, cat, hedge-hog, rat, bird, kitten, puppy, tortoise.
Verbs: bark, catch, clap, climb, run, jump, swim, fly, give, cat, like, look, play, put, shut, open, touch.
Adjectives: black, blue, brown, white, yellow, rose, green, grey, orange, red, pink, purple, violet, silver, gold, strong, clever, fast, think, thin, fat, kind, good, bad, clean, dirty.
Word Combinations and Patterns:
Once upon a time.
I like this dog.
I m not afraid.
I ve got a cat. My cat is white.
Grammar: I have got…
Have you got…?
I like; he likes..
Dog can run.
2. Диалогическая речь.
Hello.
Hello.
How are you?
Fine, thanks. And you?
I m fine, thanks too.
What s your name?
My name is Dina. Have you got any, pets?
Yes I have. I ve got a cat. And you?
I have got a dog. I like my dog.
Монологическая речь.
And now I d like to tell you about my pet. It s a kitten. My kitten is white and little. It s name is Murka. My kitten likes to play. I like my kitten.
Дополнительный материал.
Rhimes:
1. One, one, one
2400300168910 Little dog run.
Two, two, two
Cat sees you.
Three, three, three
Bird on a tree.
Four, four, four
Rat on the floor.
2. I have a dog
His name is jack.
His coat is white
With sports of black.
3. A zebra lives in the Zoo
In the Zoo, in the Zoo.
A tiger lives in the Zoo
In the Zoo, in the Zoo

4. I m a little squirrel
As busy as can be,
I gather mushrooms
For winter food for me.
5. Together, together
We go to the Zoo.
6. Fly, little bird, fly
Into the blue, blue sky!
One two, three
You are free.
7. Where do you live, little Mouse
Where do you live in the Zoo?
In the Zoo? Do you live in the Zoo?
I live in a house like you.
8. My cat is black
My cat is fat
I like my cat
It is my pet.
9. Little Mouse
Where is your house.
Little Cat
I have no flat.
I m a poor Mouse
I have no house
Little Mouse
Come to my house.
Little Cat
I can t do that
You want to cat me.

Songs:
Little bird
Look at me
I have a bird-house
Oh, come and see.
Little boy
Under the free
I like your house
Give it to me.
It s fun to be this
It s fun to be that,
To leap like a lamb,
To climb like a cat,
To swim like a fish
To hop like a frog,
To trot like a horse
To jump like a dog.
Tales:
Little Clay Hut
Three bears.
Games:
“Guess”
“Touch it and guess”
“Little Clay Hut”
“At the Zoo”
“The cat and the mouse”
“Curcus”
Riddles:
For example:
1. It s brown.
It s big
It likes bananas.
It can climb. (monkey)
2. It s grey.
It eats hares.
It s angry. (wolf)
3. It s green.
It can jump and swim
It cannot fly (frog)
1143000164465
0-3810Тема: “I love my Kindergarten”
Nouns: Kindergarten, clock, exercises, bathroom, ball, balloon, teddy-bear, box, car, child, doll, dog, cat, drum, fox, flag, frog, hare, horse, skipping-rope,
star, toy, train, ship, lorry, tram, plain.
Verbs: come, go, do, get up, have, like, jump, run, play, paint, draw, say, skip, throw, want.
Adjectives: funny, fast, blue, yellow, brown, pink, pretty, round, white.
Word Combinations and Patterns:
let s go the Kindergarten
I have a good time.
All day long.
I m glad to see you.
My mother takes me to the Kindergarten.
Grammar: Present Progressive tense. I am going…
Диалог:
Hello!
Hello! I m glad to see you/
I m glad to see you too Where are you going?
I m going to the kindergarten.
What do you do there?
We play games, draw, dance, sing songs.
Do you like to be in the kindergarten?
Yes of course. I love my kindergarten.
Монологическая речь.
I m a little girl. My name is Dina. I m 5. I go to the kindergarten. I get up at 7 o clock in the morning. I do my morning exercises. I wash my face and hands, clean my teeth, comb my hair. Then I drink a glass of milk and my mother takes me to the kindergarten. In the kindergarten we have breakfast. We play many games. we sing songs, dance draw and learn English. We play and learn English. I love my kindergarten.
Дополнительный материал.
Poems and Phimes:
22860006350
1) My doll
My pretty doll
Is very small
I love my pretty
Little doll.
2) A bear
I am a little girl
I have a teddy – bear
I play with him all day
I take him everywhere
3) This is a bear,
This is a hare
This is a dog
This is a frog.
4) I m a boy (a girl)
A little one
I lice to play
I like to run.
5) My horse.
I have a very pretty horse
My horse can trot and run,
I ride my horse and all day long
I have a lot of fun
2. Songs:
1) My train
1. Puff-puff, puff-puff, on we go
When we hear the whistle blow.
Refrain: Oo-oo-oo
oo-oo-oo
Puff-puff
puff-puff-puff
Riding till we ve had enough
2. Tickets, tickets now we show
Mary, Frances, charley, joe.
2) This is the way we wash our hands
Wash our hands
This the way we wash our hands,
On a cold and frosty morning.
(wash our face, comb our hair, brush our teeth, drink our milk, dance and sing, go bed)
Games: 1) A poem-game
2) A song-game
3) Nick and Andy,
Sugar and candy, I say stoop!
Nick and Andy,
Sugar and candy,
I say stand up!
Nick and Andy,
Sugar and candy
I say run out!
4) Hands up
5) Up and down
Bend your head,
Bend your knees,
Grow a s tall
As New Year trees
On your knees
Slowly fall
Curl yourself
Into a ball
Raise your head,
274320014605 Jump up high,
Wave your hand
And say Good-bye.
Тема: My favourite season (Seasons)
Nouns: Winter, spring, summer, autumn.
January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, December.
Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday.
Cloud, sun, moon, sky, rain, rainbow, snow-flake, air, snow, flower, butterfly, frost, garden, ground, grass, month, mushroom, berry, sea, snowman, ski, sledge, umbrella, wind, wood, football, tennis, hide-and-seek, badminton, day, night, present.
Verbs: blow, can, fly, go, make, play, run, jump, climb, swim, ski, sledge, throw, shine, be (is, are) skate, gather, pick.
Adjectives: bright, gr een, yellow, red, pink, grey, blue, cloudy, frosty, golden, beautiful, sunny, rainy, sparkling, lovely, warm, cold, cool, hot.
Word Combinations and Patterns.
It s a lovely day, isn’t it?
My favourite season is summer.
I like to skate.
2857500135255I can ski.
I like to play snowballs.
I like to make a snowman.
Winter is white.
Summer is bright.
Lit s go for a walk!
With pleasure.
Grammar: I can ski.
Can you skate?
Yes I can. No I can t .
I like to play.
He likes to.
There is (are).
Welcome summer.
I like summer (winter)
Happy New Year!
Same to you!
Merry Christmas!
We wish you a merry Christmas!
Christmas Tree, Christmas
bells, New Year s Day.
My favourite season.
40005000
Winter.
It is winter now. It is cold and frosty. It often snows. The trees, the houses are white with snow. Children like to play snowballs to ski, to skate, to make a snowman, to sledge. I like winter. We have a New Year s Day, in winter. I get presents on that day.
0127000Spring.
It is spring. It is warm. The trees and the grass are green. The sky is blue. The sun shines brightly. I like to run and to jump in spring. I like spring.
354330098425Summer.
Summer begins in June. It s warm and hot in summer. There are many red, white, blue, yellow, flowers in summer. The children like to play football, badminton, tennis in summer. I like to swim. I like to gather mushrooms in the wood. I like summer very much.
-114300151130
Autumn.
Autumn begins in September. It s cool in autumn. The sky is grey. It often rains in autumn. The trees are yellow, red and brown. There is a lot of fruit in autumn. I like autumn.
