План-конспект урока английского языка на тему: Living things around us

МОУ «Бендерская средняя
общеобразовательная школа № 11»


План-конспект
урока английского языка
в 7 А классе
на тему:
LIVING THINGS AROUND US












Бендеры, 2017
Цель: обобщить лексические знания по теме «Животные и птицы. Живые существа вокруг нас».
Задачи урока:
Обучающие:
Закрепить грамматические навыки по теме Present Perfect Progressive.
Совершенствовать навыки устной монологической и диалогической речи.
Активизировать навыки аудирования в выборочным пониманием услышанного.
Развивающие:
Развивать способности к анализу, сравнению, умение делать выводы по каждому проблемному вопросу и по теме.
Развивать личность ребенка через развитие его способности к самооценке.
Воспитательные:
Воспитывать уважительное, бережливое отношение к природе; формировать желание помочь живым существам вокруг нас.
Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний учащихся (с применением ИКТ).
Оборудование:
Ноутбук, Презентация в Power Point, аудиоприложение к учебнику; листочки А4 и карандаши.
Форма и виды работы: Индивидуальная, фронтальная, парная, групповая.
Ход урока.
Организационный момент.
Приветствие детей.
- Good morning, boys and girls. Glad to see you. Take your seats, please. Today we have an unusual lesson. We have a lot of guests, but don’t be afraid. They are all very nice people.
Постановка целей и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся.
Выявление темы, сообщение целей и задач урока.
We live in the world that is full of the beauty of nature. And animals and birds are the part of that natur
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Проверка домашнего задания (Работа в парах).
Your homework was to describe your favourite animal according to the following plan (questions). Some of you could draw it. Now ask each other these questions to tell about it.
The plan:
1. What is your favourite animal?
2. Why did you choose it as your favourite?
3. Where does it live?
4. Is it a domestic or a wild animal?
5. Does it jump, run, swim or fly?
6. How long does it live?
7. What does it eat?
8. When does it sleep?
(Дети задают друг другу вопросы о любимых животных с целью проверки домашнего задания).
-Now I’ll describe my favourite animal. Guess which animal is my favourite? (We usually keep it as a pet. It is fluffy and very kind. It likes milk and mice.)
Актуализация знаний.
Фонетическая зарядка
L
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
Используются слайды “Birds, animals and plants”.
As we’ve spoken about some flowers as symbols think a little and tell me which flower would you choose as the symbol of our country? I’ll give you some sheets of paper. Draw it quickly and explain why did you choose it? Work in groups of 3-4 pupils.
Развитие аудитивных навыков.
-Now we are going to listen to the text about a bird that lives in Africa and some other countries. Listen it attentively and say which of the following statements are true and wh
·ich are false.
Before listening let’s read the sentences one after another and translate them.
Ostriches have no wings.
Ostriches can run as fast as horses.
Ostriches live in Africa and South Asia.
Ostriches live in groups of 7 or eight.
Ostriches hate water and don’t bathe in it.
Ostriches eat only plants and nothing else.
Their eggs are big.
Ostriches live only in the wild.
Ostriches put their head in the sand not to see something if they don’t like.
V. Физкультминутка.
-Listen to the song “Imagine” and relax.
Используется слайд для наглядности с внутренней музыкальной заставкой для релаксации. Дети прослушивают песню “Imagine” о желании людей жить в дружбе и согласии со всем, живущим в мире.
Tell me please what is the song about? (This song is about the wish of people to live in peace and friendship in the world.)
Применение знаний и умений в новых ситуациях.
Дискуссия (после прослушивания): за и против
-Would you like to live in peace with our Planet? What must we do for it?
-I’d like you to speak about the importance of Zoos. Is keeping animals in Zoos a good idea?
-What other places useful for birds, animals and plants are there in our country? Let’s name them. (Dendra Park in Tiraspol, The reservation Yagorlik, different parks in each region of our town)
-What do you know about the only Zoo in our country? (The Zoo in Dubossari)
Актуализация грамматических навыков PRESENT PERFECT PROGRESSIVE TENSE.
-I have some situations for you. Please say how long these people have been doing these things. Use the Present Perfect Progressive Tense.
Example:
Tom /to feed homeless dogs/ for 5 years
Tom has been feeding homeless dogs for 5 years.
My brother /to keep a cat as a pet/for 4 years.
Marry / to dream about going to our Zoo/for a long time.
Our class/to help homeless dogs/for 3 months.
We/to water the trees from our park/ for a year.
They/not to throw litter in parks and forests/since childhood.
My classmates / to learn how to protect plants/since last year.
Рефлексия (подведение итогов)
I think that now you know much about living things around us. They play a very important part in our life and it is always interesting to speak about animals and birds that live around.
Did you like the lesson? What did you like most of all? Would you like to take care of animals and birds? Where can we use the information learn at our lesson?
I liked
I didn’t like
I’d like some additional information about
YOUR MARKS ARE
Homework:
Your homework is to speak about the flora of the place you live. Ex. 6. A page 41
Thank you for your work, my dear friends.
You were active, clever and friendly pupils.
Good bye.