Урок по английскому языку в 0 классе на тему: The numerals 8, 9, 10


LESSON PLAN
Учебник English: Азбука- тетрадь для детей дошкольного возраста
(5-7 лет) / С.Д. Рахимжанова, А.С. Волкова; рабочая тетрадь для детей дошкольного возраста 5-7 лет
Date School name Secondary school named after Temirgali IssabaevTeacher’s name Gussenova Z.V.
Grade 0
Time 25 minutes
The theme of the lesson Lesson 12
The Numerals 8,9,10Types of the lesson Learning of the new materials
Materials Cards, pictures
Lesson objectives Научить школьников считать от 1 до 10, научить писать цифры 8,9,10, отработать навыки произношения цифр 8,9,10, отработать произношение звуков, встречающихся в этих словах, прививать навыки самостоятельной работы, через игровую форму работы заинтересовать учащихся в изучении английского алфавита.
SWBAT to learn and write the numerals 8,9,10, to count from 1 to 10
Stages of the lesson Teacher’s activity Student’s activity Methods of teaching, assessment Time
min
Introduction Org. moment
Сообщение целей и задач урока.
Разминка «Танец утят» Students should dance Resting 2
Warm up 1.Game “ Choose the letter”
2.Phonetics drill
Sounds [t,e,n,ai,ei] Students should choose the letter and say its name.
Students should train the sounds Game
Listening and pronunciation 5
Presentation Slide 1 - The Numerals 8,9,10
Video- “Numbers” Students should listen Listening and pronunciation 4
Practice Работа по учебнику - page 26
Ex. 1, page 26, CD – Track 14
2. Colours the numerals
Ex. 2, page 26
T: How many toys do you see at these pictures?
Ex.3, page 26
T: How many toys do you see at these pictures?
Работа по тетради-page 14
-Count the flowers. Draw the line to the need number
Students should colour the numerals
Students should
count the toys
Students should
count the flowers, draw the line to the need number
Writing
Present – cards “Stars” for children’s work
Speaking 5
Production Test – элективный Учитель раздаёт карточки с номерами 8,9,10 - называет число, дети поднимают карточку с названным числом Group work 5
VI. Assessment The teacher assesses the student’s work Formative assessment 3
Student’s reflection about the lesson + - На листе оценивания дети ставят плюс, если урок понравился, минус, если урок не понравился Reflection 1