Данный урок предзназначен для 11 классов школ с уйгурским языком обучения естественно-математического направления.


Мудирниң
оқуш ишлири бойичә
орунбасариАскарова А.Н.
________________
Вақти: 9.09 Синип: 11 Урок: 2
Мавзу: Әхбаратни издәш вә таллаш. Издәш усуллири, таллаш критериялири.
Оқуш нәтиҗилири: Оқучилар әхбарат муһитида дурус әхбаратни тепишқа үгиниду
Муәллим һәрикитиОқуғучи һәрикитиКөрнәкликләр
3 мин. I. Уюштуруш: Саламлишиш. Синипта психологиялик атмосферини яритиш. Кесилгән паззлар арқилиқ синип топқа бөлиниду. Пазллар
10 мин. II. Йеңи мавзуни қобул қилишқа тәйярлаш. Йеңи мавзуни башлаштин авал оқуғучиларниң билимини синаш.
«Мозговой штурм» методини қоллинип соал қоюш:
Силәр әхбаратни қандақ издәйсиләр?
Издәшниң қандақ түрилирини билисиләр?
Санлиқ картилар билән учрашқанму? Өз билимини көрситиду. Карточкилар
20 мин. III. Билимни актуализацияләш. Дәрис мәхситини қоюш. Йеңи мавзуни ачиду.
Әркин ойлаш мәхситидә топ ичиду «Кластер» түзүш.
Топ билән иш: «Әхбарат сөзигә қандақ ассоциацияләр бар?»
Работа в группах «Әхбаратни издәш вә таллаш. Издәш усуллири, таллаш критериялири.»
Әхбаратниң хусусийәтлири:
1.Әхбаратниң ишәшлиги;
2.Әхбаратниң толуқлуғи;
3.Әхбаратниң баһалиқлиғи;
4.Әхбаратниң дәл вақтида берилиши;
5.Әхбаратниң чүшинишлиги;
6.Әхбаратниң қол йәткүзгүчлиги;
7.Әхбаратниң қисқалиғи;
8.Әхбаратниң ениқлиғи.

Әхбаратни издәш процесси:
1) Рассмотрим информационную потребность, представленную в следующем вопросе: «Почему число 500 в римской системе счисления обозначается символом D?»
Ключевые слова: римские цифры (римская система); происхождение; 500 в римской системе; символ D в римской системе счисления, история римских цифр…
2) Выбираем поисковую систему произвольно. Например, www.yandex.ru Воспользуемся поиском по web-страницам. 3) 4) 5) составление запроса, поиск и отбор результата, анализ:

Комментарий: в результате 1 запроса, в принципе, довольно быстро был найден ответ. Однако данный ресурс является любительским, поэтому степень достоверности оценить сложно. Для контроля был произведен еще один поиск, уже по другому запросу. В результате был найден подобный ответ, причем на известном и уважаемом информационном ресурсе. Ответ принимается.
5 мин. IV. Пишиқдаш. Закрепить Урок по методу «Призма».
Выполнение заданий по уровням
Тапшурмауровня А – работа с электронными картами Google map по поиску информации и получению географических координат
ТапшурмаУровня В – создание своей карты. Желательно для создании собственной карт выбрать регион, в котором проживают ученики.
ТапшурмаУровня С – создание собственной карт и размещение в блоге учителя.
Найдите ответы на вопросы. Результаты поиска оформите согласно примеру.
Назовите первую профессию писателя Марка Твена.
История понятий юрист и юриспруденция, какова цель существования юристов на этой Земле?
В каком году и в каком литературном произведении впервые появилось слово «робот»?
Кто и когда изобрел шариковую ручку?
Оқуғучилар җүп ара мавзуни тәнқит қилиду. Бумага А45 мин. V. Дәрисни йәкүнләш
Систематизация вә йәкүнләш. Дәрис рефлексиясини өткүзүш.
Дәрисни анализ қилиду вә өзлирини баһалаш варақлири арқилиқ баһалайду.
Карточкилар
Фишкилар
2 мин. YI. Өй тапшурмиси. Өй тапшурмисиниң алаһидиликлирини чүшәндириш. Өй иши күндилигигә язиду.