Little Talks .
In winter.
D – Hello!
J – Hello!
D – What is the weather like today?
J – It s a fine day.
D – Let s go playing snowballs.
J – All right!
In summer.
N – It s a fine day, isn’t it?
A – Yes, sunny.
N – Let s go for a walk?
A – With pleasure. Let s play football.
2628900149860
Дополнительный материал.
Rhimes :
1. Spring is green.
Summer is bright
Autumn is yellow
Winter is white.
2. Winter.
This is the season
When mornings are dark,
And birds do not sing.
In the forest and park.
This is the season
When children ski,
And Father Frost
Brings the New Year tree.
3. New Year Day, happy day,
We are all glad and very day!
We all dance and sing, and say,
Welcome! Welcome! New Year Day!
4. “In winter I ski skate”,
Says little Kate.
“In summer I like to swim”,
Says little Jim.
“And what do you do in spring”
5. Seasons.
Winter brings us snow-flakes,
Spring-green buds and shoots.
Summer brings us berries,
Autumn-golden fruits.
6. The snow is falling,
The wind is blowing.
The ground is white
All day and all night.
240030012700
7. We ll make a snowman
Big and round
We ll put the snowman
On the ground
I m a big snowman.
I m big and round.
8. Spring.
This the season
When snowdrops bloom,
When nobody likes
To be in his room.
9. Rain, rain, go away.
Come again another day,
Little children want to play.
10. Merry Little snow-flakes,
dancing though the street,
Flying in our faces
Falling at our feet!
11. Summer.
Summer time is
A time for play;
We are happy
All the day.
12. I want to be a fir-tree
Tall, tall, tall.
I want to be a mushroom
Small, small, small
But the little, little mushroom
Will try, try, try.
To reach up to the fir-tree
High, high, high.
Songs:
1. Snow-flakes.
See the pretty snow-flakes
Falling from the sky;
On the walls and house tops
Soft and thick they lie.
On the window ledges;
2743200127000On the branches bare
See how fast they gather
Filling all the air.
Fun in the snow.
Ho! Ho! Ho!
It s jolly in the snow.
We ve made a snowman tall
Just near the garden wall.
Ho! Ho! Ho!
It s jolly in the snow.
Christmas songs.
1. Who s got a great big cherry nose?
Santa s got a great big cherry nose
Who s got a great big cherry nose?
Santa s got a great big cherry nose
Chorus: This is Santa, this Santa, this is Santa, this is Santa,
this is Santa, this is Santa, this is Santa Claus.
2. Who s got a great big cherry nose?
Santa s got a great big cherry nose
Who s got a great big cherry nose?
Santa s got a great big cherry nose
Chorus.
3. Who laughs this way “Ho, ho, ho?”
Santa laughs this way “Ho, ho, ho”.
Who laughs this way “Ho, ho, ho?”
Santa laughs this way “Ho, ho, ho”.
Chorus.
We wish you a merry Christmas.
We wish you a merry Christmas
We wish you a merry Christmas
We wish you a merry Christmas
And a Happy New Year.
262890012700
Jingle Bells.
Jingle Bells
Jingle Bells
Jingle all they way!
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh!
Ring the bells
Ring, ring, ring the bells,
Ring them loud and clear
To tell the children everywhere
That Christmas time is here.
Merry are the bells
Merry are the bells
And merry would they ring.
Merry, merry Christmas
And merry would we sing
With a merry ding-dong,
Happy, day and free
And a merry sing song,
Now we ll trim our tree/
Games:
“Who s there”/
“Santa s visit”.
“What s missing”.
Holidays:
“Christmas with Santa Claus”
“St. Valentine s Day.”
Тема: My body
Parts of bo dy
Nouns: head, hair, forehead, nose, chest eye, mouth, lip, tooth (teeth), stomach tongue, chin, cheek, ear, neck, arm, hand, finger, knee, leg, foot.
The individual hygiene objects:
toilet, soup, soap, dish, tooth-paste tooth-brush, comb, hand-kerchief, mirror.
Verbs: eat, see, hear, grow, jump, kiss, like, say, speak, walk, can, smell, catch, lift, lick.
Adjectives: nice, straight, little, big, red, rosy, dark, fair, brown, blue, hand-some, clever, kind, happy, strong, honest, freckled, thin, fat, long.
Word Combinations and Patterns:
What can I do with…?
I can run with my legs.
I can see with my eyes.
262890028575I can hear with my ears.
I can eat with my mouth.
I can smell and breathe.
With my nose.
I can lick with my tongue.
How beautiful you are!
You are nice!
You are clever!
Be a good boy (girl)!
Be strong!
Be happy!
Be kind!
Be healthy!
Little Talks. (Обучение диалогической речи)
Ann: Hello, Misha.
Misha: Hello, Ann.
I s your mother beautiful?
Yes, she is. She has dark hair, blue eyes and red lips.
Is she tall?
Yes, she is.
Монологическая речь.
This is my doll. Her name is Barbie. She has a nice face, a little nose, two red cheeks, long fair hair, blue eyes. She is a beautiful doll.
This is Do-hot-know (Незнайка).
He has a freckled face, a big nose, two little eyes, short dark hair. He
has a blue hat.
Дополнительный материал.
Rhimes:
1)All about me.
Ten little fingers
Ten little toes;
Two little ears
And one little nose;
Two little blue eyes
That shine so nice
And always so bright;
One little mouth
To kiss Mum Good night.
2) I have two legs.
I have two legs
With which I walk;
I have a tongue
With which I talk,
And with it too,
I eat my food.
3) And tell if is bad or good.
I have two ears,
One mouth, one nose,
One neck one chin
And ten small toes.
4)
I have two eyes
And I can see
A book a pen
In front of me.
5)
Hop a little jump a little
One two three.
Run a little, skin a little
Tap one knee.
6) This is my head.
This is my head,
This is my face,
This is my nose
This is my mouth.
These are my eyes
These are my ears,
These are my legs,
These are my legs,
These are my arms,
These are my hands.
These are my fingers.
This is my toot.
These are my feet.
This is my hair.
Songs:
1) Alouette, little Aloutte
Alouette , play the game with me
Put your finger on your head
On your head
Don’t forget,
Alouette!
(on your mouth, on your teeth on your chin, on your nose oh your eye,
on your neck on your leg)
2)
1. Clap, clap, clap your hands
Clap your hands together.
2. Stamp, stamp, stamp your feet,
Stamp your feet together.
3. Sing, sing, sing a song,
Sing a song together.
3) Dance, dance, dance a dance
Dance a dance together.
4) The Hokey Pokey.
1. You put your right foot in,
You put your right foot out
You put your right foot in,
And shake it all about,
And then you do the hokey pokey
And you turn yourself about
And that’s what it s all about
Hey!
(left foot in, right hand in, left hand in, right shoulder in , left shoulder in, whole self in).
Tale:
“The little kitten”
“Red Riding Hood”
Games:
“Robot”
“Draw a nose, a lip”
“Colour the picture”
“Guess your friend”
“What Haven t they Got?”
274320026035“Making Faces”
“Touch Faster!”

-114300-226695Тема: Meals (fruits, vegetables, berries)
What do I like to eat?
Nouns: breakfast, dinner, supper, bread, butter, cake, candy, cheese, tea, coffee, milk, egg, sugar, ice-cream, juice, meat, sausage, porridge, spoon, plate, cup.
Fruits: orange, lemon, pear, apple, grapes, peach, apricot, nuts, pomegranate, tangerine, plum.
Vegetables: onion, cabbage, potato, tomato, garlic, cucumber, pumpkin, eggplant.
Berries: cherry, raspberry, strawberry, blackberry.
Verbs: eat, pick, sell, drink, buy, like, make, pick.
