Конспект урока по осетинскому языку Согласные Дз, Ф в осетинском языке


Конспект открытого урока в 1 классе.
Дата 21.10.16 год.
Количество учащихся : 13
Ирон œвзаджы урок 1-œм къласы.
Темœ: Ǽмхъœлœсон мыр (Дз ), дамгъœтœ ( Ф ф ) Фœззœг.
Нысан: œмхъœлœсон мыр базонын ( Дз),œмœ дамгъœ Ф -имœ.
Фœззыгон рœсугъддзинад равдисын œмœ бауарзынкœнын.
Удгоймаг: разœнгард кœнын сывœллœтты активонœй архайын.
Регулятивон: зонын раст кœнын хи кœнœ искœйы ныхас, планмœ гœсгœ кусын.
Урочы фœлгонц: слайдтœœ, тестытœ, нывтœ, иллюстрацитœ.
Урочы хуыз: кусœм ног œрмœгыл.
Анализ урокав соответствии с требованиями ФГОС.
Дата:21.10.16г.
Класс: 1 «А» , учитель Кусова Фатима Хаджимуратовна.
Каличество учащихся в классе: 13
Тема урока: « Ǽмхъœлœсон мыр ( Дз) , дамгъœ ( Ф) , « Фœззœг»
Тип урока: ОНЗ
Дидактическая задача урока:
1.Узнать букву и звук.
2.Работать по извлечению информации.
3. уметь на основе анализа делать выводы.
Цели урока:
Познакомить с согласным звуком ( Дз), и буквами (Ф ).
Проявить любовь к Осенней природе.
Научить самостоятельно обсуждать цель урока и пытаться самостоятельно его сформулировать.
Урочы цыд:
Фонетическая зарядкœ.
1-аг слайд
дза –дзœ
дзы-дзи2 –аг слайд:
Дзырдтœ бакœсын œмœ сœ уœнгтыл адих кœнын
Бœ-лон
Фи-дарФы-дыМа-ды2 Бацœттœгœнœн рœстœг.
1.Ацыд œрмœг сбœрœг кœнын.
2. Мотивацион уавœр.
1-аг ахуырдзау: ( презентацион œрмœгыл œнцой кœнгœйœ)
Абон нœ урокмœ уазœгуаты œрбацœудзысты дыууадœс œфсымœры. Уыдон иумœ никуы ваййынц, œртыгайттœй фœцœйцœуынц.
Фыццаг œртœ œрбацыдысты: рауарыд мит, бœстœ урс адардта.
Дыккаг œртœ œрбацыдысты: фœхъарм, дидинœгœй быдыртœ байдзаг сты, мœргътœ œртахтысты.
Ǽртыккаг œртœ сœ хид калгœ œрбацыдысты: адœм доны был сœхи найынц, тынг тœвд у.
Фœстаг œртœ œфсымœры: уарынтœ райдыдтой , адœм сœ тыллœг œфснайынц.
Ахуыргœнœг: Уыцы диссаджы, рсугъд œфсымœртœн ис хицœн нœмттœ. Загъут ма сын сœ нœмттœ!? Уœдœ абон мах нœ урочы цœуыл дзурдзыстœм ( афœдзы афонтœ – фœззœг.

3 Ног œрмœгы куыст.
Базонгœ кœнын мыр (Дз ) , дамгъœ (Ф )-----имœ.
Сбœрœг кœнын схемœтœ чиныджы.

3 Скœнын уœнгон анализ дзырд – фœззœг – имœ
4 Бакœсын уœнгтœ.
3-аг слайд
Фа-аф фы – ыф фо - офФœ –œф фи – иф фу – уф.
Бакœсын дзырдтœ. ( дзырдуат)
4-слайд
Фœз-зœг –осень
Фœн-даг- дорога
Уар-ди – роза
1Сœвœрын номдартœ бирœон цымœцы, саразын дзырдбœстытœ.
Сывтœр фœндœгтœ
Сырх уардитœ
Бур фœззœджы.
2 Саразын къуыдыйœдтœ
Бур сывтœр фœндагтыл ацœуын мондаг.
Мœнмœ ис сырх уардитœ.
Фœззыгон бур œрдзы рœсугъддзинад.
Бакœсын œмдзœвгœ «Фœззœг»
Текстимœ куыст. Ахœццœ кœнын радзырд кœронмœ нывмœ гœсгœ.

3.Физминуткœ
4.Бакœсын œмдзœвгœ « Фœззœг»
5.Ǽмбисœндтœ
Зымœгон œхсœв афœдзы дœргъау у.
Зымœджы дœндаг дур кœрды .Зымœджы гуыбын стыр у.
Тестытœ
1 Фœбœрœг кœнын дзырдтœ дыууœ уœнгимœ.
Фœз-зœг, мœй, арв, зо-къо.
4. Рефлекси Абон œз базыдтон……..
Хуыздœр чи архайдта урочы?
Бакœсын œмдзœвгœ « Фœззœг»
5 Хатдзœгтœ.