Разработка урока по УМК М.З.Биболетовой Why do we throw away so much?, 8 класс


Why do we throw away so much?План-конспект урока английского языка. УМК Биболетовой М.З.8 классПетрова И.П. Цели:Формирование у учащихся культуры бережного отношения к окружающей среде через средства английского языка. Формирование иноязычных коммуникативных компетенций учащихся.
style.rotationstyle.rotationppt_yppt_yppt_y
ppt_y
ppt_y
ppt_y Задачи: Воспитательные: способствовать воспитанию бережного отношения к окружающей среде; вызвать интерес к изучаемой проблеме; способствовать формированию взаимоуважения, самоуважения; способствовать формированию культуры поведения, толерантности, необходимости использовать правила вежливого поведения, культуры речи во время общения; стимулировать творческую активность.
style.rotationstyle.rotationppt_yppt_yppt_y
ppt_y
ppt_y
ppt_y
ppt_y
ppt_y Задачи:Практические:формирование навыков устной речи посредством составления собственных высказываний. совершенствование лексических навыков учащихся (лексика по теме «Ecology»), совершенствование грамматических навыков, совершенствование фонетических навыков учащихся; развитие умений говорения (монологической и диалогической речи), аудирования, чтения, письма.
style.rotationstyle.rotationppt_yppt_yppt_y
ppt_y


Задачи:Образовательные:ученики учатся обсуждать проблемы окружающей среды, проблемы планеты, говорить о том, что можно сделать общими усилиями для изменения создавшейся ситуации, учатся обмениваться информацией.
style.rotationstyle.rotationppt_yppt_yppt_y
Задачи: Развивающие:способствовать развитию памяти, мышления, логики, внимания, познавательного интереса, творческих способностей, самостоятельности; развивать языковую догадку, языковое чутье; способствовать расширению кругозора учащихся, развитию критического и творческого мышления; способствовать повышению мотивации к учению; способствовать формированию универсальных учебных действий.
style.rotationstyle.rotationppt_yppt_yppt_y
ppt_xppt_y


Ход урока:1. Вступительная часть. Приветствие.2. Фонетическая зарядка.3. Организационный момент.4. Речевая зарядка. Короткая игра между двумя командами на усвоение лексики.5. Основная часть (применение полученных знаний).6. Заключительная часть (подведение итогов, рефлексия).7. Домашнее задание.8. Прощание. 
style.rotation



Фонетическая зарядка.Let’s read and remember the right pronunciation of the most difficult words of the topic: environment pollution prohibit dangerous technologies disaster species of animals endangered animals fumes 
style.rotationppt_wppt_y
style.rotationppt_wppt_y
style.rotationppt_wppt_y
style.rotationppt_wppt_y
style.rotationppt_wppt_y
style.rotationppt_wppt_y
style.rotationppt_wppt_y
style.rotationppt_wppt_y Организационный момент.The topic is: Let’s become friends of the Earth!
{5C22544A-7EE6-4342-B048-85BDC9FD1C3A}Речевая зарядка. Короткая игра между двумя командами на усвоение лексики.Team 1: Team 2:Окружающая среда - Урон Загрязнять - Химический Выбрасывать - Разрушать Улучшать - Загрязнение Мусор - Спасать- Поддерживать - Природа
style.rotationppt_wppt_y
style.rotationstyle.rotationppt_yppt_yppt_y


{5C22544A-7EE6-4342-B048-85BDC9FD1C3A}Lets check!Team 1: Team 2:environment - damage to pollute - chemical to throw away - to destroy to improve - pollution rubbish - to save- to support - nature



{5C22544A-7EE6-4342-B048-85BDC9FD1C3A}WELL DONE! {5C22544A-7EE6-4342-B048-85BDC9FD1C3A}Основная часть (применение полученных знаний) Fill in the blanks with the suitable words from the box: waste paper, bins, be recycled, pollute them with chemical waste, are buried, is prohibited1. Millions of tons of rubbish ____________in Russia every year.2. A lot of new books, magazines can be made from_________________________. 3. It ___________________________ to throw away litter in the streets. 4. Many things which we throw away can _________________________.5.  Sometimes fish die out in rivers because plants and factories_____________________________________________________________________.6.Everybody should put litter in_____and to keep the country tidy.
style.rotationppt_wppt_y



{5C22544A-7EE6-4342-B048-85BDC9FD1C3A}Lets check! waste paper, bins, be recycled, pollute them with chemical waste, are buried, is prohibited1. Millions of tons of rubbish are buried in Russia every year.2. A lot of new books, magazines can be made from waste paper. 3. It is prohibited to throw away litter in the streets. 4. Many things which we throw away can be recycled .5.  Sometimes fish die out in rivers because plants and factories pollute them with chemical waste .6.Everybody should put litter in bins and to keep the country tidy.



It is known that in one year a European family throws away about 50 kilos of paper and about 60 kilos of plastic.
style.rotation I am sure that we don’t have to throw away all our waste paper, glass, metal and plastic. We can recycle a lot of domestic rubbish.
style.rotation Many things that we throw away can still be useful. In fact it’s possible to recycle 80% of domestic rubbish.
style.rotation
We can recycle most kinds of paper, glass, metal and plastic. But only 4% of recyclable material is recycled.
Recycling is expensive.
Recycling saves trees and energy and protect environment from pollution.
Name the ecological problems You have just read about-the air is polluted;-the forests are disappearing;-we live among litter; -species of birds and animals have disappeared;-dangerous diseases;-lack of recycling.


Say true if the sentence is correct and say false if it is incorrect:-Many countries bury millions of tons of rubbish every year.-It is known, that a European family throws away about 10 kilos of paper.-Many things that we throw away can still be useful.-In fact we can recycle 100% of domestic rubbish.

Lets check!Say true if the sentence is correct and say false if it is incorrect:-Many countries bury millions of tons of rubbish every year.(+)-It is known, that a European family throws away about 10 kilos of paper.(-No. About 50 kilos)-Many things that we throw away can still be useful/(+)-In fact we can recycle 100% of domestic rubbish. (No, about 80%)
style.rotationppt_wppt_y

Answer questions1) Why have many species of birds and animals disappeared?2) What is air polluted by?3) Are rivers polluted?4) Why are forests disappearing all over the word?5) People are in danger, aren’t they?6) What are the most serious environmental problems now?
style.rotationppt_wppt_y
style.rotationppt_wppt_y
style.rotationppt_wppt_y
style.rotationppt_wppt_y
style.rotationppt_wppt_y
style.rotationppt_wppt_y Now it’s time to discuss how we can improve the situation? I want you to exchange opinions.- We can begin trying to save the environment right now.-Keep yourself informed about environmental problems.-Before you throw anything away, stop and think.-Take as much rubbish as you can to local recycling centers.-Never drop litter.-Help to clean up your local environment.-We can help the Earth if we try! Заключительная часть (подведение итогов, рефлексия).Домашнее задание.Прощание.Classmates, let’s make our contribution towards saving the world!