Adjectives: big, bright, good, little, tasty, round, red, green, yellow, black, blue, golden, orange, pink.
Word Combinations and Patterns:
Give me an orange please.
Thank you very much.
I m hungry. I m thirsty.
Let me see.
Enjoy your meals.
What can I do for you?
Take it, please.
Yon are welcome.
Not at all.
What do you like to eat. (to drink)
My cat likes milk.
My kitten likes a fish.
A monkey likes bananas.
A bear likes honey.
A hare likes a carrot and cabbage
A mouse likes cheese.
A squirrel likes nuts.
A parrot likes apples.
Диалог:
At the shop.
Good morning!
Good morning! I m glad to see you. What can I do for you?
- I d like to buy orange.
Give me, please.
- Take, please.
- Thank you very much.
- Not at all. Good bye.
- Good bye.
Монологическая речь.
I like to eat a cherry.
It s red. It s tasty.
Cherry is my favourite berry.
Дополнительный материал.
Rhimes:
1) I like tea.
One, two, three
Let me see.
Who likes coffee
And who likes tea.
One two, three,
Oh, I see:
You like coffee
And I like tea.
2) I like apples, you like pears,
I like drapes, you like cherries.
3) Ice-cream is sweet,
Do you like it?
My dear Mum,
Will you buy some?
4) Oranges, oranges
Juicy and sweet,
Walk up and buy them
They re tasty to eat.
I want some oranges
One, two and three.
Please, show me some
And sell them to me.
Songs:
Polly, put the kettle on
Polly, put the kettle on
We ll all have tea.
Polly, take it off again
They ve all gone a way.
Games:
“At the shop”
“Visit to the caffee”
“Guess, what fruit it is”
“Let s make juice”
2857500140335Tales : “Turnip”, “Three bears”
-114300-114300Тема: Сlothes.
What do I wear in winter
(summer, autumn, spring.)
Nouns: clothes, dress, suit, shirt, T-shirt, boot, coat, jacket, jeans, mitten, panties, utights, trousers, ribbon, tie, raincoat, skirt/
Adjectives: big, bright, new, old, clean, fine, nice, beautiful, little, neat, ndersyirt, pocket, sandal, shoe, shoe, scarf, cap, shorts, sock, tights, trousers, ribbon, tie, raincoat, skirt/
Adjectives: big, bright, new, old, clean, fine, nice, beautiful, little, neat, pretty, rainy, red, yellow, black, brown, orange, pink, grey, green, spotted,(в горошек),striped (в полоску),checked (в клетку), flared (клеш)
Verbs: dress, hang, put, on, take, off, have, look at, see, show, ment, wear.
Word Combinations and Patterns:
Look at me.
What do Iwear in winter (summer)?
In winter I wear…
In summer I wear…
I have a new dress.
What colour is your skirt (Shat, shirt…)?
My dress is blue.
Little Talks.
In summer.
Mother: Dear daughter! Look out of the window. It s hot today. Don’t put ou your tights, jumper and boots. Put on your shorts, T-short and sandals!
Dangter: Ok, Mummy, Don’t worry! I m a good girl.
In autumn.
M: Dear son! Look out of the window! It s cool and rainy today. Don’t put on your shorts, T-shirt and shoes.
Put on your jeans, jumper and boots.
S: Ok, Mummy! Don’t worry! I m a good boy.
In winter.
M: Dear daughter, look out of the window. It s cold and showy today. Don’t put on your jeans, jumper and trainers. Put on your warm trousers, sweater, warm boots, a hat and a scarf.
D:Ok, Mummy! I m a good girl.
In spring.
M: Dear son, look out of the window. It s warm and sunny today. Don’t put on your warm boots, trouser and a hat. Put on your jacket, jeans and trainers.
S: Ok, Mummy. Don’t worry! I ll do it.
Dina! It s high time to go to the kindergarten. Put on your dress, tights and shoes. Htrt is your ribbon. You are so nice today.
Shopping.
One day Mother says to me “Today we shall do some shopping. My mother buys a pretty green dress, a grey skirt, red shoes. I m happy.
I say: “Thank you, Mummy”.
Дополнительный материал.
My boots.
Both my boots
Are bright red
At night they sit
Under my bed
Shoes.
I have my boots for rainy days,
And sandals for the sun,
Shoes for playing out of doors,
And party shoes fo fun.
My raincoat.
I have a raincoat
Fine and slick
That makes the water
Slide off quick.
Games:
1.”What has changed”
Doll: Dear children,
Look at me
Look at me
What dress have I ?
Try to see
Try to see
Children: You have a red dress.
Doll: Little children,
Look at me
Look at me
What has changed
Try to see
Try to see.
Children: You have a blue dress.
(yellow dress, green dress, grey dress, orange dress и т.д.)
“Put on – Take off”
I m cold.
Put on your sweater
I m hot
Take off your sweater
Put on your T-shirt
“Boasters”
I have got a very
Beautiful skirt!
I have got a very
Beautiful shirt (и т.д.)

1943100164465
Урок-развлечение в младших группах
«Знакомство»
Teacher: Good morning, children!
Children: Good morning!
Teacher: How are you!
Children: All right! Thank you!
Olja, how are you?
All right! Thank you!
Dima! How are you!
Fine! Thank you!
Teacher: Today we have many-many guest’s. Look! This is Alice. Alice wants to
have acquaintance. (Алиса хочет познакомиться с вами)
Alice: Good morning, children!
Children: Good morning! Good morning!
Good morning to you!
Good morning! Good morning!
I m glad to see you!
Alice: I m also glad to see you. How, what is your name?
Children: - My name is Sveta.
- My name is Dima.
Alice: Very good! My dears! Let’s sing our song.
(дети поют песню “What is your name?”)
Teacher: А теперь потренируем язычки. Mr. Tongue дует на свечку:
(W-W-W-Wjin). Mr. Tongue едет на машине и гудит:
(t – t – t – tu:). Вдруг машина остановилась, и Mr. Tongue ее заводит.
просуньте язык меду зубами и скажите (о – о – о). Вот какой звук у
двигателя. Наконец – то машина завелась. Еще раз заведем ее (Ori:).
Теперь ваши языки готовы считать:
One, two, three, four, five.
let’s count.
Children: 1, 2, 3, 4, 5.
Teacher: Ребята, как вы заметили, Алиса пришла к нам сегодня не одна.
Вчера она ходила в цирк. Ей очень понравилось в цирке.
Особенно ей понравились фокусы, фокусы клоуна. А вам
нравятся фокусы? и вот Алиса пригласила клоуна к вам в гости.
Вот он.
Clown: How do you do? I m glad to see you. Ребята вам нравятся клоуны?
Children: Yes.
Clown: Сейчас я вам покажу. Но послушайте меня. Если я скажу “shut your
eyes”, вы закрываете глаза, “open your eyes” – вы открываете глаза.
Давайте поиграем: Shut your eyes. Open your eyes. How let’s begin.
Фокусник показывает три фокуса на животных. Дети смотрят и
отгадывают животных. У фокусника волшебный платок, палочка.
Children: Shut your eyes! Count from to 5! Open your eyes!
Clown: One, two, three – I want to see.
Children is there anything on the table?
Yes.
What is this?
It’s a cow. (dog, cat, bird)
Фокусник показывает 3 раза и выставляет все игрушки (животные)
на стол. Дети хором и по желанию рассказывают стихи о
животных.
Clown: Children, do you know any rhymes about animals. Let’s read!
1. One, one, one
Little dog run!
Two, two, two
Cat sees you.
Three, three, three
Birds in a tree.
Four, four, four
Rats on the floor.
2. I am a mouse
You are a cat.
One, two, three,
You catch me!
3. Fly, little bird, fly,
In the blue – blue sky.
One, two, three
You are three.
Clown: How clever are you! Very good children. I like your rhymes very much.
