Конспект урока по английскому языку на тему Free time


Free Time
Тюменцева Анна Яковлевна учитель английского языка
Цель урока: развитие коммуникативной компетенции учащихся по теме “Свободное время”.
Задачи урока:
1) познавательная – знакомство с особенностями проведения досуга в англоговорящих странах;
2) развивающая – формирование и развитие учебно-организационных умений и навыков;
3) воспитательная – акцентирование внимания учащихся на способах проведения досуга;
– создание ситуаций успеха и самореализации личности в различных видах деятельности.
4) учебный аспект – введение нового лексического материала и отработка его употребления в речи;
– формирование лексических навыков говорения по теме “Свободное время”;
– совершенствование навыков чтения и аудирования с различной стратегией.
Оборудование урока
Мультимедийный проектор, экран, презентация (PowerPoint) (приложение 1 )карточки, пословица, листочки с кодом для расшифровки пословицы.
All work no fun makes Jack a dull boy.
Ход урока
Организационный момент.
Teacher (T): Good morning!
Pupils (P): Good morning, teacher!
Сообщение целей урока, тема урока.
T: Look at the screen, please! You can see a proverb here! How do you think, what is the theme of our lesson. 
P: I think we’ll speak about our hobbies.
Речевая зарядка.
T: We now that different people have different hobbies. I would like ton know, what are you keen on?
P1: I’ m keen on cyclig.
P2: I’m keen on swimming.
P3: I’m keen on playing computer games.
Первичное закрепление НЛЕ.
T: It was really interesting for me to know, what are you keen on! And now we are going to read the information about the pastime of the British children. Let’s watch a video! Be ready to answer my questions!
P. watch video
T: I hope it was clear and interesting for you! I guess, you are ready to answer my questions.
Who is keen on travelling?
P1. answersT: Who Is interested in playing golf?
P 2: answers
T: Who is interested in discussing the latest news?
P 3: answers
T: Who is crazy about flying a delta plane?
P 3: answers
T: Who Is fond of extreme sports?
P 3: answers
T: A good job, my dear!
Релаксация.
Clap, clap, clap your hands, clap your hands together.
Clap, clap, clap your hands, clap your hands together.
Stamp, stamp, stamp your feet, stamp your feet together.
Spin, spin, spin around, spin around together.
Sing, sing, sing a song, sing a song together.
Dance, dance, dance a dance, dance a dance together.
Wash, wash, wash your hands, wash your hands together.
Clean, clean, clean your teeth clean your teeth together.
(Песенка поется в сопровождении с движениями)
Вторичное закрепление НЛЕ.
3) (a) T: Now it’s time to speak about you, children. Tell your friends about your hobbies and pastimes. Make notes. Use the model.
(b) T: Change partners, please. Tell your new partner about your second partner.
Домашнее задание.
T: I have an e-mail address of the magazine. You can write a letter to “In-Touch Magazine”. Do it at home, please. Now let’s see what you can write.
Дается опора для неуверенных учеников.
Dear Mary!My name is…I am from…I am good at… and I am keen on…Sometimes I am bored with…My best friend is…He is keen on…(Yours...)
Подведение итогов урока.
T: Thank you for your hard work at the lesson. P1, your mark is a…etc. The lesson is over. Good-bye, children.
P: Good bye, teacher!