Урок-игра Крестики-нолики (5 класс, УМК М.З. Биболетовой)


Крестики-нолики (обобщающий урок-игра для 5 класса по УМК Биболетовой М.З.)
Цели:
- обобщение материала по теме «Hello! Nice to see you again! »;
-активизация лексико-грамматических навыков и навыков письма;
-тренировка монологической и диалогической речи.
1. Организационный момент.
Hello, kids! Today we have an unusual lesson. We will play the game “Crosses and Zeroes”. Please, divide into 2 groups and choice the captains.
-Now, when we have 2 groups, look at the blackboard. You see the table for our game. You will open one of the squares of the table and have the task to do. Each group will to the task and we will decide which group is the best and put the zero or the cross into the square. At the end our lesson we will count the crosses and zeroes and will name the winner of our game.
- Are you ready to start the game? Let’s start….
2. Игра.
-This team will have the name “Crosses” and that team will have the name “Zeroes”.
-Open one of the squares(начинающая команда выбирается по считалке).
Выигрывает команда, закрывшая своими знаками большее количество клеток.
Задание 1. “The chain”
Find some names of school subjects in the word chain and write them bellow.
DRAMASCIENCEGERMANARTLITERATUREENGLISHMATHSHISTORYMUSICRUSSIAN
Задание 2. “Translator”
ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК
ЛЕТНИЕ КАНИКУЛЫ
В ГОРОДЕ
ШКОЛЬНЫЙ КРУЖОК
ЛЮБИМЫЙ ПРЕДМЕТ
СОВЕРШЕНСТВОВАТЬ АНГЛИЙСКИЙ
Побеждает команда, выполнившая задание быстрее и правильнее.
Задание 3. «Конкурс капитанов»
Stand up, captains! Introduce yourself and your friends. Follow the list of words: name, age, favorite subject, hobby, friends.
Задание 4. “Make up the words”.
Нужно вставить пропущенные буквы и прочитать слова.
L_ng_age, t_meta_le, s_b_ect, his_or_, for_ig_, m_rk, c_ub, ho_id_y, u_ifo_m
Задание 5. “Crossword puzzle”.
CROSSWORD PUZZLE
F U A L T G E N P D
E N G L I S H W G K
X V E E M J Y Q K T
L N X C E B M S K N
O Q W E T R T Y U E
O A T E A C H E R D
H S D F B G H H J U
C K L C L U B Z X T
S C V B E B N M Q S
E Y A D I L O H R J
(teacher, student, club, timetable, school, english, holiday)
Задание 6. “Make up the dialogue”
I’m in the fourth form. And you?
It’s OK! All students wear uniform in our school. What about you?
What form are you in?
Oh, in some Russian school students wear it. But we don’t. Are there any new subjects in your timetable?
I’m in the fifth form. I see you are in a uniform. Do like it?
Yes. There are some.
(3, 1, 5, 2, 4, 6)
Задание 7. « Убери лишнее слово»
English, German, Russian, Britain, Italian, French
Science, History, Christmas, Maths, Physical Education
Day, week, language, year, month, minute
Задание 8. “Patters” (скороговорки)
Нужно прочитать скороговорки три раза.
A proper cup of coffee from a proper cooper coffee pot.
Задание 9. Прочитай слова по его транскрипции.
Дается транскрипция следующих слов: a library, uniform, subject, timetable, hobby, literature.
3.Подведение итогов.
Let’s count the zeroes and the crosses. How many crosses do we have? And how many crosses do we have?
So the winner of our game is the team….
Thank you for your work, kids!