Презентация по английскому языку на тему The youth eco-parliament


Lesson theme:The Youth Eco –Parliament The Youth Eco –Parliament «I’m the part of the world and the world is a part of me». The aims of the lesson:I. Формирование коммуникативной компетенции учащихся по теме “ Экологические проблемы ” активизировать употребление лексики по теме, расширить знания учащихся об экологических проблемах. II.Развивать коммуникативные навыки учащихся, познавательную и творческую активность, умение работать в группе,  анализировать и делать выводы.III. Формирование уважительного отношения к природе и ответственного отношения к экологическим проблемам I.Organization momentII.Dividing into the groupIII. New lessonIV. Ecological problems Working on the mapV.GrammarVI. Complete the diagramVII. Watching the video about the Aral Sea VIII. BrainstormingIX. Presentation of new wordsX .Reading the text and translating itXI. Post reading taskXII. СинквейнXIII. Assesment Divide into the group 1-group 2-group Ecological problems The death of Aral Sea Nuclear explosion Grammar The use of the modal verb “should”Should is used to express what the best thing to do. It expresses mild obligation or advice. We should We should`nt Brainstorming Questions for the 1 group 1.Have you ever been to the Aral Sea? 2.Have you ever heard about the Aral Sea ? 3.Where is it located? Questions for the 2 group1.What sea is it now?2.What’s the problem of the Aral region ?3.Is the problem of the Aral sea only the problem of Kazakhstan? New words Desert- 1. ['dezət] - пустыня; пустынный районReduction- reduction [rɪ'dʌkʃ(ə)n] снижение, понижение, сокращение, уменьшение, спадIrrigation- [ˌɪrɪ'geɪʃ(ə)n] полив; орошениеShrinkage- ['ʃrɪŋkɪʤ] сокращение; сжатие, уменьшениеDisaster- [dɪ'zгːstə] бедствие, катастрофа Pollutant- [pə'luːt(ə)nt] загрязняющее веществоCause- [kɔːz] /причина, основаниеPour- [pɔː] / литьсяDamage- ['dжmɪʤ] вред, повреждение, ущерб, уронContain- [kən'teɪn] содержать в себе, включать, иметь в своём составе; вмещатьSoil- I [sɔɪl] грунт, земля, почва Reading the text Post reading task I group Was the Aral sea the fourth largest lake in the world? How many species of fish were in the Aral Sea? Why did the fisherman lose their jobs? II group 1.Is the dying Aral sea one of the world’s environmental disasters?2. What have been damaged?3. What is the fertile soil covered by? True or false? The Aral sea of largest lakes in te world The Aral Sea was the home to 24 species of fish before The Aral Sea is the problem of only Kazakhstan The Sea hasn`t influenced the climate of the region The air contains salt, dust and pollution blown from the sea bed. Test 1.The Aral Sea was a. the first largest b. the fourth lake in the world c. the fifth lake in the world 2.The Aral Sea was the home to 24 species of a. fish b. birds c. reptiles 3.The Aral Sea is one of the of disasters of a. the world b. Kyzylorda region c. Kazakhstan 4. The air pollution and the water pollution cause serious a. trade problems b. health problems c. travelling problems Doing of exercise 9A paragraph which describes the background of the Aral sea A paragraph …which describes the causes of the Aral sea to the environment Which title would you like to choose for this test? Ecological problems of Kazakhstan The Aral Sea Disaster Tackling the Aral Sea Disaster Cинквейн Первая строка - одним словом обозначается тема (имя существительное).Вторая строка - описание темы двумя словами (имена прилагательные).Третья строка - описание действия в рамках этой темы тремя словами (глаголы, причастия).Четвертая строка - фраза из четырех слов, выражающая отношение к теме (разные части речи).Пятая строка - это синоним из одного слова, который повторяет суть темы. Я все понимал и помогал другим Я иногда не понимал и помогал иногда Я не понимал ничего и не помогал другим