Дерс конспекти Сыфат дереджелери (Степени сравнения имен прилагательных)

Къырымтатар тили. 6 сыныф
Сыфат дереджелери
(Степени сравнения имен прилагательных)

Макъсатлар:
1.Сыфатных тенъештирюв ве устюнлик дереджелери акъкъында анълам тизюв;
2.Предметлернинъ аляметлерини козьэтюв ярдымынен дикъкъат, фикир этюв къабилиетлерини инкишаф этюв;
3.Табиатны эстетик менимсемеге огретюв.
Цели:
1.сформировать понятие о прилагательных в форме сравнительной и превосходной степени;
2.развивать внимание, образно-логическое мышление посредством наблюдения за явлениями и их признаками;
3. воспитывать бережное отношение к живой природе, эстетическое восприятие природы.

Дерс кетишаты
I.Тешкилий девир.
II.Текрарлав.
Эв вазифесини тешкерюв.
Сорав:
- Сыфат предметнинъ .бильдире
- Сыфатнынъ дереджеси бар.
- Бу дереджелер не бильдирелер?
III.Мотивация. «Къазаныч басамагъы» оюны.(Бу усул талебелерге дерс девамында осьмеге ярдым эте).
«Къазаныч басамагъынъ» не еринде турасыз?



IV. Янъы мевзу.
1.Дерснинъ мевзусыны бельгилев.
Оджа «Учь агъа-къардаш» масалыны оъуй.
Бир заманда бар экен,бир заманда ёкъ экен бир койде учь агъа-къардаш яшай экен.Оларнынъ эписининъ озь эви,къорантасы бар экен.
Кузьде,берекет топлангъан сонъ,буюк агъасынынъ эвинде топлашып йыл насыл кечкенини хатырлай экенлер.
Буюк агъалары: «Бу йылы берекет номай олды.Тарламда богъдай осьтюрдим. Багъчамдан къырмызлы алмалар,татлы армутлар топладым. Узун ве тегерек сары къабакълар да чокъ олды.Эписини къуру магъазгъа ерлештирдим»,-дей.
Ортанджы агъалары дей: «Машалла санъа. Амма меним богъдайым сенинъкине бакъкъанда номайджа олды. Алмалар да къырмызлыджа,армутлар татлыджа.Къабакълар исе, сенинъкинден узунджа ве тегерекче.Магъазым исе, даа да къуруджадыр.
Кичкене къардашлары лафны девам эте: «Мен де артта къалмадым.Мен эпинъизден чокъ богъдай топладым. Алма,армутларым да эписинден татлы ве къырмызы. Къабакълар да эписинден узундыр. Магъазым исе,эпимизнинки ичинде энъ къурудыр».
Бойле этип учь агъа-къардаш бугуньге къадар яшай экен.

Вазифе:1.Метинден сыфатларны тапынъ.
2. Агъа-къардашлар сыфатларны не ичюн ишлете эдилер?

2.Янъы мевзунен танышув
Оджа терек ресимлерини косьтере.

-Тереклернинъ бойлары акъкъында не айта билесиз?(юксек-юксекче-энъ юксек)
-Бу сезлерни язынъ.
- Къайсы сыфат терекнинъ аляметини чокъча олгъаныны косьтере?(юксекче)
- Къайсы сыфат терекнинъ аляметини энъ чокъ олгъаныны косьтере?(энъ юксек).
- Насыл сыфатлар тенъештирип косьтериле?(юксек-юксекче)
- Демек,бу сыфаткъа тенъештирюв дередже,дейлер.
- Эписинден чокъ олгъан аляметке устюнлик дередже,дейлер.

V.Пекитюв
1 вазифе. Озен, ирмакъ,денъизни тенъештиринъ.
2 вазифе. Ресимдеки предметлерни (алма,арслан,къырмыскъа,бал,аюв)
1 вариант: тенъештирип джумлелер тизинъ.
Меселя. Филь деведен буюкче.
2 вариант: устюнлик косьтерип джумлелер тизинъ
Меселя. Филь энъ буюк айван.

3 вазифе. Къаиделернен танышып, сыфат дереджелерининъ япылувы
схемасыны тизинъю.

4 вазифе. Иджадий иш. «Терджимеджилер»
1.Рус тилинден къырымтатар тилине терджиме этинъ.
2.Сыфатларны тапып, дереджелерини бельгиленъ.

Настала зима. Дни становятся короче. Белый снег ложится на землю и укутывает все в теплое одеяло. Под толстым льдом до весны дремлет речка. От мороза ветви деревьев покрылись белым инеем. Сейчас самое теплое место возле печки.

VI. Эвге вазифе.
1. Сыфатларны дереджелеп 4 джумле тизинъ;
2.Сыфат акъкъында масал тизинъ.


VII. Рефлексия.
1.Дерстен насыл янъы малюмат алдынъыз?
2. Насыл вазифени бегендинъиз?
3. «Къазаныч басамагъына» котериле бильдинъизми?




успех кр15