Урок английского языка для 2 класса по учебнику Волковой, Рахимжановой


План урока английского языка
Class: 2
Провела: Мади Н.К.
Тема: Sport
Цель урока:
Образовательная – введение новой лексики hockey, football, skating, basketball, активизация употребления утвердительной и отрицательной форм глагола в Present Simple, формирование орфографического навыка и фонематического слуха.
Развивающая – развитие речи учащихся посредством обогащения словарного запаса через активизацию изученной лексики и семантизацию новой путем использования языковой догадки, толкования; развитие способностей анализировать и сравнивать; развитие сенсорных способностей;
Воспитательная – формирование положительного отнощения к спорту и ЗОЖ, дисциплинированности, честности чувства собственного достоинства, способности радоваться успехам одноклассников и сопереживать их неудачам.
Основные задачи урока:
Развитие навыков работы с учебником и тетрадью
Отработать произношение звуков
Поддерживать интерес к изучению английского языка
Оборудование: доска, учебник, тетрадь, карточки
Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний
Вид: комбинированный
Этапы урока:
Начальный этап урока
Организационный момент: приветствие, начало урока.
Проработка новой лексики: hockey, football, skating, basketball.
Повторение типовых фраз по данной теме
Основная часть урока
Грамматическая игра «Игра в мяч».
Усвоение новых знаний по теме «Спорт»
Заключительный этап урока
Подведение этапов урока
Объяснение домашнего задания
Окончание урока
Plan
The theme of the lesson: Sport
The aims of the lesson:
To prepare and encourage pupils to achieve a good standard of English in their second year of learning.
To introduce language in contexts drawing upon pupils’ skills and developing their ability to deduce meanings
Visual aids: type-recorder, flashcards, blackboard, books, copy-books.
Warm up
Greet pupils
Phonetic train
Check up their homework
Active presentation:
- Pupils open their books .
- The children listen and learn the new words on the blackboard
(hockey, basketball, skating, football).
The children write these words in their dictionaries. Ex 1
Then they listen the song and repeat. Ex 2
“Football, football.
I like football! I like football!
Sport is great!
Skating, skating.
I like skating! I like skating!
Sport is great!”
Pupils listen the questions. Ex 3
Does Alibek like hockey? – Yes, he likes hockey.
Does he like football? – No, he doesn’t.
What does he like? – he likes hockey, but doesn’t like football.
Track 32.
Alibek: I like hockey but I don’t like football.
Anar: I like skating but I don’t like hockey.
Misha: I like basketball but I don’t like football.
Olga: I like football but I don’t like basketball.
- The children read and tell about themselves. Ex 4
I’m Timur. I’m 8 (years old). I’m a boy. I like hockey but I don’t like basketball.
Physical exercise
Two little feet go tap, tap, tap.
Two little hands go clap, clap, clap.
One little leap up from the chair,
Two little arms go up in the air.
Two little hands go thump, thump, thump.
Two little feet go jump, jump, jump.
One little body goes round and round.
One little child sits quietly down.

Work with copy-book.
Match the words to the pictures. Ex 1
Finish the sentences and write. Ex 2
Complete sentences with like/don’t like. Ex 3
Put the missing letters. Match. Ex 4
The end of the lesson:
evaluation
home work