Конспект по английскому языку 4 класс УМК Биболетова Раздел 7 Что мы делаем в школе?

Unit 7.School is fun.
What do we do at school?

1.Организационный момент.
- Good morning, children!
-Good morning A.E!
- I’m glad to see you all, sit down, please.

2.Актуализация знаний.
T: - Let’ s begin. Look at the screen. How do you think, what are we going to talk about?
P: - I think we are going to talk about school, pupils, classrooms
T: - You are absolutely right.
- Сегодня мы с вами начинаем новый раздел, который называется «Школа- это весело!». На уроке мы поговорим о том, что вы делаете в школе, на уроках. “What do we do at school?”
- Now tell me what will you learn in this lesson?
- Look at the screen.
P: - I want to know about British school, classroom
T: - Ok. Very good! Let’s continue.

3. Фонетическая разминка.
Т: - Look at the screen. Listen and repeat.

What is there in the zoo?
In the zoo? There is a kangaroo.
What is there in the house?
In the house? There is a mouse.
What are there in the school?
In the school? There are classrooms.

T: - Well done.
- Назовите слова со звуком [ ].
P:- Zoo, kangaroo, school, classrooms.
T: - Thanks.
- Найдите слова со звуком [ ].
P: - House, mouse.
T: - Найдите сочетания слов с связующим звуком [r].
P: - There is, there are.
T: - Repeat after me all together: zoo, kangaroo, school, classroom, house, mouse, there is, there are.
- Посмотрите на стихотворение еще раз. Какие обороты в нем повторяются неоднократно?
P: - There is/ there are.
T: - Right.
В какой ситуации они используются?
От чего зависит выбор формы?
Что происходит с оборотом в вопросительных предложениях?
Let’s read the poem once again. I ask, you answer.
Good.

4. Повторение ранее изученного материала.
Т: - В этом стихотворении неоднократно повторяются обороты there is/there are. Мы сегодня будем с вами описывать классную комнату и эти обороты будут нам в этом помогать.
Look at the screen. Name the things you can see in Jim’s classroom.
P: - A bag, a desk
T: - Ok. Now listen to what Jim told about his classroom, and name things Jim didn’t speak about.

Tapescript:
Our classroom is large and
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·in our classroom.
T: - Good for you. Take your seats.
- А теперь давайте посмотрим еще раз на комнату Джима. Сравните его классную комнату и ваш класс. Назовите только те предметы, которых нет у него в классе или наоборот. Не забудьте использовать обoроты there is/there are.
P: - There is no a goldfish in Jim’s classroom.
T: - Thank you.

Физкультминутка:
T: - В школе мы не только усердно работаем, но и отдыхаем иногда. И сейчас мы с вами немного подвигаемся.
Stand up, please. Repeat after me.

Tapescript:
·
Brush, brush, brush my hair,
Catch, catch, catch a ball,
Clap, clap, clap my hands,
Cry, cry, please don’t cry,
Drink, drink, drink apple juice,
Dry, dry, dry my face,
Fall, fall, fall down,
Fly, fly, I can’t fly,
Hop, hop, hop around,
Jump, jump, jump up and down,
Kick, kick, kick a ball,
Pick, pick, pick up a ball.
T: - Thank you. Sit down, please.

5. Первичное восприятие и усвоение нового материала.
Т: - Сегодня мы с вами описывали свою классную комнату, слушали рассказ Джима о своей комнате, сравнивали их, а чем еще обычно вы занимаетесь на уроках английского языка мы узнаем, выполнив упражнения в учебнике.
Open your books at page 101. Look and learn.
Listen. Translate (frominto), learn by heart, break, during.
Translate, please.
P: - Переводить сна, учить наизусть, перемена, во время.
T: - Repeat after me
Читаем по ролям.
Translate from Russian into English
Read one by one.
Well done!
Now, find out these words in Ex.3.
P: - Translate.
T: - Thank you.
Look at Ex. 4 p. 101. Read the task. I’ll give you worksheets. Work in pairs, please. Match the words and make sentences.
P: - We sing songs in the English lessons.
T: - Good for you! Thanks.

6. Самостоятельное использование сформированных навыков и умений.
T:- Продолжить список действий на уроке нам поможет упр. Из рабочей тетради.
Open your workbooks at page 56 ex. 3.
Look at the screen. Now check yourself.
Прочитайте только новые слова и словосочетания из этого упражнения.

7. Обобщение усвоенного материала.
T: - Итак, ребята, чему вы научились на сегодняшнем уроке?
- Look at the screen.
P: - After this lesson I have known new words
After this lesson I can tell about English and our classroom.
T: - Thank you.

8. Рефлексия.
Т: - Посмотрите на доску. Вы видите 4 ступеньки к вершине знаний английского языка. Приклейте стикеры к ступенькам, на которых вы, по вашему мнению, находитесь на данный момент.
- Thank you very much.
- You’ve done very good work today. Thank you for your work. The lesson is over. Good bye. You may go.









15