Teacher: Children, look! What is this?
(в углу бьется бабочка)
Children: It is a butterfly.
Teacher: Poor butterfly. It’s cold.
(Ребята, посмотрите бабочка вся замерзла. Она летела к нам и
попала под дождь. Давайте попросим дождик, чтобы он перестал).
Read the rhyme “Rain, rain” all together.
Rain, rain
Go away
Come again
Another day.
Little Jonny
Wants to play.

Ну вот дождик перестал. А теперь нам нужно развеселить бабочку.
Let’s play with butterfly.
Игра “Butterfly”.
Who wants to read the rhyme “Butterfly”? (все хотят)
Let’s read this rhyme all together.
Butterfly, butterfly
Where do you fly,
So quick, so high
In the blue – blue sky.
Teacher: Дети, я вам открою один секрет. Вы знаете, почему Алиса такая
нарядная? Сегодня у нее день рождения. Давайте поздравим ее и
споем песню.
Let’s sing a song “Happy birthday!” (дети поют эту песню)
На этом урок заканчивается, дети благодарят гостей и говорят:
You are welcome! Good bye! и все вместе поют песню “Clap, clap”.
Сценарий развлечения в средней группе
“A TRIP”
Вед: Children, listen to me! Today we’ll go to the England by train.
We’ll go to the English Zoo, English circus and even to the English magic
shop, where everybody speaks English. Now let’s run to the train and take
places and go by the train.
(А чтобы правильно говорить по – английски нам поможет наш
любимый Mr. Tongue).
(Ведущая одевает костюм паровоза).
Вед: Puff – puff, puff – puff. Let’s go together.
Дети: (поют песню).
The train.
Puff-puff, puff-puff, on we go,
When we hear the whistle blow.
Refrain: OO-OO-OO-OO…
Puff-puff, puff-puff, puff-puff,
Riding, till we’ve had enough.
Tickets, tickets now we show,
Mary joy.
Вед: And now we are in the Zoo. Look! There are many animals in the Zoo.
Children, what kind of animals are there?
Дети: An elephant, a zebra, a dog, a bear, a cat, a fox и т.д.
Вед: Children, what kind of rhymes about animals do we know?
(дети по очереди рассказывают стишки).
1. An elephant lives in the Zoo,
In the Zoo, in the Zoo!
A zebra lives there too,
In the Zoo, in the Zoo!
2. Tomorrow on Sunday
We go to the Zoo.
Tomorrow, tomorrow
We go to the Zoo.
3. There is a giraffe thee
And zebra too.
A bear and monkey
And a kangaroo.
4. The dog said bark, bark
Take me in the yard.
The cow said moo, moo.
I am a com. What are you?
5. My cat is black,
My cat is fat,
I like my cat,
It is my pet.
Вед: Thank you, children (Ребята, звери хотят познакомиться с вами)
Children, animals want to have acuantance with you.
Monkey: What is your name?
How old are you?
Where do you live?
(дети отвечают)
Вед: Children, hurry up! Let’s take places in a train!
(дети поют песню «Train»)
Вед: And now we in a circus.
Now I’ll train animals.
Monkey, come here!
Climp, please! Thank you!
Hare come here!
Jump, please! Thank you! (и т.д.)
And let’s sing a song “One, one, one”
Hurry up! The next station “Magic shop”
Дети: песня “Train”
Вед: Children! English boys and girls (when they come to the shop) say:
“Good morning!” And if they like a toy, they say: “I like this toy.
Give me, please.” And they not forget about magic words
“Thank you, please, good-bye”.
Игра «Магазин»
Песня “Clap, clap”
Вед: Children! Take please in the train. Puff-puff…
(Все сцепляются и уходят)
Список литературы
1. Амамджян Ш.Г. «Играя,учись!». Английский язык для детей дошкольного
возраста. Москва «Просвещение»1986 год.
2. Амонашвили Ш.А. «Здравствуйте, дети!».
3. Баркан А. «Практическая психология для родителей и как научиться
понимать своего ребенка». Москва, АСТ- Пресс, 2001год.
4. Валлон А. «Психическое развитие ребенка». Москва «Просвещение» 1967 год.
5. Василевич А.П., Овчинников В.И. «Английский - это весело».
«Капик» 1992 год
6.Деникова Ф.К., Фрибус А.Г.
«Как детишек нам учить, по - английски говорить».
Изд-во «Глосса- пресс». Москва 2004 год.
7. Ильчининова.О «Английский для маленьких девочек и мальчиков».
Изд-во М.П. «Ньюс» 1993 год.
8. Кочетова Л.С. «Изучаем Английский». Изд-во «Стаил» 1993 год.
9. Мещерякова В.Н. «Я люблю английский». Методические рекомендации
для учителей. Казань 2006 год.
10. Пучкова Ю.Я. «Игры на уроках английского языка». АСТ Астрель,
Москва 2003 год.
11. Соболева О.Л. « Радуга речи». Москва 2005 год.
12. Соболева О.Л., Крылова. В.В. «Секреты свободного владения языком». Приемы и хитрости. Москва 2004 год.
13.Тарасюк Н.А. « Иностранный язык для дошкольников». Уроки общения.
Москва. Изд-во « Флинта» 1999 год.
14. Негневицкая Е.И., Никитенко З.Н., Ленская Е.А. «Обучение английскому языку детей 6-ти лет в 1 классе». Изд-во «Новая школа» Москва 1993 год.
15. Фурсенко С.В. «Веселые грамматические рифмовки». Москва «Творческий центр».2001 год.
16. Учебники Оксфордского Университета для самых маленьких детей.
“Get ready”, “ Super me”, “Get Set Go”, “Zig-Zag Magic”.
17. «Английский язык в картинках». Изд-во «Русское энциклопедическое товарищество».2003 год.
18. «Английские и американские праздники». Изд-во «Eng-Рус.»1996 год.
19.Steven J. Molinsky Bill Bliss “Side by side”. Москва 1992 год.
Сценарий праздника «День Святого Валентина»
в старшей группе.
0104140
2743200134620
Воспитательная цель: воспитание уважительного отношения к людям, чувства товарищества, дружбы.
Познавательная цель: знакомство с праздниками, с традициями и обычаями Англии.
Valentines Day.
Ведущий: Let me call you sweetheart
I m in love with you
Let me hear your whisper
That you love too.
Keep the love light glowing
In your eyes so true
Let me call you sweet heart
I m in love with you.
Ведущий: Good morning dear friends!
I m glad to see you.
Today we celebrate Valentines Day. I wish you love, and happiness. Happy Valentines Day.
And now let s sing a song “Happy Valentines Day”.
Ведущий: Дорогие ребята. Сегодня мы собрались в нашем красивом зале, чтобы вместе отметить День Святого Валентина. Впервые этот праздник стал отмечаться в Англии. Теперь этот праздник считается одним из самых любимых и популярных во многих частях мира и даже у нас в России. Этот праздник как для молодых, так и для старых. Это – день любви,
дружбы, доброты, сочувствия и уважения людей друг к другу. В этот день вы еще раз можете подумать о тех, которые так близки и дороги вам. Это мамы и папы, бабушки и дедушки, братья и сестры, друзья и воспитатели. День Святого Валентина – это прекрасная возможность для вас выразить свою любовь к ним и подарить им валентинки. Потому что именно в этот день люди дарят друг другу частичку своего сердца, читают стихи и поют песни. Одну из таких песен мы сейчас споем. Эта песня называется “My Bonny”.
А сейчас ребята из 13 группы споют две песни о любви к своей семье и родному дому. Первая песня называется “Home” – дом.
Home is the nicest place to be
With mother and father and baby and me.
With Snipper, our dog, and Smoky, our cat
Oh, no place could ever be nicer than that.
