Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме «Неопределенные местоимения»








Конспект урока по английскому

языку в 6 классе

по теме:

«Неопределенные местоимения»












учитель английского языка
Хисамеева И.М.







Тема: «Неопределенные местоимения»

Цели:
образовательные – формирование грамматических навыков и употребление неопределенных местоимений в устной и письменной речи речи, в языковых и речевых упражнениях.

Задачи:

обучающие:
совершенствовать умения и навыки говорения, аудирования;
совершенствование грамматических навыков;
активизация лексических единиц в речи.

развивающие:
развитие творческих способностей;
развивать память, мышление.

воспитательные:
воспитывать интерес к изучаемому языку.


Наглядный материал:
доска;
магнитовон;
карточки.























Ход урока




1. Good morning cadets! G
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·and try not to make any mistakes.
At first I want to know, who is on duty today?
Рапорт дежурного: I am on duty today.
Today is the of April.

It is today.

·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·эти местоимения образованы от уже знакомых вам местоимений some, no, any, every, и подчиняются тем же грамматическим правилам.

Please, fill in the table:


Some +
Any ?
No -
Every + -

body-одушевленное местоимение
somebody




thing-неодушевленное местоимение






4. Listen and check your answers and say the words altogether.
Somebody, anybody, nobody, everybody, something, anything, nothing, everything.

5. Now, let’s do the next task. You are to match the words and their translations.
Ученики выходят по-очереди и прикрепляют переводы.
nobody - никто
nothing - ничего
somebody – кто-то
something – что-то
everybody - все
everything - всё
anybody – кто-нибудь
anything – что-нибудь
Обратите внимние, все местоимения употребляются с глаголами в 3 лице ед.ч.
Eg. Everybody is here.

6. I’ll give the cards. You are to translate the words in the brackets into English. Ex. 4 p.166
Eg. Кто-то watches the boys everyday.

7. Гимнастика.

8. Open your books at page 167 ex. 5
Look around and say:
· do you agree with these statematents.
Eg. Everybody is listening to teacher.
Yes, of course, everybody is listening to the teacher.

9. Let’s do ex.6 p.167.
Read and put the verbs in brackets in Present Simple.
Somebody (like) chocolates.
likes
Let’s read one by one and altogether.

10. Listen to the song and check your answers. ex.8 p.167

11. Аудирование.
I’ll give you the cards, listen and fill in the table.


Kate
Jim
Will
Tom

Coffee


V


Tea

X



Apple juice






Answer the questions:
What does Kate like?
Kate likes
What does Jim like?
Jim likes .
What does Will like?
Will likes ...
What does Tom like?
Tom likes ..

12. Homework.

13. Our time is up. I’m pleased with your work. You are super. Listen to your marks. Stand up!
The lesson is over. See you tomorrow.













nobody никто


nothing ничего


somebody кто-то


something что-то


everybody все


everything всё


anybody кто-нибудь


anything что-нибудь



Kate
Jim
Will
Tom

Coffee


V


Tea

X



Apple juice








Kate
Jim
Will
Tom

Coffee


V


Tea

X



Apple juice








Kate
Jim
Will
Tom

Coffee


V


Tea

X



Apple juice








Kate
Jim
Will
Tom

Coffee


V


Tea

X



Apple juice







(Кто-то) watches the boys everyday.


(Кто-то) knows (всё) about Robin.


Does (кто-нибудь) like tea with milk?


I want to eat (что-то).


(Никто) was at the party.


(Ничего) was on the table when we came.


(Все) likes ice cream.


He doesn’t want to do (что-либо).


Pete has (что-то) in his bag.


I can not see (ничего) on the table.


Is there (кто-нибудь) in the room?


He is writing a letter to (кому-нибудь).


(Всё) is all right.






15