Занятие по теме Осень. Намр

Муниципальное казенное дошкольное образовательное учреждение
«Детский сад № 21 « Теегин айс»




Образовательная область «калмыцкий язык»
ТЕМА: « ОСЕНЬ» - « НАМР»
Конспект НОД
С элементами здоровьесберегающих технологий





Подготовила: учитель калмыцкого языка Болдырева А.Г.

Элиста, 2015 г.
Т™р: «Намр»
К_сл:
Дассан давтх, ‰‰kин к™длмш цааранднь давулх
Н_дн‰ болн кииkин эв-арk батлх
Йиртмжд дурта болх, хадkлдг сурkмж ™гх, ни – негн нааддг дасгх

Давтх _гм_д: намр, хур, салькн, нарн, т™грг, улан,шар, ноkан, хамтхасн
Олзлх эв-арkс: ‰‰kин к™длмш, н_дн‰ болн кииkин гимнастик, наадн « Таньлдлkн», к__ндвр, шулун наадн « Хамтхас цуглулkн», амрлkн, ш_лг.
Д™нцл: хамтхасд, компьютер, проектор, экран, зембл, альмн, зургуд
Кич‰лин йовуд
I. Оргмомент
II. 1. Мендллkн
Багш: Мендвт, бичкд_д! Эндр мана кич‰лд дала гиичнр ирсн ቉н‰, гиичнрл‰ мендлхмн.
Бичкд_д: Мендвт, гиичнр!


Багш: Бичкд_д, тадн ямаран ቉н‰т?
Бичкд_д: Йир с‰н!
Багш: Ода болхла, т_р_л‰д к__кд суутн, дарунь к™в_д суутн. Нурkан kоодан б‰ртн. jаран ™вдг деер‰н т‰втн.
2.
·‰kин к™длмш: (экранд паровозин зург )

Паровоз к™ндр‰д,
Вагоkан чирн‰.
Жиг-ж‰г, жиг – ж‰г.
Холдагшан чирн‰.
Багш: Ода к__кд босад _з_лхмн. Бидн ™р_нд яkж серн‰видн.
3. Н_дн‰ болн кииkин гимнастик.
С‰н хонвч, мини н_дн! (н_д‰н секн‰)
С‰н хонвч, мини чикн! (чик‰н илн‰)
С‰н хонвч, мини хамр! (кииk‰н авна)
4. К__ндвр « Намрин йиртмж» (экранд зург « Намр»)

Багш: Эн зургт ямаран жилин цаг _зж‰н
·‰т?
Бичкд_д: Намр.
Багш: Намрт юн баkар халулна?
Бичкд_д: Нарн баkар халулна.
Багш: Нарн ямаран ™нгт‰?
Бичкд_д: Нарн шар.
Багш: Намрт юн орна?
Бичкд_д: Хур орна.
Багш: Яkж хур дуслна _злтн?
Бичкд_д: Альхн деер кап-кап дуслна.
Багш: Д‰к‰д юн _л‰н‰?
Бичкд_д: Салькн _л‰н‰.
Багш: Эн жилин цаг «Намр» таднд таасгдна?
Бичкд_д: Таасгдна.
( Хальмг к™гжмин айсд « Намр» гиичд ирн‰)
5. Намр. Мендвт, бичкд_д! Намаг тадн таньжант, би кемб?
Дидактическ наадн « Таньлдлkн»
(Бичкд_д нер‰н келж ™гн‰)

Багш: Бичкд_д, намрин салькн яkж _л‰н‰?
Амрлkн: Салькн, салькн _л‰н‰.
Модн, модн 퉉хлн‰.
Намр: Сер_н салькн _л‰k‰д, мини хамтхасд нисч одва. Нанд н™кд болтн.
(Бичкд_д хамтхасд цуглулна)
Багш: Бичкд_д, эн хамтхасд ямаран ™нгт‰?
Бичкд_д: Улан, шар, ноkан.
Багш: Намр, мана бичкд_д ш_лг танд белглж‰н‰.
(Бичкд_д ш_лг келж ™гн‰).
8. Ш_лг: Альмн, кедмн садт урkна.
Улан, шар ™нгт‰ болна.
Хаяр, адамч kарудт урkна.
Ноkан, шар йир шимт‰.
Намр. Нанд тана ш_лг йир таасгдв. Ода би таднд белг авч ирв.
( Намр бичкд_дт альм белглн‰)
Ода мини йовх цаг ирв. С‰н ቉тн, бичкд_д!
Бичкд_д: Байрта йовтн!
III. Ашлвр.
Багш. Кен гиичд ирв? Ю таднд белглв?
Бичкд_д: Альм.
Багш: Ода ямаран жилин цаг?
Бичкд_д: Намр.
Багш: С‰н ቉тн. Мана кич‰л т™гсв. Байрта харkий!











15