Дом – это самое прекрасное место для меня
С мамой, с папой, с собачкой и с кошкой
Нет более прекрасного места, чем родной дом.
Good night, mother
Good night, mother
Good night, father
Kiss your little son
Good night, sister
Good night, brother
Good night, everyone.
Ведущий: Attention, please.
Сейчас я приглашаю выйти сюда победителя конкурса “I love English”.
Давайте поприветствуем их бурными аплодисментами. Эти ребята любят английский язык, занимаются с огромным желанием, всегда активны и находчивы. Как в День Святого Валентина принято дарить друг другу комплименты и мы сейчас тоже подарим нашим ребятам нежные и ласковые слова и вот эти прекрасные валентинки.
А сейчас в исполнении ансамбля прозвучит премьера песни «Сюзанна».
О, Сюзанна, где бы я не был
Я очень люблю тебя
Когда идет ливень
Вокруг меня сухо
Когда печет жаркое солнце
Мне очень холодно
О, Сюзанна, как я влюблен в тебя.
А сейчас для вас танцуют воспитанники клуба бального танца.
Сценарий новогоднего утренника-
«РОЖДЕСТВЕНАЯ ЁЛКА»
для детей старшего и младшего дошкольного возраста,
изучающих английский язык
Дети входят в зал под музыку и поют приветственную песню «Good evening».
В центр входит король со своей свитой. Король приглашает гостей на новогодний бал во дворец.
Good evening dear quests. I am a king. I invite you to Christmas ball.
Дорогие гости! Дорогие девочки и мальчики я приглашаю вас на
рождественскую ёлку.
Dear boys and girls. I invite you too.
Раздают приглашения.
Ведущая: А однажды точно такое же приглашение получила семья,
в которой жила Золушка.

Начинается сказка. Под музыку выходит Золушка с веником в руках,
танцует и поет английскую песню. Подметая веником, неожиданно находит приглашение и читает его.
Oh, what’s this! It’s a Christmas card.
В это время грозно входит мачеха со своими дочерями.
- Cinderella, Cinderella. Where are you?
- I am here, mother, (Испуганно прячет приглашение)
- Cinderella, what this. Show me.
Золушка прячет, но мачеха отнимает и читает.
Daughters, my darlings, come here. We’ll go to the Christmas ball.
Дочери радуются и соглашаются.
- Oh! Yes, mammy.
Мачеха обращается к Золушке и наказывает ей.
Cinderella, you don’t go to the Christmas. You must work, work and work.
Мачеха с дочерьми уходят. Золушка берёт веник и плачет.
Под музыку входит Фея.
Why are you crying, my dear?
My stepmother and her daughters are at the king’s ball tonight.’
Don’t cry. I can help you.
Oh yes, dear fairy!
Here is a beautiful white dress and here are glass slippers for you. Go and
dress, Cinderella.
Thank you very, very much!
Начинается бал. Принц встречает и приглашает Золушку на танец. Дети под музыку встают вокруг ёлки на парный бальный танец.
Выходит король.
Dear guests! Christmas is here. But, where is Santa Claus?
Под музыку входит Санта Клаус, зажигает новогодние свечи, обходит вокруг ёлки, поздравляет гостей, детей и поет песню «Christmas is here».
Дети подпевают.
Санта Клаус знакомится с детьми, задает им разные вопросы.
What is you name? How old are you? Where do you live? Where are you from?
Do you speak English? Are you a big? (nice, clever, brave, strong) boy (girl)? What do you like to do?
Дети поют Санта Клаусу песню «What is you name?». Он же песней отвечает.
Затем Санта Клаус интересуется, любят ли дети загадки, и задает их на английском языке. Загадки о зиме, о животных, о ёлке. Отгадав загадку о ёлке, дети предлагают спеть песню.
Санта Клаус благодарит детей за песню и приглашает своих друзей – гномов станцевать вместе с ним танец гномов.
Танец гномов.
Санта Клаус интересуется, любят ли дети играть, и предлагает поиграть в игры.
1 игра называется “Who are you? I am Santa Claus”.
На стул садится ребенок и задает вопрос: ”Who are you?” За ним встает ребенок с шапочкой Санта Клауса на голове и отвечает на вопрос: ”I am Santa Claus”. Ребенок должен отгадать его имя по голосу.
2 игра – «Сапог по кругу.»
Под музыку сапог передается детьми из рук в руки. Музыка останавливается. Ребенок, оказавшийся с сапогом в руках платит фант, то есть рассказывает стихотворение или поет песню на английском языке.
Санта Клаус достаёт из под ёлки большой сапог с подарками и раздает их детям. Следуя английским традициям, оставляет гостям уголь, хлеб, монеты как символ тепла, благополучия и богатства.
Бал продолжается. Дети танцуют и поют песню «If you are happy!»
ВЕЧЕР АНГЛИЙСКОЙ СКАЗКИ.
МУЗЫКАЛЬНОЕ ИНСЦЕНИРОВАНИЕ СКАЗКИ «КРАСНАЯ ШАПОЧКА»
НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ.
Вступительное слово.
Дорогие ребята! Сегодня мы собрались на встречу с английской сказкой. У каждого народа есть свои сказки. У русского народа свои русские народные сказки, у татар – татарские народные сказки, у немецкого народа – свои немецкие народные сказки и у англичан есть свои английские народные сказки. В сказках отражается душа народа, его мудрость и мысли. Впервые собрал и опубликовал два тома английских народны сказок Джозеф Джекобс, президент английского фольклорного клуба.
Английские волшебные сказки отличаются большим разнообразием и издавна привлекали внимание многих русских писателей.
Все вы, ребята, знаете знаменитую сказку «Три медведя». А знаете ли вы, что это английская сказка? Л.Н.Толстой пересказал ее для русских детей.
Также вы знаете другую сказку «Три поросенка». А это ведь тоже английская сказка! С.В.Михалков перевел и обработал ее. Вам, ребята, будет интересно узнать, что в английском варианте страшная клятва поросенка звучит так: «Клянусь моей бородой – бородищей!» Это объясняется тем, что первоначально в сказке действовали не поросята, а козлята.
А сегодня, ребята, мы вам покажем сказку. А вы, ребята, сами скажите, как называется сказка про девочку, которая любит носить красную шапочку?
- Правильно! Красная шапочка! А по-английски: Red Riding Hood!
А сейчас все вместе посмотрим эту сказку.
Сцена № 1.
Автор: Once upon a time there was a little girl who was loved by all who
knew her. Her grandmother made her a little red cloak with a red hood. She
often wore it, so people called her Red Riding Hood . One day her mother
said to her :
(выходит мама Красной шапочки)
The sun is shining ! The sky is blue ! It isn’t raining ! It’s a lovely day !
Red Riding hood! Red Riding Hood ! Where are you?
(выбегает красная шапочка)
R.R.H. : I m here, mother.
Mother: Red Riding Hood! Take a basket of cakes to your grandmother. She isn’t very well. Don’t run, but don’t go too slowly. Go guickly ! Don’t talk
to anybody in the wood !
R.R.H. : All right, Mummy !
Mother : Good bye, Red Riding Hood !
R.R.H. : Good bye ! See you soon !
Сцена № 2.
(Красная Шапочка в лесу, собирает цветы и поет песенку)
My dear, dear Granny
Let me kiss your face
I want you to be happy
Today and always.
Be happy, be happy
Today and always
Be happy, be happy
Today and always.
(В это время выходят три зайчика и поют песню, а Красная Шапочка прячется за елку).
Песенка зайчиков:
1. This is the way we wash our pads
Wash our pads, wash our pads.
This is the way we wash our pads
On a warm and summer morning !
2. This is the way
We wash our snout
Wash, our snout
Wash our snout.
This is the way
We wash our snout
On a warm and summer morning !
