Конспект урока по английскому языку на тему Покупки(8 класс)


Конспект урока английского языка в 8 классе
Учитель Сысоева О.Ф.
Тема: Shopping
Задачи:
Учебные
развитие умений аудирования (развитие умения понимать основное содержание с опорой на иллюстрации).
развитие умений монологического высказывания (описание картинок).
развитие умений работать с контекстом при освоении тематической лексики (названия магазинов и других предприятий сферы обслуживания).
освоение в речи тематической лексики. развитие умений диалогической речи (диалог-расспрос этикетного характера).
развитие умений изучающего чтения.
развитие умений в аудировании (аудирование с выборочным извлечением заданной информации).
развитие произносительных и интонационных навыков (работа над интонацией различных типов вопросов).
развитие умений диалогической речи (диалог-расспрос этикетного характера).
Развивающие
Развивать внимание
Развивать творческое мышление
Воспитательные
Воспитать лингвистическую компетенцию учащихся и их познавательную активность
Оснащение: учебник
Ход урока.

1. Начало урока
-оргмомент
Приветствие
Ознакомление с целью и задачами урока Today we’ll talk about secondary education in Britain, compare it with education in Russia, and learn more about English schools.


Good morning


2. Фонетическая зарядка.
But first remember some sounds

[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ]

But first remember some words and their pronunciation











Повторяют хором









2
_ Упр. 1, с. 28
Задача: развитие умений аудирования (развитие умения понимать основное содержание с опорой на иллюстрации).
T. Listen to 3 dialogues and say where they are taking place.

The dialogues are taking place
in a department store,
at a car boot sale and
in a shopping mall.


3
_ Упр. 2, с. 28
Задача: развитие умений монологического высказывания (описание картинок).
T.Study Skills read the box and describe the picture.
Picture D shows us
You can probably hear .
The weather must be because they are wearing ..
This flea market
Предполагаемый ответ:
Pictu
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·e.



_ Упр. 3, с. 28
a) Задача: развитие умений работать с контекстом при освоении тематической лексики (названия магазинов и других предприятий сферы обслуживания).
T. read and match the shops and phrases you hear

1 clothes shop; 2 hairdresser’s; 3 butcher’s;
4 bakery; 5 chemist’s; 6 shoe shop; 7 optician’s;
8 post office; 9 florist’s; 10 fishmonger’s;
11 newsagent’s; 12 jeweller’s



b) Задача: освоение в речи тематической лексики.
T.In which shop you can buy these things.

You can buy at the pos
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·e ring to suit you there.



Физкультминутка

[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ]




_ Упр. 4, с. 28
Задача: развитие умений диалогической речи (диалог-расспрос этикетного характера).
T.You want to buy some things.
· Ask the direction to the shop.
A: I need to buy . Is there .?
B: Yes, there’s
A: Thanks a lot/thank you.
B: You are welcome/don’t mention it.
Предполагаемый ответ:
A: I need to buy some stamps. Is there a post office near here?
B: Yes, there’s one between the bakery and the florist’s. It’s a five minute walk from here. Just go down the street then turn right.
A: Thanks a lot/thank you.
B: You are welcome/don’t mention it.



Упр. 5, с. 29
Задача: развитие умений изучающего чтения.
T.Read and complete the dialogue. Listen and check.
1 F 2 A 3 B 4 E 5 A




Упр. 6, с. 29
Задача: развитие умений в аудировании (аудирование с выборочным извлечением заданной информации).
T.Fill in the missing information
1 jewellery;
2 500;
3 7;
4 5:30;
5 station



_ Упр. 7, с. 29
Задача: развитие произносительных и интонационных навыков (работа над интонацией различных типов вопросов).
T.Read the box. Listen to the examples and repeat



_ Упр. 8, с. 29
Задача: развитие социокультурной компетенции (выбор правильного ответа в соответствующей ситуации общения).
T.Choose the correct the responce
1 a 2 a 3 b 4 a



_ Упр. 9, с. 29
Задача: развитие умений диалогической речи (диалог-расспрос этикетного характера).
T. Make a dialogue
A: What a nice scarf. Is it new?
B: Yes, I bought it three days ago. I’m glad you like it.
A: This blue colour really suits you. Where did you get it?
B: At the department store near “Kopeyka”.
A: Where abouts is it exactly?
B: In Flotskaya Street, opposite the post office.
A: Was it very expensive?
B: No, not at all. It was only 300 roubles
Предполагаемый ответ:
A: What a nice scarf. Is it new?
B: Yes, I bought it three days ago. I’m glad you like it.
A: This blue colour really suits you. Where did you get it?
B: At the department store near “Kopeyka”.
A: Whereabouts is it exactly?
B: In Flotskaya Street, opposite the post office.
A: Was it very expensive?
B: No, not at all. It was only 300 roubles


_ Упр. 10, с. 29
Задача: использование новой лексики в контексте.
T. Complete some sentences with new words
Предполагаемый ответ:
1 At the optician’s shop, they asked me if I am long or short-sighted.
2 Could you please get a bunch of tulips at the florist’s for the party tonight?
3 Every Saturday my mother goes to the flea market and searches for antiques.
4 This was a bargain and only cost 5ё.
5 Thoseglasses really suit you. 6 The bakery is just aroundthe corner.


4
Итоги урока.
Рефлексия.




Оценка знаний



13. Hometask : Домашнее задание: SB, упр. 9, с. 29; WB,






















15