Урок “Animals and children” 3 класс

Animals and children”
Цели:
Повторить и активизировать лексические единицы по теме «Animals».
Проверить уровень языковой и речевой компетентности учащихся по теме «Animals».
Формировать умение находить нужную фразу в прочитанном тексте.

Ход урока
Организационный момент
Teacher: Dear friends! Today we are going to have on interesting lesson about animals and children, about their likes and dislikes.
Warming-up. Игра “What animal says that?”
Teacher: What animal says “bow-bow” (dog)
What animal says “mew-mew” (cat)
What animal says “moo-moo” (cow)
What animal says “chick-chick” (hen)
Основная часть

Teacher: Now we will play game!
Игра “Jumped letters”
Учитель раздает детям карточки с рисунками и словами, в которых перепутаны буквы, и просит расположить буквы в словах так, чтобы получить названия домашних животных.







Составь слова из предоставленных букв

s e o r h
_____________
b i b r a t a
_____________
o g o e s
_____________
i h c c s k
_____________
n e h
____________
o w c
_____________
u c d k
______________
a t o g
______________
p g i
______________





Игра-кроссворд “Find the secret word”
13 SHAPE \* MERGEFORMAT 1415
Reading
Прочитай текст. Вставь слова, соответствующие рисункам.
Old John Parker is a farmer. He has birds and animals on his farm. These are ________ and _________. Hens lay ________. And these are _________. On the farm John Parker also has two ________
· and four ________. His favorite animal is his ________ Blackie. John Parker likes his farm!

True or false.
Old John Parker is a doctor. (F)
He has birds and animals on his farm. (T)
On the farm John Parker also has five cows and one goat. (F)
His favorite animal is his horse. (T)

Вопросы к тексту.
Who is a farmer?
What does he have on his farm?
How many cows does he have?
How many goats does he have?
What is his favorite animal?
Диктант с цифрами
Fourteen, fifteen, nineteen, seventeen, eleven, twelve, sixteen, twenty.
Pronunciation
Teacher: Watch the words with their translation and transcription.
Hen [si:]
Pen [wi:]
Green [hen]
See [gri:n]
Twenty [twenti]
We [pen]
Заключительная часть
Teacher: Почему этот урок был полезным для вас?
Что было интересно на уроке?
Что вам понравилось?
Home work: Нарисовать ферму с животными.
1

2

3

4

5

1

2

3

4

5



15