3. This is the way
We wash our ears,
Wash our ears.
Wash our ears.
This is the way
We wash our ears
On a warm and summer morning.
( К зайчикам подходит Красная Шапочка).
R.R.H.: Good morning, hares !
Hares : Good morning, R.R.H. !
R.R.H. : I m glad to see you, hares !
Hares : We are glad to see you too !
R.R.H.: How are you, hares?
Hares : We are fine, thanks
( заглядывают в корзину). Where are you going Red Riding Hood.
R.R.H. : I m going to my grandmother. She isn’t very well.
Good bye, hares !
Hares: Good bye, Red Riding Hood ! (зайцы уходят, лиса выходит и идет навстречу Красной Шапочке).
Fox : Hello, Red Riding Hood! I m glad to see you !
R.R.H. : Hello, Fox. I m glad to see you too.
Fox : Where are you going, Red Riding Hood?
R.R.H. : I m going to my grandmother. She is ill. And there are some cakes in my basket to her.
Fox : I think, they are tasty . Good bye, Red Riding Hood !
R.R.H.: Good bye, Fox !
(лиса уходит и Красная Шапочка видит на дереве птичку и поет песню)
Little bird, little bird
Look at me.
I have a bird, house
Oh, come and see.
(Вдруг Красная Шапочка видит что-то колючее под сухими листьями)
R.R.H. : Oh, what s this?
Hedgehog: It s me, Hedgehog ! Hello, Red Riding Hood !
R.R.H. : Hello, Hedgehog. Glad to see you ! How are you?
Hedgehog : Fine, thanks. Where are you going Red Riding Hood?
R.R.H. : I m going to my grandmother? Bye-bye !
Hedgehog : Good bye, Red Riding Hood !
( Ежик уходит. В лесу становится темно. Красная Шапочка садится на пенек и поет песню).
Good night, mother,
Good night, Granny.
Kiss your little daughter !
Good night, mother
Good night, granny
Good night, everyone !
( Красная Шапочка засыпает. Появляется волк и поет песню).
Tick-tock, tick-tock
Says the clock
Tock-tick, tock-tick
What you have to do, do quick.
( Вдруг видит Красную Шапочку и подходит к ней )
Wolf : Oh, Red Riding Hood. Good morning, Red Riding Hood !
R.R.H.: Good morning, Wolf !
Wolf : I m glad to see you , Red Riding Hood!
R.R.H. I m glad to see you too, wolf.
Wolf: Where are going, Red Riding Hood?
R.R.H.: I m going to visit to my grandmother, she is not very well.
Wolf: What have you in your basket?
R.R.H. Some cakes to my grandmother.
Wolf: All right, Red Riding Hood
Good bye!
R.R.H. Good bye!
Автор. So Red Riding Hood saw many lovely flowers and she began to pick the flowers.
She listened to the birds in the trees But at this time the went to the grandmother s house. And he ate the grandmother.
Soon Red Riding Hood came to her grandmother s house.
Сцена № 3.
( Красная Шапочка стучится в дверь)
Wolf who are you?
R.R.H.: It s me Red Riding Hood.
Wolf: Come in, Red Riding Hood.
R.R.H.: Good morning , Grandmother .
Wolf: Good morning , Red Riding Hood.
R.R.H.: How are you, Grandmother?
Wolf: Fine, thanks.
Автор: But her grandmother looked very strange.
R.R.H.: Oh, Granny, Granny.
What big ears you have?
Wolf: The better to hear you with , my dear!
R.R.H.: Oh, Granny, Granny
What big eyes to have?
Wolf: The better to see you with, my dear.
R.R.H.: Granny, Granny, what big hands you have?
Wolf: The better to hug you with, my dear.
R.R.H.: Oh, Granny, Granny, what big teeth you have?
Wolf: The better to eat you with you, my dear.
Aвтор: With these words the wolf swallowed poor Red Riding Hood. Soon the wolf was asleep and snoring loud ly. Later on hunters went past the house. They heard the wolf s loud snores.
The 1-st Hunter: Oh, it’s a wolf.
The 2-nd Hunter: You’ve done many bad things. We ll kill you.
Wolf: Don’t kill me, don’t kill me. Ill never kill anyone else. Ill be good ,kind wolf.
Hunters: All right, Wolf. Well believe you.
Автор: So the wolf became good, kind, and he never ate people.
( все герои-артисты выходят и поют с Красной Шапочкой песню)
One, one, one.
I love the sun.
Two, two, two.
I love my mummy too.
Three, three, three.
My Granny loves me.
Four, four, four.
I love her more and more.

The end.
P.S. ( детям очень понравилось, что охотники не убили волка.)
Музыкально - познавательное путешествие по Англии
(традиции, обычаи, праздники)
Цель: Формирование элементарных представлений о традициях и обычаях страны, изучаемого языка, расширение кругозора.
Примерный ход беседы.
Ребята, посмотрите вокруг. Красиво здесь, правда? И не только здесь. Красиво в ваших группах, в коридорах, в кабинетах татарского и английского языков. Весь детский сад красивый, правда, ребята. И мне кажется, что вы очень счастливые ребята, потому что попали именно в наш детский сад, потому что только в нашем детском саду ребята имеют возможность изучать английский язык.
Ребята, посмотрите. Что это? Да, это глобус. Это наша планета Земля.
Посмотрите, как много здесь стран. И все они говорят на разных языках.
Ребята, а ну-ка скажите, на каком языке с вами сейчас я беседую…
Правильно. А на каком языке вы разговариваете на занятиях татарского языка, на занятиях английского языка. Правильно! Молодцы. Посмотрите, только в нашем саду мы говорим на трех языках. На английском, на татарском, на русском. Ребятишки, а какие языки вам еще известны? (Китайский, японский, немецкий). О, как много языков. Ребята, а можно ли все языки выучить. Конечно, невозможно. И поэтому, чтобы люди могли общаться друг с другом, понимать друг друга, решили выбрать один язык – английский, который и стал называться языком международного общения. Это значит, ребята, и русский и китаец, и японец и француз должен знать английский язык. А сейчас взгляните на глобус. Я покажу вам Родину английского языка. Посмотрите, это Англия. Это такая сказочная страна, где еще до сих пор правит страной королева. Где есть принц и принцесса. Ребята. А вы знаете, что у каждой страны есть главный город – столица. Столица Англии – Лондон. А как называется столица нашей Родины? Правильно, Москва. А у нашей республики есть тоже столица. Правильно, Казань.
Ребята, а вы знаете, что каждая страна имеет свой флаг, свой гимн и свои национальные костюмы. А вы нам скажите какой стране относится этот костюм, где его носят.
Демонстрация костюмов.
Ребята, кроме национальных костюмов каждая страна имеет свои традиции и обычаи, свои праздники.
И сейчас мы расскажем вам о самых интересных праздниках Англии. Сначала я расскажу о празднике, который называется День Благодарения, т.е. Thanks-giving Day. Этот праздник проводится именно в 4-ый четверг ноября, то есть после сбора урожая. Это семейный праздник, где собираются все родственники, то есть взрослые братья и сестры в родительском доме. Утром они все вместе (ходят) идут в церковь. Днем устраивают традиционный праздничный обед, где на столе обязательно должен быть большой жареный индюк, тыквенный пирог и яблочный напиток. И еще, что интересно, именно в этот день большое внимание уделяется футболу, устраиваются футбольные матчи, показывают футбол по телевизору. За столом англичане поздравляют друг друга, рассказывают стихи, шутят. А английские ребятишки рассказывают стихи о семье, те же стихи, которые мы с вами учили.
Стихи о семье.
А еще поют песни о маме. И мы сейчас споем песню «My dear, dear mummy».
В день благодарения устраиваются парады. Люди выходят на улицы в нарядных национальных костюмах и танцуют народные танцы. Один из таких танцев называется «Clap-dance». И сейчас ребята из первой группы покажут вам этот танец.
