Урок английского языка по теме Seasons, weather, nature


Подготовила Плакида Валентина ИвановнаУрок 57-58
Тема: Seasons. Weather. Nature.
Задачи: Тренирование учащихся в употреблении в речи ранее изученной лексики по теме «Seasons and weather». Проконтролировать домашнее задание, научиться составлять диалог по образцу, организовать просмотр видеоролика по теме «Seasons, My favourite season» и его обсуждение, организовать аудирование многочисленных высказываний по теме «My favourite season» и его обсуждение, научить учащихся читать текст с извлечением полного содержания с употреблением структур с глаголами в Present Simple, Past Simple, Present Continuous, to be, to have, there is/there are.
Научить учащихся работать в группах, выполняя дифференцированные задания. Научить учащихся писать короткое сочинение по теме урока, логически, последовательно излагая свои мысли.
Развивать внимание, память, мышление, фонетический слух, речевую реакцию, качество произносительных навыков. Развивать навыки аудирования, чтения, письма, говорения, коммуникативную компетенцию учащихся в диалогической и монологической речи, используя фронтальные, парные, групповые, интерактивные и ИК Технологии. Развивать социокультурную компетенцию учащихся
Воспитывать интерес к английскому языку, как к средству общения, акцентировать внимание на знании времен года, погоды, природы в нашей стране и стране изучаемого языка.
Тип урока: комбинированный
Оснащение: карточки, картинки, видеозапись, ноутбук, учебник, доска
Ход урока
№ Этапы урока Работа учителя Работа учащихся Примечание
I Начало урока 1х30 1 Организационный момент, приветствие. - Good morning!
- Nice to meet you! - Good morning!
- Nice to meet you! Ученики отвечают хором
2 Беседа с дежурным и классом - Who is on duty today?
- Who is absent today? - I am…
- Lisa Bobrova is. All the rest are present Дежурные отвечают
3 Мотивация T: Let`s start the lesson, children.
I hope it will be fine. You`ll get 12, 11, 10 and only some of you 9. 4 Warming-up (Лингво-фонетическая зарядка) Let`s speak English
Answer different questions, please.
Use your microphones.
- What`s your name?
- How old are you?
- Where do you live?
-What country are you from?
- What school do you study at?
- Is your school big or little?
- What`s your former teacher`s name?
- What`s your teacher`s of English name?
- What`s your favourite season?
-What month is it now?
- What is the date today? - My name is…
- I`m 10.(9) (11)
- I live in Druzhkovka, Ukraine
- I am from Ukraine
- I study at school №7
- My school is big
- My former teacher`s name is G.V.
- My teacher`s of English name is V.I.
- My favourite season is winter
- It`s February
- It`s Friday, the third of February Интерактивная форма обучения «Микрофон»
Ученики отвечают в режиме T-P1P2P3 etc.
5 Организация, мотивация T: Open your exercise book and write down the date and the theme: «Seasons. Weather. Nature» Ученики пишут.
Картинка на доске
6 Контроль домашнего задания - What words are associated with the words: seasons, weather?
As for me, the weather is fine. It`s not very cold. It`s frosty, snowy, but it isn`t snowing now. The temperature is 5 degrees below zero, I like the weather today.
-Do you like the weather today? 55245251460Seasons. Weather. Nature
Seasons. Weather. Nature
На доске
Sunny, windy, snowy, rainy, lightning, thunderstorm, cloudy etc.
Ученики слушают, обдумывают
-Yes, I do Интерактивная форма обучения «мозговой штурм»
Ученики отвечают в режиме P1P2P3
7 Составление диалога Work in pairs:
-What` the weather like today?
The weather is fine (bad) today because it`s…
Let`s play outdoors (Come and play indoors)
O.K. Good idea! Ученики читают, составляют диалог, описывают в парах Интерактивная форма обучения: работа в парах.
Диалогическая речь учащихся.
II - What season is it now?
- What are four seasons of the year? - It`s winter now.
- They are winter, spring, summer, autumn. 8 Video Listening
«Seasons»
«My favourite season» (You tube) 9 Speaking T: My favourite season is autumn, because children go to school. I like school very much. The beginning of autumn is beautiful. The leaves change their leaves from green to yellow. In October, the weather gets colder. There`s much rain and fog. Leaves fall from the trees and cover the ground. Birds fly away to warm countries.
-What`s your favourite season? Ученики рассказывают о своём любимом времени года Ученики слушают, обдумывают
Монологическая речь учащихся: режим Р1Р2Р3 etc.
10 Reading
(ex. 2, p. 106) Read the texts of ex. 2 p. 106
What season is it now? Ученики читают, угадывают время года. 11 Работа в группах(ex. 2, p. 106) Work in Groups
Group I – Make up questions.
