Урок английского языка по теме Олимпийский игры с применением сингапурской методики по учебнику О.В.ААфанасьевой, И.В.Михеевой углубленное изучение


Урок английского языка в 5 классе
Тема урока: "Olympic Games" /С применением структур по сингапурской метoдике/
Учитель : Елхова Г.Ф.
Цель урока: развитие навыков чтения и монологической речи, совершенствование лексических навыков
Задачи урока:
Образовательные:
- углубление полученных ранее знаний, отработка нового лексического материала, применени знаний в речи, формирование навыков устной речи;
Развивающие:
- развитие памяти, внимания и умения правильно оформить высказывание и выбрать главное в потоке информации
Воспитательные:
- привитие интереса к предмету; к спорту и ЗОЖ
Вид урока : комбинированный
Тип урока: урок закрепления изученного учебного материала
Языковой материал: изученная и новая лексика на основе тематического текста.
Речевой материал: ранее изученные грамматические структуры и времена.
Оснащение урока: интерактивная доска, компьютер, мультимедиа проектор, доска, наглядность, раздаточный материал.
Учебник : Учебник для 5 класса для школ с углубленным изучением авторов О.В. Афанасьева, И.В. Михеева.
Ход урока Деятельность учителя Деятельность учащихся
1. Оргмомент.
Приветствие T: - Good morning boysefore we start our lesson I want to introduce you with "TEAM CHEER"/кричалка/
T: Greet your partners on shoulders and partners on face by your fists Запись на доске
Good morning now.
Wake body,wake mind,
Work,play,seek,find,
Eat breakfast, dinner too,
Wash,brush,sing,dance and do.
Good morning now.
Let's greet each other!
II. Речевая разминка 1) Постановка цели и задачи
T: Today we continue to speak about sport. The topic of our lesson is "Olympic Games". So the aim of our lesson is to get as much information about Olympic Games and it's history.
2) Повторение лексического материала
T: Let's remember some words about sport and games in the structure "TAKE OFF - TOUCH DOWN"
Listen to me, if my sentences is about you, you should stand up.
- My favourite sport is basketball.
- I don't like to play hockey.
- I am the football fan.
- I can play tennis very well.
- I have good results in wrestling.
T: Repeat the words after me, then new words /Horse-racing,Archery,running,swimming/
- Take your lists at p.74 you can see 4 pictures
- What sports are they for?
- What symbol do you see else on this page? Учащиеся встают, если это пр-ие подходит к ним
Учащиеся повторяют слова за Т
Уч-ся называют Olympic Fire
III. Тренировка в чтении с общим охватом T: Read the text and say who started the Olympic Games again in the 19 century./текст взят из Reader для 5 класса,стр 74-75/
-Look at the presentation "Olympic games" and remember all facts and dates /P1-P2-P3/ translate
CL: Pierre de Coubertin
/смотрят презентацию/
IV.Тренировка в чтении с целью извлечения конкретной информации T:Read the dates
- What do letters AD and BC mean?
- Find the dates and rewrite the activities in each year
Структура "FAN-And- PICK"
/Вопросы на карточках/
Сl хором и индивидуально
AD - Anno Domini /нашей эры/
BC - Before Christ /до нашей эры/
/делают записи кратко в тетради год + глагол/
Вопросы /Yes or No/
1) Did the Olympics begin in 776BC? +
2) Did the games begin in 394 AD?-
3) Did Baron Pierre de Coubertin invite sportsmen to start the Olympic in 1896? +
4) Did the modern Games take place in Athens in 1896? +
5) Were there two thousand sportsmen from 22 different countries in London? +
V. Физминутка Cтруктура "FOLLOW the LEADER" Выполняют разминку за учеником-лидером
VII.Тренировка в ответах по прочитанному тексту T: I want to make sure if you read the text carefully. Answer the questions, please. Cтруктура "RALLY COACH" /cards/
P1P2
1) How often did the Olympics take place in the past?
2) Where did the Olympics start 1200 years ago?
3)What sport were included?
4) When was the temple at Olympia destroyed?
5) Where did the first of the modern Games take place?
6) Where is the international Olympic Committee situated?
7) How many countries are members of the Olympic Committee?
8) What must be prepared for the Olympics?
VIII.Итоги урока.Рефлексия Your h/t is to make in order the s-s for retelling
T: - What have we done at our lesson?
-What new information have you learnt today?
If you like today's lesson please say "I like it"
If you want to thank your friends and teacher say "Thank you" /cards/
Say "I like it"
"Thank you"