План урока по молдавскому языку на тему Лэудэросул


Проект дидактик
Чентолой П.Г.
ИЫМ «Личеул теоретик дин орашул Бендер»
Дисчиплина: Лимба ши литература молдавеняскэКласа: а 6
Субьектул: ЛэудэросулТипул лекцией: микстэОбьективеле визате:
Сэ читяскэ корект, конштиент;
Сэ поатэ да титлулунуй текст;
Сэ ворбяскэын база ситуациилор, аргументынд опиния персоналэ;
Сэ комплетезе пропозиций.
Методе ши прочедее: конверсация, читиря експресивэ, екзерчициул, експликация, обсерваря, анализа ши синтеза, проблематизаря.
Материале дидактиче: мануалул класа а 6, десене, фише.
Евениментеле(моментеле лекцией) Етапеле лекцией Че требуе сэ асигурэмА. Интродучере ын активитатеА1. Верификаря темей де акасэА2. Реактуализаря елементелор-кее пентру студиеря темей.
А3. Анунцаря субьектулуй ши а обьективелорА4. Презентаря концинутулуй лекцией
А5. Обцинеря перформанцелорА5. Сарчинь де мункэ индепендентэ/
Тема де акасэ. I.Етапа деынкэлзире.
Релатаць ла тема друмул спре шкоалэ.
Кынд?....ку чине?....унде?.....че?......
1.Кувынтул ынвэцэторулуй:
Ын фиекаре зи, ноуэ лунь елевий паркург друмул спре шкоалэ. Ероул текстулуй ынвэцат ышь имажинязэ друмул спре шкоалэ ын фелул урмэтор:
Ун елеев повестеште текстул;
Алт елев ла таблэ проектязэ имажиниле повестите;
Алць елевь повестеск деспре друмул паркурс спре шкоалэ ын фиекаре зи.
2. Пресупунем кэ аць прокура о инсулэ. Дориць с-о популаць ку диферите анимале. Че фел де анимале вець луа ку вой?
Рэспунсуриле посибиле:
Епурашь, веверице, аричь, урсулець, шоричей, лупь, уршь….
Аць дескиде ши о шкоалэ пентру анимале.
Кум кредець, че рекизите школаре вор луа ку ей ачесте анимале?
Рэспунсуриле посибиле:
Жянтэ, гьоздан, мануале, пенаре, вопселе, крейоане, пиксурь, ригле, радиере, каете, аженде…
III. Етапа де интродучере а темей ной.
Пот оаре анималеле сэ мяргэ ла шкоалэ?
1.Се анунцэ субьектул лекцией. (Лэудорусул)
2.Се анунцэ обьективеле лекцией.
IV.Етапа депрезентаре а материей ной
Маре скофалэ-маре лукруЫнвэцэтурэ- каре есте рэдэчина ачестуй кувынт?
Фярэ(е)- анимал ( е)
А причепе - а ынцележеЛэудэрос (шь)
Лексикул ноу есте ынсушите прин семантизаре ши екзерсаре, утилизынд урмэтоареле прочедее.
Ку ажуторул синонимелор.
Елевий формязэ ымбинэрь де кувинте.
Фярэ сэлбатикэ, фиороасэ…
Формязэ фамилия лексикалэ а
Кувынтулуй ынвэцэтурэ, лэудэрос.
Лукрул ку текстул.
Читиря модел а текстулуй де кэтре ынвэцэтор.
Дин фиекаре алиният се нумеште ун кувынт ла рубрика « Мь-е дор де ун кувынт»
Де че есте алес ачест кувынт?
Се скриу ачесте кувинте ла ачастэ рубрикэ пе таблэ.
Се пропуне алт титлу ла ачест текст.
Формулаць опиний ла текст дупэ моделул дат:
Еу афирм кэ….
Се комплетязэ диаграма Вен
шкоала шкоалафярелор елевилорV. Етапа де практикаре а материей ной.
Каре анимал аре калитэць негативе?
Поате ел фи ун приетен бун колежилор?
Спунець вэ рог ымбинэриле де кувинте:
а фаче карте;
а шти карте;
ом ку карте.
Комплетаць пропозиция.
Фиекаре елев каре ынвацэ ын личеу требуе сэ ….. (факэ карте), …….(штие карте) …..(сэ фие ом ку карте)
Кум требуе сэ фие ун приетен адевэрат?

Толерант, весел, интелижент, комуникатив,синчер, дисчиплинат, харник, дештепт, стрэдуитор, аскултэтор, харник, респонсабил.
Че кувынт аць пэстра вой ын суфлет дин лекция де астэзь ши де че?
Де повестит текстулДе ынвэцат лексикулДе формулат ын скрис опиний дупэ моделул: еу афирм кэ……
Каптаря атенциейСтабилиря легэтурий ынтре обьективеле темей ной ши материалул студият антериорОбцинеря кончентрэрий атенцией елевилор ла тема ноуэ.
Офериря уней информаций ной
Моделаря а унор сарчинь пентру практикаря материей ной.
Офериря посибилитэцилор де практикаре а куноштинцелор ной.