Group II – Make up answers.
Group III – Finish the sentences.
Group IV - Write if it is true or false. Group I – составляют вопросы
Group II – составляют ответы на эти вопросы
Group III – закончить предложения
Group IV – написать правильные или неправильные предложения Интерактивная форма работы – «Работа в группах»,
Карточки прилагаются. (дифференцированные задания по степени сложности)
12 Writing 3x30 Make up and write a story about your favourite season
(на доске)
My favourite season is…
The winter (spring, simmer, autumn) months are …
It`s cold (cool, warm, hot) and frosty (sunny, cloudy, rainy, windy, snowy).
I can … ski (skate, play snowballs, make a snowman, ride a bike, go to the beach, travel to the sea, go fishing, sunbathe, have a picnic, drink cold juice, eat cold ice cream)
I like … a lot. Ученики письменно составляют рассказ о своём любимом времени года в тетрадях. Выход на письменную речь – составление сочинения
III Заключение 13 Подведение итогов урока - What have we done at the lesson? - We have learned how to make up dialogs, to work in groups, to speak about seasons and weather, to write a short composition. We have repeated the words and sentences, watched video about seasons and weather. Ученики вспоминают, что они делали и выучили на уроке
14 Оценивание Your marks are… Ученики слушают, готовят дневники для оценок. Ученики слушают свои оценки и комментарии к ним.
15 Домашнее задание Ex. 5 p. 119 (find adjectives)
p. 121 My favourite season
a poem It`s winter.
It`s winter, it`s winter, let`s skate and ski!
It`s winter, it`s winter, it`s great fun for me! Ученики записывают своё домашнее задание в дневники. Ученики подают дневники на оценки.
-730253295650Group II Make up answers. Choose a, b or c
1. In … the days become longer and the nights shorter
(a – winter, b – autumn, c – spring)
2. The birds build their nests in …
(a – autumn, b – winter, c – spring)
3. The leaves on the trees are yellow, brown and red in…
(a – winter, b – summer, c – autumn)
4. The weather is windy and it often rains in …
(a – summer, b – autumn, c – spring)
5. The weather is sunny and hot in ….
(a – winter, b – summer, c – autumn)
00Group II Make up answers. Choose a, b or c
1. In … the days become longer and the nights shorter
(a – winter, b – autumn, c – spring)
2. The birds build their nests in …
(a – autumn, b – winter, c – spring)
3. The leaves on the trees are yellow, brown and red in…
(a – winter, b – summer, c – autumn)
4. The weather is windy and it often rains in …
(a – summer, b – autumn, c – spring)
5. The weather is sunny and hot in ….
(a – winter, b – summer, c – autumn)
-60960537210Group I Make up questions. Choose a, b, c.
In what …. Do the days become longer and the nights shorter?
(a – day; b – season, c - Sunday )When do the … build their nests?
(a – people, b- birds, c – flowers)
When the leaves on the … are yellow, brown or red?
(a – houses, b- trees, c – animals)
When is the … windy and it often rains?
(a – summer, b- weather, c – week)
When is the … sunny and hot?
(a – winter, b – weather, c – sea)
00Group I Make up questions. Choose a, b, c.
In what …. Do the days become longer and the nights shorter?
(a – day; b – season, c - Sunday )When do the … build their nests?
(a – people, b- birds, c – flowers)
When the leaves on the … are yellow, brown or red?
(a – houses, b- trees, c – animals)
When is the … windy and it often rains?
(a – summer, b- weather, c – week)
When is the … sunny and hot?
(a – winter, b – weather, c – sea)
Карточки
left2823210Group IV Write if it is true (T) or false (F)
In spring the sun doesn`t shine brightly in the blue sky.
2. In autumn the leaves on the trees are yellow, red and brown
3. It often rains in winter
4. In summer there are no flowers in the parks.
5. In summer the weather is snowy and frosty
020000Group IV Write if it is true (T) or false (F)
In spring the sun doesn`t shine brightly in the blue sky.
2. In autumn the leaves on the trees are yellow, red and brown
3. It often rains in winter
4. In summer there are no flowers in the parks.
5. In summer the weather is snowy and frosty
center156210Group III Finish the sentences.
1. In spring people start to work in the …
2. In autumn the sky is …
3. In autumn people eat apples and children …
4. In summer there are many …
5. We can see a … in the sky after a shower or thunderstorm.
00Group III Finish the sentences.
1. In spring people start to work in the …
2. In autumn the sky is …
3. In autumn people eat apples and children …
4. In summer there are many …
5. We can see a … in the sky after a shower or thunderstorm.