Кальций в? магний уларни? бирикмилири


Күни: 10«а» 07.02.2014
Пән: химия
Синип :10 Тәкшүрүлди:
Дәрис мавзуси Кальций, магний вә уларниң бирикмилири
Умумий мәхсәт
Кальций, магний вә уларниң бирикмилири тоғрисида билим қелиплаштуруш.
Оқуғучиларға синий турғидин ойлашқа үгитиш.
Блум таксономияси бойичә билим елиш.
Әхбарат көзлири Интерактидшшшшшшшшшшеккуцццййвлиқ тахта, постер, ресурслар.
Муәллимгә арналған нұсқаулық, ннтернет материаллири.
Қоллинидиған усул Өз алдиға оқутуш, Ойлан, Жүпләш Бөлүш, Билдим, Билимән, Билгим келиду, анализ, издиниш, баһалаш, сораш вә жавап бериш
Йәттә модульниң пайдилинилидиған түрлири
Оқутуш билән оқуштики йеңи тәсилләр (диалоглуқ оқушни тәрәққий әттүрүш, ЖАДАда ишләш),
Синий турғидин ойлашқа үгитиш (ойлаш вә талқилашниң нәтижисидә елинған әхбаратни анализ, синтез ясашқа үгитиш.)
Оқутуш үчүн баһалаш вә оқушни баһалаш. Формативлиқ баһалаш.
Оқутуш билән оқушта АКТ қоллиниш.
Талантлиқ вә зерәк балиларни оқутуш. Тапшурма бериш арқилиқ, әстә сақлаш вә билимини , ойлаш қабилийитиниң илдамлиғини, мәсилини йешиш, мураккәпликкә дегән. интилишини ениқлап алимән.
Оқуғучиларниң яш алаһидилигигә мувапиқ оқутуш вә оқуш.
Оқутуштики башқуруш вә көшбашчилиқ.
Іс- әрекет түрлері Өз алдиға ишләш Диалог қуруш Топ билән иш Баһалаш
Дәрисниң бериши Вақит Муәллим иш - һәрикити
Оқуғучи иш - һәрикити
Дәристә достлуқ атмосферисини қелиплаштуруш 5мин
достлуқ атмосферисини қелиплаштуруш. «Алтун қаидә» қуруш. Оқуғучилар топларға бөлиниду.
Ой қозғаш. Тапшурмилар.
1-3мин
2-5мин
3-15м Өй тапшурмисини сораш.
Өткән мавзу билән йеңи мавзуни бағлаштуруш:
Топларға тапшурма бериш:
1. Кальций вә магнийниң оксидлириниң химиялиқ хусусийәтлирини тәрипләңлар!
2.кальцийниң тәбиәттә учришиши, елиниши?
3. Кальций вә магнийниң гидроксидлириниң химиялиқ хусусийәтлирини тәрипләңлар!
4. 179-бәттики 7- тапшурмиларни орунлаң!
5. 179-бәттики 8-һесапни ишләш.
Топ билән ишләш вақтида оқуғучиларниң билими билән интилиши Блум таксономияси асасида қараштурилиду. 10 мин Билиш: мавзуниң асасий идеясини билиду.
Чүшиниш : мәтинни өз алдиға оқуш арқилиқ мәнасини тонуйду.
Қоллиниш: алған билимини тапшурмиларни орунлиғанда, һесап ишләштә пайдилиниду.
Анализ: дәристә алған билимлирини музакирә қилиду .
Синтез: алған билимини жиғинчақлайду.
Баһалаш: формативлиқ баһалаш, икки юлтуз бир тиләк, критерийлар арқилиқ баһалайду.
Күтилидиған нәтижә:Билиш: кальцийни билиду
чүшиниш: кальцийниң периодлуқ системида орунлишиш тәртивини, физ, хим. Хусусийәтлирини, бирикмилирини чүшиниду.
Қоллиниш: алған билимини тапшурмиларни орунлашта қоллиниду.
Анализ: Металларни бир - бири билән селиштуруп муһакимә қилиду.
Синтез: .постер ясап қорғайду
Баһалаш: критерийлар бойичә баһалиниду.
Сәргитиш 5мин
Оқуғучиларниң өзлири издинип елип кәлгән релаксациләр бойичә жүргизилиду
Йәкүнләш 2мин
Рефлексия йезиш, баһалаш
бериллия в составе костей приводит к их размягчению (бериллиоз).
В местах парентерального введения бериллия происходит разрушение окружающих
тканей, отсюда бериллий выводится очень медленно. В конечном счете, бериллий
депонируется в скелете и печени.
По современным представлениям бериллий это токсичный, канцерогенный и мутагенный
элемент. Патогенное действие бериллия наблюдается при его ингаляции в концентрациях,
которые превышают ПДК в 2 и более раз. Соли бериллия в концентрации 1 мкмоль/л
специфически ингибируют активность щелочной фосфатазы, угнетающе действуют на
другие ферменты. Достаточно хорошо изучены иммунотоксические свойства бериллия. В
патологии различают острые и хронические отравления бериллием. Известно, например,
что элиминация соединений бериллия из организма (особенно из органов лимфоидной
системы, где они аккумулируются), происходит чрезвычайно медленно, в течение более
10 лет. Повышенный уровень бериллия встречается в семьях рабочих, контактирующих с
этим элементом на производстве.
Повышенное содержание бериллия в организме.
Повышенное содержание бериллия в пище способствует образованию фосфата бериллия.
Систематически "отнимая" фосфаты у важнейшей части костей, - фосфата кальция,
бериллий ослабляет и разрушает костную ткань. Известно, что введение этого элемента
животным вызывает "бериллиевый" рахит. Установлено, что даже небольшое количество
бериллия в составе костей приводит к их размягчению (бериллиоз).
В местах парентерального введения бериллия происходит разрушение окружающих
тканей, отсюда бериллий выводится очень медленно. В конечном счете, бериллий
депонируется в скелете и печени.
По современным представлениям бериллий это токсичный, канцерогенный и мутагенный
элемент. Патогенное действие бериллия наблюдается при его ингаляции в концентрациях,
которые превышают ПДК в 2 и более раз. Соли бериллия в концентрации 1 мкмоль/л
специфически ингибируют активность щелочной фосфатазы, угнетающе действуют на
другие ферменты. Достаточно хорошо изучены иммунотоксические свойства бериллия. В
патологии различают острые и хронические отравления бериллием. Известно, например,
что элиминация соединений бериллия из организма (особенно из органов лимфоидной
системы, где они аккумулируются), происходит чрезвычайно медленно, в течение более
10 лет. Повышенный уровень бериллия встречается в семьях рабочих, контактирующих с
этим элементом на производстве.
Тапшурмилар:
1. Кальцийниң периодлуқ системида жайлишишини ейтиңлар.
2.кальцийниң тәбиәттә учришиши, елиниши?
3. Кальцийниң физ. Хим. Хусусийәтлири?
4. Кальйий бирикмилири?
5. 163-бәттики 2-7- тапшурмиларни орунлаң!
6. 163-бәттики 9-10-11 һесапларни ишләш.
Тапшурмилар:
1. Кальцийниң периодлуқ системида жайлишишини ейтиңлар.
2.кальцийниң тәбиәттә учришиши, елиниши?
3. Кальцийниң физ. Хим. Хусусийәтлири?
4. Кальйий бирикмилири?
5. 163-бәттики 2-7- тапшурмиларни орунлаң!
6. 163-бәттики 9-10-11 һесапларни ишләш.