Конспект урока по английскому языку по теме «Мультипликационные персонажи» (с использованием обучающих структур сингапурской системы образования)


МАОУ «СОШ №146 с углубленным изучением отдельных предметов»
Г. Казани РТ
Конспект урока по английскому языку
по теме «Мультипликационные персонажи»
(с использованием обучающих структур сингапурской системы образования)
Класс: 4 ВУчитель: Хакимова С.В.
Дата: 22.10.14
Тема: Cartoon characters
Цель: Обобщение и систематизация знаний учащихся по теме:  “Cartoon character ”
Задачи:
    образовательные
совершенствование лексических навыков;
совершенствование навыков монологической речи;
отработка ранее изученных речевых клише
развивающие
совершенствование речемыслительной деятельности в процессе овладения языком как средством общения;
- развитие познавательного интереса;
- развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей, ценностных ориентаций, чувств и эмоций школьника, готовность к коммуникации
3) воспитательные
- формирование у учащихся уважения и интереса к культуре и народу
страны изучаемого языка;
- воспитание культуры общения;
- воспитание доброго, внимательного, толерантного отношения друг к другу;
Тип урока: комбинированный
Вид обучения: проблемно-ситуативное рассмотрение изучаемой темы
Методы: словесные, наглядные, практические, побуждающие

Время проведения урока: 45 минут
Оснащение:
Smartboard, проектор, аудиовизуальные средства оснащения
Используемые структуры: Round Robin, Rally Robin, Timed –Pair- Share, Talking Mat, Clock Buddies
Структура урока
Орг. Момент
а. Приветствие
б. беседа о погоде
Основная часть
Проверка домашнего задания
Детальное обсуждение мультипликационных персонажей
Решение кроссворда (smart оборудование)
Любимый мультипликационный персонаж
Заключительная часть
Подведение итогов
Домашнее задание
Структура урока
Орг. Момент
T: - Good morning dear friends! I’m glad to see you.
- How are you? ……
- So before beginning our lesson I’d like to know what date is it today? …
- And could you say me what day is it today?...- Could you say me some words about today’s weather?...
Thanks for your answers, children.
I believe that today’s lesson will be interesting and intense. Let’s begin our lesson
P: - Good morning dear teacher!
We are glad to see you too.
- We’re good (excellent, so-so, bad…)
- Today is the 22nd of October.
- Today is Wednesday.
-As for me, the weather is good today. In my opinion it’s warm, sunny. It isn’t windy and rainy…
Основная часть
T: - At first let’s check your home task. What was it?
Well, who wants to begin?
Yes, of course.
Well done. So we’ve read about some cartoon characters namely Superman, Atomic Betty, Asterix and Cheburashka.
And now using Round Robin try to answer such questions as
What does he (she) look like? And What is he (she) like?
(each table has its own cartoon character)
So Superman is for the table №1
Asterix is for the table № 2
Cheburashka is for the table № 3
Atomic Betty is for the table № 4
Everyone of you has 30 seconds, so begins numbers 2.
(while the students response their answers, the teacher writes them on the smartboard. Superman –slide1, Asterix – slide2, Cheburashka – slide3, Atomic Betty- slide 4)
I’m so glad with your work. Excellent.
The next task. Look at the smartboard. There’s a quiz in front of you. Let’s try to solve it. (slide 5)
Your answers are admired me today. Good job!
Are you tired? Then stand up and push your chairs in. Now take your Clock Buddies, meet with your partner at 5 o’clock…. (copy clap)
Just now you should answer the question – What cartoon characters do you know?
using Rally Robin. Begins the partner who is taller. You have 30 seconds for each. So start.
-Well, time is up. Change your partner. Meet with the partner at 9 o’clock. The task is the same. But now begins the partner whose shoes are cleaner. You have 30 seconds for each. Let’s go…
-So, students, time is out. Take your seats. (copy clap) I’d like to listen to your answers. Who wants?
Your answers are so exhilarating. Good job.
And now it’s time for Timed-Pair-Share. In a while you’ll have a minute to think under the questions, after that you’ll have 30 seconds to give the answers to your shoulder partner. So the questions are - What is your favorite cartoon character? Why?
Let’s start.
Ok. Time is over. Now I want you to share your answers…Gorgeous! Thanks’ a lot…
Let’s continue our lesson. The next will be Talking Mat. So, you’ll have 10 minutes to choose your cartoon character and write down words and phrases or draw pictures associated with it. So, I repeat once more that you have 10 minutes. Let’s begin…
(copy clap) So, time is up. Let’s make a conclusion. I’d like you to present your works. Who will be the first?
-Yes, begin…
P: - Read and translate the texts on the pages 34-35
P1: - May I?
P2, P3, P4…
(the pupils read and translate the texts on the pages 34-35 )
Table №1: Superman – strong, from planet Krypton, his parents on the Earth, Metropolis, reporter, super powers, helps and protects people, Clark Kent…
Table №2: Asterix – fat, funny, village in France, friend Obelix, pet, dog Dogmatix, protects the people from Romans…
Table №3: cheburashka – animal, little, funny, from tropical forest, Russia, body like a bear, big round ears, best friend Gena, friendly crocodile…
Table №4: Atomic Betty – a school girl, Galactic Guardian, superstar, flies into the space, special bracelet, saves Galaxy…
P1,P2,P3….
Batman, superman, cars, tortoise ninja, cheburashka, Masha, Colobok, hare and wolf, king lion……
P1: My favorite cartoon character is Superman, because he is strong and helps people
P2: My favorite cartoon characters are Fixico, because they are so funny, smart. They know much.
P1: May I?
Заключительная часть
- Ok. Good job. It’s a pity. But time is over and I have to say you “Good bye”. I’ve got so many pleasures by working with you. You were excellent students. Thank you very much.
- Your homework is a project “My favorite cartoon character”
-Good bye. See you later. -Good bye teacher. See you
Примечание
Copy clap – учитель хлопает в ладоши в определенной манере или ритме. Ученики прекращают все, что они делали до этого момента, поворачиваются лицом к учителю и повторяют ритм хлопка все вместе.
Talking Mat – учитель задает тему для обсуждения и время для размышления, ученики записывают как можно больше слов или фраз по теме индивидуально в тишине; команды переходят от стола к столу, чтобы проанализировать работы других команд с целью установления взаимосвязей между данными ответами и /или формулирования вопросов по теме, после чего ученики подводят итоги и презентуют свои Тalking Mat друг другу
Clock Buddies – отличный способ распределения учеников по парам, позволяющий им всегда работать с разными учениками
Rally Robin – учитель задает вопрос, на который предполагается ответ со множеством вариантов (пинг-понг)
Timed –Pair- Share – работа в парах, учитель задает вопрос или тему для обсуждения, время на обдумывание; ученики делятся ответами по очереди
Round Robin – ученики работают в команде, учитель задает вопрос или тему для обсуждения; ученики отвечают на вопрос по очереди за одно и тоже время