Открытый урок по УМК М.З. Биболетовой Еnjoy English, 6класс. Popular sports and games in Russia


Конспект открытого урока по английскому языку
по теме «Рopular sports and games in Russia»
(УМК «Enjoy English» М.З. Биолетовой М.З., 6 класс)
Цель урока:
1.Развитие устной речи в рамках темы «Рopular sports and games in Russia»
Задачи урока:
Образовательные:
1.Расширить знания учащихся по теме.
2. Закрепить пройденный лексический материал.
Развивающие:
1.Развитие навыков диалогической речи.
2.Развитие навыков чтения.
3.Развитие памяти, логики, мышления, активности учащихся.
Воспитательные:
1.Повысить мотивацию учащихся к изучению английского языка.
2.Воспитывать умение работать в парах и индивидуально.
3. Прививать интерес к спорту.
Оснащение: тематические картинки, карточки с заданиями, аудиозапись.
Планируемые результаты:
Предметные:
1. Активизация словарного запаса в рамках темы «Рopular sports and games in Russia».
2. Закрепление произносительных навыков.
3. Закрепление навыков аудирования и чтения.
4. Совершенствование навыков устной диалогической речи в рамках темы.
Метапредметные:
1. Совершенствование навыков работы в паре.
2. Закрепление навыков просмотрового и поискового чтения.
3. Приобщение к культуре своей страны.
Личностные:
1.Стремление к лучшему осознанию культуры своего народа.
2. Осознание себя гражданином своей страны.
Ход урока
1.Организационный момент
Приветствие
Учитель: - The bell has gone. Stand up, please.
Good morning, boys and girls!
I am glad to see you.
Ученики: - Good morning, good morning to you!
                  Good morning, our teacher,
                  We are glad to see you.
Учитель: - Sit down please.
- Who is on duty today?
- What is the date today?
- Who is absent today?    
Ознакомление с названием, тематикой и задачами урока.
Учитель: Look at the blackboard and say what we are going to speak about. Yes, you are right. Today we are going to speak about sports and games, favourite sports teams. We shall do different exercises.
2.Фонетическая зарядка (Закрепление произносительных навыков)
На доске написаны слова на фонетическую отработку звуков из упр.50, стр.142.
Учитель: Look at the blackboard and repeat after me.
 Football, motor racing, golf, cricket, tennis, boat racing, darts, skating, skiing, horseracing, jogging, ice hockey, volleyball, swimming, badminton, boxing, athletics, basketball, diving, ice skating, judo, rock climbing, water skiing. 
 I want you to read the words.      
3.Речевая зарядка (Активизация словарного запаса в рамках темы «Рopular sports and games in Russia»)
Учитель задает вопросы, а учащиеся отвечают на вопросы учителя (разговор о спорте)
Now please answer my questions:
In the beginning of our lesson I would like to ask you some questions about sport.
- Can you name these kinds of sport?
- What sport do you do often?
- Do you like doing sport or watching it on TV?
- What kinds of sport do you like watching?
- Do you usually do morning exercises?
- What do you do often to be healthy?
- What boys and girls like to do on a winter (summer, spring) day, an autumn day?
OK. Thank you.
4. Совершенствование навыков устной диалогической речи в рамках темы
1. Учитель: Work in pairs! Act the dialogues, please. P1 ask P2 some questions about sport. Who wants to start?
P1: Do you like sports?
P2: Yes, I do.
P1: What sports do you do?
P2: I play hockey in winter and football in summer.
P1: Can you play tennis well?
P2: Yes, I can.
2. I want you to open your textbooks, page 142, exercise 52. Work in pairs! Say what sports you think are more/less popular in Russia. Why?
5.Физкультминутка
Учитель: Now let’s have a rest.
                            Hands up, Hands down,
                            Hands on hips, sit down,
                            Hands to the sides
                            Bend left, Bend right
                            One, two, three hop!
                            One, two, three stop!
                            Stand still!  Sit down!
Учитель: Ok. Thank you. Let’s continue our work.
6. Совершенствование навыков чтения и устной диалогической речи в рамках темы
1. It’s time to open your textbooks and read the texts. It’s page 144, exercise 59. Read the texts and match the questions and the answers.
2. Say what kind of winter sports Ivan Pushkarev likes.
3. I want you to open your textbooks, page 144, exercise 61. Work in pairs! Answer the questions from Ex.59 about sports in Russia. Compare your answers with your classmate’s answers.
7. Игры (Активизация словарного запаса в рамках темы «Рopular sports and games in Russia»)
Учитель: It's time to practice the vocabulary. I want you to play some games.
1.Составление слов из слова “football”.
Учитель: Your next task is to make up, as many words as you can, from the word “football”.
Ученики составляют как можно больше слов из слова “ football ”.
2. Put the missing letters in:
Ice sk…ting, …udo, bask…tball. f…tball, sk…ng, ho…ey, di…ing
3. Make the words up using these letters:
folg, isnten, tsankig, lavllyoble.
4. Match the words and the phrases.
1. Boxing
2. Jogging
3. Tennis
4. Football
5. skatinga) A slow run for exercise
b) A very popular outdoor game played on a court with rackets
c) The sport of fighting in gloves
d) Doing sport on the skating rink
e) Two teams of 11 players kick the ball
1c, 2a, 3b, 4e, 5d
8. Подведение итогов урока
Учитель: Thank you for your work. You’ve worked very hard. Your marks for the lesson are… Don’t forget to give me your diaries. I’ll give you marks. The lesson is over. Goodbye.
Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учеников.
9.Объявление домашнего задания
Учитель: Now please open your diaries. Write down your home task. Ученики записывают домашнее задание: стр. 145, упр. 63.