План – конспект урока английского языка по теме «Времена года»

конспект урока английского языка по теме «Времена года».

Цели урока:
Предметные – познакомить учащихся с лексикой по теме Погода,
Метапредметные – погода, погода в разное время года, развитие речи, письма
Личностные – развитие личностных качеств, умение работать в группе, развитие чувства ответственности

1.Организационный момент. Этап введения учащихся в урок. 2 минуты.
Действия учителя:
Good morning, boys and girls! My name is ___________________.
T: What date is it today?
P.: Today is the _____
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Фонетическая зарядка.
Each season has its weather and it can be very different. Look at the screen and review the words describing the weather.
[t] – hot, autumn, bright;
[d]- cold, cloud, cloudy;
[s] – snow, snowy, sunny, spring, season, summer;
[w] – weather, wet, windy, warm, winter.

3. Актуализация необходимых знаний.
T.: How many seasons are there in a year? What are they?
Попытайся угадать о каких временах года идет речь
The show shines in the sun in
It’s rainy and wet in
I don’t go to school in
It is cold in
It’s sunny in
I make Easter bunnies in
Look at the picture and say what season it is. What are autumn months?
Find autumn words

Т: Look, children, and what season comes after autumn?
P. – It’s winter.
What are winter months?
Write the letters in the correct order. Guess the winter words.
Физкультминутка.
And now I want you to relax.

Everybody stand up, stand up, stand up!
Everybody stand up!
Just like me!
Everybody march now, march now, march now!
Everybody march now!
Just like me!
Ev
·erybody dance now, dance now, dance now!
Everybody dance now!
Just like me!
Everybody tiptoe, tiptoe, tiptoe!
Everybody tiptoe, tiptoe!
Just like me!
Everybody sit down, sit down, sit down!
Everybody sit down!
Just like me!
                                                           
T -  Do you like riddles? Then guess the season.
It’s a very nice season. The weather is fine. It’s warm. There are many green trees in the streets and in the gardens. Sometimes it rains. The birds return from hot countries and make their nests.
P- It’s  spring.
T.: Yes, you are right! It’s spring!                                                            
And now guess the spring words, please!
C – cloud
S – sun
R – rabbit
F – flower
R – rainbow
T: Well done! Have ever seen a rainbow?
 P:   Yes, certainly! Many times!
T.: What colour is it?
                                           
T -What season comes after spring?
P- It’s summer.
T.: Find the odd one out. Найди лишнее слово
                                                             
T: Try to describe pictures.                
Далее учащиеся составляют сообщения о временах года и презентуют свои работы (рисунки), которые сделали дома.

4. Подведение итогов, рефлексия, выставление оценок, домашнее задание..
T.: I see that you know the words on topic “Seasons and the weather” and you can describe the weather in different seasons. Do you like our lesson. You are excellent pupil, I enjoy working with you today.Listen to your marks.  Your homework is: _________________. Thank you.
15