Игра Крестики-нолики по английскому языку (3 класс)

Шайхлисламова А.А.,
Учитель английского языка


Игра «Крестики - нолики» для 3 класса
Цели урока:
Актуализация изученных английских букв и звуков
Тренировка навыков чтения
Повторение изученного лексического материала
Закрепление грамматических навыков
Развитие навыков аудирования и диалогической речи
Развитие логического мышления, восприятия на слух, внимания

Оборудование:
Транскрипционные значки, 2 комплекта разрезной азбуки, 2 карточки с заданием, картинки с животными, 2 карточки с транскрипцией, 2 карточки со словами, кроссворд
Ход урока:
Организационный момент
Hello! I am glad to see you.
Sit down, please!
How are you today?
Let’s start our lesson now.
Today we have an unusual lesson. We will play the game “Crosses and zeroes”.
Divide, please, into 2 groups.
You are “crosses” and you are “zeroes”.
“Crosses”, please, open one of the squares.

13 SHAPE \* MERGEFORMAT 1415













Проведение конкурсов
“Tell sound and word” ( “назови звук и слово” )
[m], [f], [g], [p], [t], [e], [d], [k], [n]

2. “Make a word” ( “составь слово” )
Elephant, cockerel, crocodile (слова составляются из букв)

“Read words right” ( “прочитай правильно слова” )
1 команда читает слова со звуком [a:], другая со звуком [ж]
p. 92 ex. 2

4. “Make sentences and write them” ( “составь предложения и запиши” )
Pupils, are, we
Not, a farmer, am, I
Cars, like, red, I

“Riddles” ( “загадки” )
I read a text for you and you must say me who is it?
(На доске висит несколько картинок с животными)
Listen to me, please.
This animal is nice. It is blue. It is not big. It likes carrot. It can jump and run. (rabbit)
This animal is nice. It is orange and black. It likes drawing. It can jump and run. (tiger)
Физкультминутка
Let’s relax for some time.
Stand up! Clap! Clap!
Arms up! Clap! Clap!
Step! Step! Arms down!
Clap! Clap! Please, sit down!
“Match words with transcriptions” ( “соедини слова с транскрипцией”)
Rabbit [ka:]
Farm [rжbit]
Car [pa:k]
They [fa:m]
Park [рei]

“The
· )
Answer my questions:
What is your name?
How old are you?
Where do you live?
Do you have a mother, a father, a sister?
What do you like?
Can you run, jump, sing?

Fill in missing letters ( “вставь пропущенные буквы” )
H_ _ se, sh_ _t, f_ _m, d _ _k, c_ _n, _re, p _ rk, m_ _ning.
Go to the blackboard and write these words.

“Crossword” ( “кроссворд” )
(под цифрами весят картинки)






































Подведение итогов
Our competition is over. Let’s count the zeroes the crosses.
So the winner of our game is the team “ ”.
Thank you for your work. Your marks for the lesson
The lesson is over.
Good bye.
Приложение
[m], [f], [g], [p], [t], [e], [d], [k], [n]
E l e p h a n t c o c k e r e l c r o c o d I l e
Pupils, are, we
Not, a farmer, am, I
Cars, like, red, I

Pupils, are, we
Not, a farmer, am, I
Cars, like, red, I

E l e p h a n t c o c k e r e l c r o c o d I l e

Rabbit [ka:]
Farm [rжbit]
Car [pa:k]
They [fa:m]
Park [рei]

Rabbit [ka:]
Farm [rжbit]
Car [pa:k]
They [fa:m]
Park [рei]


H_ _ se, sh_ _t, f_ _m, d _ _k, c_ _n, _re, p _ rk, m_ _ning.

H_ _ se, sh_ _t, f_ _m, d _ _k, c_ _n, _re, p _ rk, m_ _ning.







































“Tell sound and word” ( “назови звук и слово” )

“Make a word” (“составь слово” )


“Read words right” (“прочитай правильно слова”)

“Make sentences and write them” (“составь предложения и запиши” )

“Riddles” (“загадки” )

“Match words with transcriptions” (“соедини слова с транскрипцией”)


“The Interview” (“интервью” )

Fill in missing letters ( “вставь пропущенные буквы” )


“Crossword” (“кроссворд” )





15