И еще ребята, интересный момент. В этот день поздно вечером приходит в дом (кто выдумаете?) сам Санта Клаус и оповещает всех о приближении великого праздника Рождества. С этого дня люди начинают готовиться к празднику.
Рождество отмечается в англии25 декабря. У англичан этот праздник религиозный. В этот день они празднуют рождение Христа. В воскресенье во всех церквях можно услышать кэрол – пеня, славящая рождение Христа.
В рождество улицы и дома украшаются разноцветными, блестящими гирляндами. Везде и повсюду переливаются яркие огни.
Дома англичане ставят рождественскую ёлку. Но самое главное в этот день (это что?!). Это подарки и встреча с Санта Клаусом, который приходит в каждый дом.
Вход игрушечного Санта Клауса.
Он поздравляет всех с Рождеством («Merry Christmas») и ему все поют песню «Christmas is here». И сейчас давайте споем эту песню. Санта Клаус оставляет в доме кусок хлеба – чтобы в доме всегда была еда, монету – чтобы были всегда деньги и уголек – чтобы дома было всегда тепло и уютно. А меленькие ребятишки, как вы, вешали свои носочки и чулки на кровать, где Санта Клаус оставляет им подарки: сладости, орешки. А еще устраивают в этот день «Christmas dinner»- рождественский ужин, где должен быть опять жареный индюк, рождественский пирог и рождественский пудинг и изюм. Вечером англичане смотрят поздравление Королевы Елизаветы по телевизору. Затем они устраивают различные игры. Мы тоже приготовили вам две игры:
«Узнай меня»;
«Сапог по кругу».
На следующий день 26 декабря англичане ходят друг к другу в гости и дарят подарки. Этот день так и называется «День подарков», то есть «Boxing Day». Вечером все опять идут на футбол.
Следующий праздник, о котором я хочу рассказать «День Святого Валентина». Этот праздник считается самым любимым и популярным не только в Англии, но и во всем мире, то есть и у нас. Это праздник как для молодых, так и для старших. Это праздник любви, дружбы, доброты людей друг к другу. В этот день люди дарят друг другу валентинки, цветы. Читают стихи. И сейчас Аделя прочитает свое любимое стихотворение про валентинку.
Поют песни о любви.
«My Bony».
А еще в этот день люди делают друг другу комплименты. Давайте и мы сделаем друг другу комплименты.
Ребята! Это еще не все праздники. Еще есть и другие праздники, например:
Первое мая – отмечают конец зимы.
Halloween – канун для всех святых.
День шуток.
Мы подробнее расскажем об этих праздниках на наших занятиях.
Но самое главное, ребята, это то, что эти праздники учат людей быть добрыми, внимательными друг к другу, уважать старших, любить родителей, родственников, друзей, свою Родину, бережно относится к традициям и обычаям свое страны.
114300-1143003429000-114300
Competition “Miss Barbie”
Hello, dear friends!
We invite you to the competition. “Miss Barbie”.
We hope you ll have a wonderful time!
Lets greet our Barbies!
(танец “Barbies”.)
It was the first competition!
You see our Barbies are beautiful, smart and slender.
The second competition is meeting. Let them introduce themselves.
Lets invite the first competitor.
This is Nataly from Moscow, Russia!
Lets greet her!
Tell us a few words about yourself! …..
And now our boys ask you some guestions. Who begins?…Thanks.
The next competitor is Jane . She is from England, London .
Lets meet her. Now, Jane, tell us a few a words a bout yourself .
And now, boys, are you ready.
Begin, please!
Thank you! Pleased to meet you!
Let me introduce you to Sandra. She is from America. Sandra, How are you? Lets listen to her.
The fourth comp-r is Renata. She is from Africa. Now ld like you to meet a competitor from Africa. Her name is Renata. Wellcome, please.
Let me introduce you to Barbie from Great Britain!
The third competition is
“Musical Barbie”
Barbies, do you like to sing?
Lit-My dear, dear Mummy.
Nataly-Bony.
Jane-Christmas
Sandra- Music
Диана
Renata-Little bird.
You see, our Barbies are very
talented singers, aren’t they ? The next competition is
“Barbie and her favourite toy”
Every child has a favourite toy: a cat, a dog, a tiger.
And so our Barbies want to tell us about their favourite toys.
Who is the first? Who begins?
Renata! Do you like riddles !
Listen!
Children! – Do you like our Barbies toys?
Children! Do you like to paint. Do you love your families. Our Barbies like to paint and love their families too. Now they are going to paint their families.
It will be the next competition.
“Barbie is a good painter”
Игра со зрителями.
Look! There are many animals. They played hide-and-seak.
and lost their way. Lets help them. Some of them live in Africa, another in the forest and in the village.
Let them go home. Who lives in Africa ?
(Загадки)
Now we continue our competition. It is “Barbie is a dancer”.
Boys! Do you want to dance with our Barbies?
So invite them please. Thank you. You win all hearts. Lets cheer them.
The next comp-n is
Barbie is an actless.
They are artistic. We enjoyed your super acting.
Do you like our Barbies? I see , you like them very much.
So lets make a compliment. They win all your hearts.
You see out Barbies are very beautiful , smart, clever. And we decided that .
our boys prepared a surprise for you. They will dance for you.
Конкурс « Мисс Барби»
Воспитательная цель: воспитание чувства собственного достоинства, правильной оценки себя и других, чувства прекрасного.
Развивающая цель: умение вступать в контакт, привлекать внимание, представлять себя, формирование личности и интелектуальных способностей.

-114300-114300
Сценарий праздника
«Hаlloween»
Воспитательная цель: воспитание понимания, уважения к другой культуре.
Познавательная цель: знакомство с праздниками, с традициями Англии.
Ведущий: Дорогие ребята! Вы согласитесь со мной, что каждая нация и каждая страна имеет свои традиции обычаи и праздники.
Скажите мне, пожалуйста, какие праздники отмечаются в нашей стране?
(Новый год, 8 марта, День защитников Отечества.)
А какие английские праздники вы знаете?
(День Благодарения, Рождество, День памяти, День мам, День пап и т.д.)
Children! What season is it now?
Autumn.
What month is it now?
October.
Yes, it is the 31 st of October.
Именно сегодня, 31 октября вся Америка и Великобритания отмечают один из своих любимых и популярных праздников «Halloween». Существует поверье, что в ночь когда этот праздник приходит к людям, вместе с ним приходит и всякая нечистая сила(evil spirits).Кого только не увидишь на улицах в этот день? И черных кошек, ведьм, скелетов, монстров. Дети надевают маски и костюмы, ходят по улицам и стучатся в двери соседей. Но идут они именно к тем соседям, у которых на подоконнике стоит тыква с зажженной свечкой. Это значит, что в этом доме ждут гостей и угостят разными вкусными сладостями. Но у этой тыквы есть свое название «Джек с фонариком».
До нас дошла легенда, что давным-давно жил один человек по имени Джек. Он был очень жадным и противным. Однаж114300114300ды бог на него рассердился и когда Джек умер, он сказал:
«Небо не для тебя! Ты всегда должен ходить по земле.» И с тех пор душа Джека гуляет по земле и мы встречаем его в Halloween.
And now lets begin our Halloween party!
Halloween Treats.
(Дети в костюмах черных кошек, скелетов, гоблинов, ведьм, приведений заходят в зал с песней.)
«Trick or treat»(Singing a song)
We are going trick or treating,trick or treating,trick or treating.
I`ll have treat for eating, eating, after trick or treating.
(Стучатся в дверь соседей)
Neigh:Who are you?
Childr:We are Witches, we are Skeletons, we are Black Cats, we are Goblins.
Neigh:Come in, please.
