План-конспект урока по чувашскому языку на тему: Уроксем хыccaн (3 класс)

3 класс
Тема урока: Уроксем хызз
·н.
Урок т
·с
·: з
·н
· тем
·на в
·ренмелли урок.
Хут
·ш урок.
Урок т
·ллев
·: П
·р хут пулса иртн
· в
·х
·т
·н пурл
· формипе, п
·лтер
·ш
·пе тата аффикс
·семпе паллашни; ку форм
·ри глаголсене ыйтусем пама, хуравлама х
·н
·хтарни; урок темипе ачасен калаз
·вне аталантарни; вулав, кузару, зыру х
·н
·х
·в
·сене зир
·плетни;
ачасен тавракур
·мне анл
·латни.
Урок юх
·м
·:
Ачасен в
·ренес к
·м
·лне з
·клени.
1, 2, 3,
Ал
·сене з
·кл
·р.
4, 5, 6 ,
Ал
·сене сар
·р.
7, 8,
Ал
·сене яр
·р.
9, 10
Ш
·пп
·н лар
·р.
Килти
·зе т
·р
·слени.
1. Кашни ачаран уроксем хызз
·н
·зта кайнине ыйтни.
2. Ик
· ача диалог формипе калазни.
- Уроксем хызз
·н эс
·
·зта каят
·н?
- Эс
· унта эрнере мизе кун каят
·н? Х
·ш кунсенче?
- Секцире, студире, кружокра эс
· м
·н- м
·н т
·ват
·н?
- Ертсе пыракан кам?
- Конкурссене,
·м
·ртусене хутш
·нат
·н-и?
- Сана унта кил
·шет-и?
3. Монолог формипе 2 ача х
·йсем
·зта зярени зинчен каласа пани.
4. «Библиотек
·ра» в
·ййа рольсемпе выляни. «Библиотек
·ра» в
·й
·. В
·рентекенсене хазат-журналпа, илемл
· литератур
·па паллаштарни, библиотек
·на зярес к
·м
·ла в
·йлатни. Чи лай
·х вулакан тата к
·некесене тирпейл
· тытакан п
·р-п
·р ачана библиотекарь т
·ватп
·р. Ачасем п
·рер
·н е ушк
·нпа библиотек
·на пыразз
·. В
·сен хушшинче зак
·н пек калазу пулса иртет.
– Сывл
·х сунат
·п, Алевтина Михайловна!
– Ыр
· кун пулт
·р, Полина.
– Мана «Тетте» журнал пар
·р, тархасш
·н.
– Ил, тархасш
·н.
– Тавтапуз, сыв
· пул
·р.
– Чипер кай, татах кил
III. З
·н
· тема. Уроксем хызз
·н.
1. Шкулти т
·рл
· секцисемпе кружоксен, п
·рлешясен
·з
·сене к
·тартакан фотосене п
·хни.
- Кунта к
·тартн
· х
·ш кружока зярет
·р?
- Эсир унта м
·н т
·ват
·р?
2. Паян эпир урокра грамматика ыйт
·в
· зинче чар
·н
·п
·р.
Чи малтан таблиц
·сем зине п
·х
·р.
а).1таблиц
·ра глаголсен хальхи в
·х
·три с
·патлан
·вне к
·тартн
·.

·). 90 стр. 2
·зе вуласа зир
·плетни.
в). 2 таблиц
·ра п
·р хут пулса иртн
· глагол в
·х
·тне к
·тартн
·.
г). кил, кан глаголсене т
·сл
·х зине п
·хса с
·патлани.
д). Апла пулсан, глаголсем Р, Л. Н сас паллипе в
·зленсен п
·р хут пулн
· в
·х
·тра Т аффикс хуш
·нать, 3 с
·патра Ч хуш
·нать.
- Анчах пур глагол та виз
· сас паллипе в
·зленмест. Ытти сас паллипе в
·зленсен м
·н хушмаллине п
·лес тесен 94 стр. 2
·зе вул
·п
·р.
е). 94 стр. 1
·зе
·сра туни.
- Х
·н
·хтарура глаголсене х
·ш в
·х
·тра лартн
·?
3. « Крокодил» в
·й
·.
а). Фразеологизмсен содержанине хусканусемпе туса ктартни, м
·нле фразеологизмпа тярре килнине
·нкарни тата в
·сене ч
·вашла- выр
·сла кузарни.
Фразеологизмсем:
ал
· пар – здороваться,
ал
· пус – расписывться,
ал
· сул – махнуть рукой,

·с пух – набраться ума,
зутта тух – просвещаться
пуз тай – кланяться,
ч
·лхене зырт – прикусить язык
тар юхтар – в поте лица работать,
ташша яр – пуститься в пляс,
зука юл – обеднеть,
х
·нт та тумасть – и в ус (себе) не дует,
куз
·см зизезз
· – глаза сияют от счастья


·). Фразеологизмри глаголсене п
·р хут пулса иртн
· в
·х
·тра лартни;
4. 95 стр. 3
·зе т
·ватп
·р. Ыйтусене ч
·вашла- выр
·сла тупни.
5. 95 стр. « Уроксем хызз
·н» текстпа
·злени.
а). Ачасем х
·йсем т
·лл
·н вуласа
·нланни.
- М
·нле
·нланман с
·махсем пур?
- Пал
·ртн
· глаголл
· предложенисене вуласа кузар
·р.
- Пал
·ртн
· глаголсен пузлам
·ш формине туп
·р.
- 1 варианри ачасем 1пе 2 абзацсенчи. 2 вариантрисем 3 абзацран ытти глаголсене туп
·р.
- Текста м
·нле
·нланнине 5
·зри ыйтусене хуравласа п
·л
·п
·р. П
·ри вулать, ыттисем хуравлазз
·.
IV. В
·реннине зир
·плетни .
1. Теп
·р хут п
·р хут пулн
· глагола пал
·ртмалли аффикссене аса илни.
2.
·з тетрач
·пе
·злени.
V. Ачасем х
·йсен
·зне хаклани.
1. Умею спрягать глаголы, оканчивающиеся наР, Л, Н, в пршедшем очевидном времени.
Р, Л, Н сас паллипе в
·зленекен глаголсене п
·р хут пулса иртн
· в
·х
·тра с
·патлама п
·лет
·п.
2. Умею спрягать глаголы, оканчивающиеся на другие буквы, в пршедшем очевидном времени.
Ытти сас паллипе в
·зленекен глаголсене п
·рре иртн
· в
·х
·тра с
·патлама п
·лет
·п.
3. Могу рассказать на чувашском языке о том, что я делаю после уроков, используя глаголы в прошедшем очевидном времени.
Урксем хызз
·н м
·н туни зинчен п
·р хут пулса иртн
· в
·х
·три глагол формисемпе ус
· курса калама п
·лет
·п.

VI. Рефлекси.
Урокра мана интересл
· пулч
· (На уроке мне было интересно)
Урокра мана йыв
·р пулч
· (На уроке мне было трудно)
Урокра мана м
·н кил
·шмер
·? (Что мне не понравилось на уроке)
4. Урокра мана нимен те кил
·шмер
· (На уроке мне ничего не понравилось)
5. Урокра мана пурте кил
·шр
· (На уроке мне всё понравилось)
VII. Сывпуллашни.

15