Урок английского языка на тему Свободное время

Lesson
Theme: Spending free time
Objectives:
Практиковать использование лексики по теме
Тренировать грамматические навыки использования the Present Simple Tense
Развивать навыки аудирования и устной речи
Развивать умения работать в группах и анализировать результаты работы
Воспитывать вкусы при выборе занятий в свободное время
Создавать ситуацию успеха и личностной самореализации в различных сферах деятельности

Visual aids: картинки, опорные таблицы, бланки опроса, видео , презентация pictures, reference tables, hobby survey blanks, video, presentations

Plan

I. Приветствие. Обсуждение изучаемой темы. Подбор синонимов.
- How are you today?
- Are you ready for the lesson? Ok, let’s start
- What topic are we discussing at the lessons? (Free time)
- What synonyms to these words can you find? (Leisure, time for fun, time for rest, time for pleasure)
Создание иноязычной атмосферы. ( На основе предыдущих уроков создать мини диалоги-предложения провести тематический праздник. Раздаются картинки с предметами для трех различных праздников. На доске опорная таблица фраз-предложений.
The previous lesson we spoke about different parties and today as a warming –up I would like you to pre
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·ure or fun of it.
II. Ознакомление с темой и целями урока. Objectives
- This lesson we are going to find out what children do for fun, you will share your ideas of spending free time and at the end of the lesson we have to decide what activity is the most popular or the best.

- Open your copybooks and put down the date and the topic of our lesson “FREE TIME ACTIVITY”




III. The main part of the lesson
1. Работа над развитием навыков устной речи с использованием опорных таблиц и презентации. Activating
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·быть успешным
To be keen of - увлекаться
To be interested at - интересоваться
To be fond with - любить
To be crazy on - сходить с ума
To be bored about - скучать

2 Развитие навыков письма, использования лексики в письменной речи и практика гл to be в Present Simple. Writing/ practicing vocabulary and the verb to be

Jack History. He has got a nice collection of books and magazines in History.
I music. I often fall asleep with the headphones on my head.
Jane gymnastics. She has won a silver medal at Olympic Games.
Steve reading. He thinks books are the things of the past.
Some boys boat modeling. Two times a week they go to the modeling club.
I programs about animals. I like watching Animal Planet and Wild Life Channel.

3. Работа над развитием проблемного аудирования. (перед учениками ставится проблема, которую надо решить в процессе просматривания видео) Listening
- We are going to listen to different children’s opinion about spending free time and your task is to pick out
1group what the girls’ favourite activities are
2 group what the boys’ favourite activities are
3 group what activity boys and girls share

4. Закрепление изученного материала. Развитие навыков устной речи. ( рассказать, чем нравится заниматься в свободное время и выяснить, что об этом думают одноклассники, заполнив лист опроса). Speaking.
Now you have the opportunity to share what you like doing in your free time.
pupils present reports about their favourite activities


Now we are going to find out what classmates think of your favourite activity at free time

Each of you fill in the activity you like and other pupils of your group tick what they think about it. Then we’ll examine the results. You have 5 minutes.

Collecting (match boxes, pens, magnets, stamps, toys, stickers), reading, playing sport, playing computer games, watching educative programs, watching serials, surfing the Internet, modeling, cooking, gardening, listening to music, playing music, dancing, visiting museums

name
activity
exciting
interesting
dull







































IV. H/t ex 1 p72

V. Подведение итогов. Summing up
- What activity is interesting for you? Why?
- What is dull for you? Why?
-What activity would you like to try?