Spotlight 4» Тема: «Златовласка и три медведя»


УМК: «Spotlight 4»
Тема: «Златовласка и три медведя»
Цели урока:
Предметная: развитие навыков диалогической речи.
Метапредметная: знакомство с культурой изучаемого языка.
Личностная: развитие коммуникативных навыков, необходимых для сотрудничества со сверстниками
Задачи: формировать УУД.
Личностные:
смыслообразование (мотивация, определение своих границ знания и «незнания»)
желание приобретать новые знания, умения, совершенствовать имеющиеся
Познавательные:
знакомство с культурой страны, изучаемого языка
выдвижение гипотез и их обоснование
синтез (достраивание предложений)
обобщение (выявление главного признака для всех слов)
Коммуникативные:
использование языковых средств для решения коммуникативных задач
формирование диалогической речи
Регулятивные:
умение работать в команде, управлять своей учебной деятельностью (целеполагание)
контроль и самооценка
определение области «Знаний и незнаний»
смысловое чтение (соотношение картинки и текста)
Планируемые результаты:
Обучающиеся озвучивают в своей речи определенный набор слов: fair, poor, mine, porridge; познакомятся с фрагментом популярной английской сказки «Златовласка и три медведя», погрузятся в ситуацию группового взаимодействия.
Оборудование: Презентация, письма №1,2,3, цветок, лепестки, клей, ватман, видеозапись физминутки, аудиозапись текста.
Этап Время Деятельность учителя Деятельность обучающихся Примечание
1.Орг. момент 1-2 Hello my dear friends!
Teacher: Pupils, what do you say in the afternoon?
Pupils: You say “Good afternoon”
Teacher: Pupils, what do you say in the evening?
Pupils: You say “Good evening”
Teacher: Pupils, what do you say in the night?
Pupils: You say “Good night”.
Teacher: Pupils, what do you say in the morning?
Pupils: You say “Good morning”
Well done. Today is Thursday and the weather is fine, isn’t it?
Thanks.
Приветствуют учителя и гостей.
слайд 1 Слайды 1
2.Реч. разминка 1-2 I have a magic flower. It helps us to meet.
My name is V.S. It is red.
What are your names?
(учитель подходит к каждому ребенку) Представляются и называют цвет. слайд 2 Слайд 2, цветочек, серединки цветочка с одним лепестком
3.Фон. зарядка 2-3
3-5 Today we’ll have a magic lesson. And we need four magic groups. You have colorful leaves with words, transcription and translation. On the tables are a round with synonyms to these words. Make flowers using this words, transcription, translation and synonyms.
BEAR [bɜə], медведь, animal
poor, mine, fair, porridge
You have one minutes for this work. Show me your flowers.
Well done. We have four magic groups.
Pupils, did you know these words before?
Ok, now listen to these words and repeat after me, please. Now only first group (second, third, fourth). Very well.
Children, we are magician today. Let’s make a small warm from this words. The board help you.
Good, I am very good..
Well done, you are super magician.
делятся на группы, складывают слова, составляют предложения, приращивая слова
слайд 3, 4 слайд 6, 7,
4.Введение в тему + Целе- полагание 4-5 Pupils, where can we meet magic else?
FAIRYTALES
What are we going to do in this lesson?
to read, to write, to play, to listen to fairitales
As you know the fairy tales begin like this:
- Once upon a time …
So listen to the beginnings of the fairy tales and guess their names.
Once upon a time there lived a man and a woman. The man had a lovely daughter who cooked and cleaned all day. And the woman had two unkind daughters. They didn’t work at all…
Once upon a time there was a very fast hare and a very slow tortoise…
Once upon a time there lived an old man and an old woman. And they had a nice hen and its name was Ryaba…
Once upon a time there in the wood lived three bears: mummy Bear, daddy Bear and baby Bear…
Very well! Thank you!
Отгадывают сказку, озвучивают предполагаемую деятельность на уроке слайд5,6,7,8,9 слайд 8-11
5.Введение новых знаний
(Работа с текстом) Yesterday I got a letter from fairytale. However, I do not know from which. Because the weather was very bad, rainy, and windy and some words were fallen. My dear students can you help me to know from which fairytale is this letter. You see the letter in front of you; try to guess what the tale here is.
«GOLDILOCKS AND THREE BEARS»
These words are magic, too. Look and read these words into your groups. What do you listen to?
They have a rhythm. Read it.
BEAR-CHAIR
Super job.
Анализируют слова в письме и выделяют общий признак, а именно сказку из которой они «пришли»
рифмуют слова слайд 10, 11
письмо1 слайд 12, письма с картинками
6.Работа с текстом 4-5 Now you tell a magic spell. And we have got another letter. What do you see here?
There are pictures and words to these pictures. Match picture and words to this. Have you got words to all pictures? How do you think, “What words must be here?”
let’s listen to this part of fairytales.
Помните о том, что часть письма у нас с Вами уже имеется, попробуйте услышать в записи знакомые волшебные слова.
Do you listen to these words? What are there?
Составляют картинки со словами из сказки слайд 12, 13-21, письмо 2, ватман слайд 13, письма: картинки и слова аудиозапись
7.Физ. мин 1 Are you tired? Let’s have a rest. Repeat after the bear.
видеозапись Видео
8.Закрепление 5-7 Well done.
Now we have another letter. What do you see there?
SENTENCES WITHOUT WORDS. and picture of MUMMY, DADDY, BABY, NARRATOR.
Do you guess, what must you make with these letters?
Я предлагаю вам прослушать сейчас запись еще раз, восстановить слова и обыграть сказку. Вы согласны?
Now we read in groups.
the first group as DADDY BEAR
the second group as MUMMY BEAR
the third group as BABY BEAR
the forth group as NARRATOR
(картинки на головки для каждой группы по одной)
You know a lot of fairy tales and now let’s show an extract from our favorite tale Goldilocks and the Three Bears.

Goldilocks want to check you:
How many bears we have in the tale?
What is my name?
What are the three bears doing?
Are they hungry?
Are the bears happy?
Who hasn’t got any porridge?
слайд 22, 23,24 аудиозапись слайд 14, письма с пропущенными словами, эмблемки
9.Рефлексия 3-4 Our lesson is coming to the end. You worked very hard. Your answer was good. Thanks for your work. What was interesting for you at the lesson?
У каждого из вас есть на парте цветные яблочки, а на доске есть медведи, которые пошли за яблочками.
Желтое яблочко для мишутки– если вы запомнили новые слова
Розовое яблочко для мамы – если вы можете. составить предложение с этими словами
Зеленое яблочко для папы – если вы можете разыграть диалог с этими словами.
Какие вы сегодня молодцы.
Давайте похлопаем себе и тем, кто сегодня освоил новые слова (тем, кто научился использовать эти слова в предложении, тем, кто научился употреблять эти слова в диалогической речи.) слайд 25, яблочки, мишки слайд 16, лепестки