Childr: Good morning!
Neigh: Good morning!I’m glad to see you.
Childr: We are glad to see you too.How are you?
Neigh: I’m fine, thanks.
Childr: Trick or treat.
Neigh: Treat.
Childr: What do you have?
Neigh: I have cookies, cupcakes, popcorn, candy apples, sweets. Here you are
Childr: Thanks a lot! Happy Halloween!
Neigh: Happy Halloween! You are welcome.
(Кто-то стучится в дверь)
Ведущий: Who is knocking at the door?
Is it a Goblin?
Ведущий: No, it isn’t.
Сhildr:Is it a Witch?
Ведущий:No, it isn’t.Let’s have a look!Oh, its Old Lady. Come in, please.
Sit down, please.
Ведущий: Children! There are many different stories in Halloween sad stories funny stories and scary stories.Would you like a sad story for your Halloween Party.I have one scary story. Its very popular with English and Amtrican children. Do you want to hear it? So, listen to it, please! Once upon a time there lived an old woman. One night she sat in her house and said...
The old woman: I’m very unhappy. I have no family. No mother. No father. No sister. No brother. No children. No friends.
Ведущий: Suddenly...
The old woman: Oh my- what’s this coming down my chimney! Oh my, I see feet, then two legs. Then...
Children: Then a body. Then arms. Then a neck. Then a mouth, a nose, ears. Then two big eyes.
Ведущий:The body belongs to a great big man. He came up to the old woman and said
The man:I came for you. Im very unhappy. Please, be my friend. Let’s sing and dance together.
“If You’re happy”.
If you’re happy and you know it,
If you’re happy and you know it
Clap your hands(clap, clap)
If you’re happy and you know it
Clap your hands( clap, clap)
If you’re happy and you know it
And you realy want to show it,
If you’re happy and you know it
Clap your hands(clap, clap).
Halloween game.
Ведущий:At Halloween parties in America, children play traditional party games. Why don’t we play one of the all-time- favourite Halloween games called “Pin- the-tail-on-the-donkey”? Let’s me explain hoy to play this game. Ferst, there’s a picture of a donkey missing itstail that’s put on the wall. One child its chosen to be blindfoldid. This child must pin the tail in the right place.
И Н С Ц Е Н И Р О В А Н И Е С К А З К И
« З О Л У Ш К А »
Воспитательная цель :
Воспитание понимания, уважения к культуре изучаемого языка.
Воспитание правил оценки себя и других.
Воспитание чувства дружбы, гуманизма.
C I N D E R E L L A
CHARACTERS:
Cinderella
Stepmother
First sister
Sekond sister
Fairy
Queen
Prince
Courtiers
First herald
Second herald
SCENE 1
SETTING:
A big room. (Cinderella is sitting by the fireplace
and sewing. The clock strikes 5.)
Cinderella: Oh! It is five oclock. My sisters are going to the kings ball tonight. How happy they are! There will be music at the ball. I love music so much! (She sings.)
Music on the moun – tain, music in the air,
Music in the true heart, music every where.
Music by the fire – side, music in the hall,
Music in the garden, music for us all.
I love to sing and dance but I cannot go to the kings ball. (Stepmother and her two ugly daughters enter.)
Stepmother: Quick, Cinderella! Its five oclock. You lazy girl! Its time to dress for the ball.
First sister: Cinderella, bring me my red dress!
Second sister: Bring me my blue dress!
Stepmother: Bring me my black dress!
Cinderella: (Bringing them their dresses): Here are your dresses!
First sister (To Cinderella): Where are my shoes?
Second sister (To Cinderella): Bring me my white stockings!
Stepmother: Where are my gloves, Cinderella? You are bad girl!
Cinderella: Here are your shoes and stockings and your gloves, Mother. (Stepmother and her two daughters on their dresses.)
First sister (Looking at herself in the mirror): How pretty I am in my new red dress!
Second sister (Looking at herself in the mirror): The prince will dance with me. I am sure!
Stepmother (To her daughters): Come, girls! We are late. (They go out. Cinderella is crying. Fairy Godmother enters.)
Fairy: Why are you crying, my dear?
Cinderella: My stepmother and her daughters are at the kings ball tonight. They are going to dance with the prince.
Fairy: And why are you not there?
Cinderella: Oh! I am not a lady. I am only a poor girl. How can I go to the kings ball in this dirty old dress?
Faire: Now, look here, Cinderella! I can help you.
Cinderella: Oh yes, dear fairy!
Fairy: Here is a beautiful white dress and here are glass slippers for you. But mind, when the clock strikes twelve you must leave the kings ball.
Cinderella: Thank you very, very much!
SCENE 11
SETTING:
The Kings Palace. (The guests are dancing. The prince is talking to the queen.
He looks very sad. The two sisters are laughing and dancing.)
Queen (To the prince): Why don’t you dance, my son? There are so many beautiful ladies here.
Prince: I don’t like them, Mother. (Cinderella appears. The prince looks at her in amazement.) What a beautiful lady! She is like a morning star. She is like a white rose. Who is she?
Courtiers: We don’t know who she is.
Prince : Beautiful lady, may I ask you to dance with me?
Cinderella: With great pleasure.
Prince: Beautiful lady, tell me your name.
Cinderella: I cant tell you my name. (The music stops. The clock strikes 12.) Oh its 12 oclock . I am sorry but I must go. Goodbye, prince! (She runs away and loses one of her glass slippers.)
Prince: (Running after Cinderella): Oh, don’t go away! Come back! Come back! (He picks up the slipper.)
SCENE 111
SETTING:
Stepmothers house. The same room. (Cinderella is dusting the furniture.
The two sisters are sitting in their armchairs.
The stepmother is sitting by the fireplace.)
Cinderella: Please tell me about the ball, sisters. You were the most beautiful ladies there, I am sure!
First sister: A princess came to the ball, and…
Cinderella: Was she beautiful?
Second sister: I didn’t like her.
Cinderella: Who is she? Whats her name?
First sister: Nobody knows her.
Second sister: (A knock at the door.)
Stepmother: Who can that be? It is so late.
Cinderella (Opening the door): Whos there?
First herald: In the Kings name let us in!
Second herald: Good evening, ladies!
Stepmother: Good evening!
First herald: We are looking for the lady who has lost this glass slipper. (He shows the glass slipper.)
Second herald: All the young ladies in this country must try it on.
First herald (To the first sister): Please try it on, madam.
First sister (She tries to put it on but cannot): I cant put its very small.
Second herald (To the second sister): Now, madam, will you try it on?
Second sister (Trying to put it on): I cant put it on. Its too small.
First herald (To Cinderella): You must try it on too, girl!
Stepmother and sisters: Oh, but she didn’t go to the ball!
Second herald: The King said that all the girls in the country try on this slipper. (Cinderella easily puts on the glass slipper. Then she takes another one ftom her pocket and puts it on.)
First herald (Kisses Cinderellas hand.): The prince begs you marry him, beautiful lady.
Stepmother: What? She – to marry the prince!
Cinderella: I cant go to the kings palace in this dress. Will you wait a little? (She leaves.)
First sister: Our Cinderella, this dirty girl, she is going to in the beautiful palace!
Second sister: You’ve always said, Mother, that Cinderella is ugly and silly and we are pretty and clever.
Stepmother: Hush, dears, Ive always said that Cinderella is a good, kind girl. She will not forget her loving mother and her dear sisters. (Cinderella enters. She is wearing her white beautiful dress.)
First herald: The carriage is waiting for us. Allow me to take you to the Kings palace.
Stepmother: Oh, Cinderella, don’t forget your loving mother!
Sisters: Don’t forget your sisters, Cinderella, we have always loved you.
Cinderella: Good-bye, Mother! G00d-bye, sisters!
(Cinderella leaves the room accompanied by the heralds.)