Предметные и метапредметные результаты по английскому языку ФГОС


Итоговая аттестация    
а. Структура задания на оценку предметных результатов (задание №1):
Автор: (ФИО, школа, город) Зарипова Светлана Абриковна МБОУ «СОШ №1 п.г.т.Актюбинский» Азнакаевского района
Класс: …4 ….
Предмет: английский язык……
Предметный результат: Future Simple …… Научить учащихся употреблять простое будущее время в письменной форме речи
Формулировка задания: Pupils must master Future Simple. They’ll have a possibility to learn to write texts on the learning topic.
1 уровень: Fill in the gaps using verbs in Future Simple
1. …she…emails? ( to write)
2. She… ( to speak) English well
3. She… (to sleep) after dinner
4. My father…( not / to like) fish
5. … Elizabeth… coffee? ( to drink)
Ключи: 1. will… write 2. will speak 3. will sleep 4. won’t like 5. will… drink
Оценка «5» - все 5 предложений верные
Оценка «4» - 4 правильных варианта ответов
Оценка «3» -3 верных ответа
Формулировка задания: Pupils will learn how to distinguish to be going to do smth. and Future Simple
2 уровень: Fill in the gaps using to be going to smth. or verbs in Future Simple
1. I… a motorbike tomorrow ( to ride)
2. We… abroad next summer ( to go)
3. I… at the university after school ( to study)
4. Olga … an interesting film with her friends ( to watch)
5. The boy…his homework and … a good mark on Monday (do, get)
Ключи: 1. will ride 2. are going to go 3. will study 4. is going to watch 5. will do, will get
Оценка «5» - все ответы верные
Оценка «4» - 1 предложение неверно
Оценка «3» - 2 предложения верны
Формулировка задания: Pupils will learn to write sentences in Future Simple using verbs in affirmative, interrogative and negative forms
3 уровень: Write 5 sentences about your plans for tomorrow
Модельный ответ: I’ll have 5 lessons tomorrow. I’ll get good marks because I did my homework. At 3 o’oclock I’ll go to the musical school. In the evening I’ll do my homework, help my mother to wash the dishes. Then we’ll watch TV together.
Оценка «5»- правильно составлены предложения. Учитывается объем рассказа и его содержание. Употребление простого будущего времени в утвердительных, вопросительных и отрицательных формах
Оценка «4» - допущены 2-3 ошибки при составлении рассказа
Оценка «3» - допущены 4-5 ошибок
б. Структура задания на оценку метапредметных результатов (задание №2)
Класс: 4 …….
Предмет: английский язык
УУД (метапредметный результат): познавательный……
Формулировка задания: Students will learn how to find the right information in the text, to understand the meaning of the text, summarise the main idea of the text.
1 уровень: Choose a suitable title for the text. Then divide it on paragraphs.
A lot of animals live in the world. Some of them live on farms: cows, pigs, ducks, horses. Other – in the houses, they are called pets: dogs, cats, parrots, harmsters. A lot of animals live in zoos. Zoos keepers feed them. Fish live under water and can swim. Some domestic animals give us something usefull. For example, cows give milk, hens give eggs.
1. Animals 2. Pets 3. Domestis animals
Ключи: Animals
Оценка «5» - верно подобран заголовок и текст правильно разделен на абзацы
Оценка «4» - верно подобран заголовок, но неправильно разделен на абзацы
Оценка «3» - неверно выбран заголовок и неправильно разделен на абзацы
Формулировка задания: Students will learn to highlight the main idea of the text
2 уровень: Find and write out from the text the answer to the question: What do domestic animals give us? Then compose two sentences with answers
Ключи: Cows give us milk, hens give us eggs. I like tea with milk. My mother bought eggs in the shop.
Оценка «5» - правильно ответили на вопрос и составили 2 предложения
Оценка «4» - правильно ответили на вопрос, но грамматически неправильно составили предложения
Оценка «3» - ответили на вопрос, но не составили предложения
Формулировка задания: Students will learn how to compose questions on the text
3 уровень: Think over and write 5 questions on the text
Ключи: 1. What animals live on farms?
2. What animals are called pets?
3. Who feeds animals in zoos?
4. Who lives under water?
5, What animals give us milk?
Оценка «5» - правильно составлены 5 вопросов
Оценка «4» - 4 правильных вопросительных предложения
Оценка «3» - учащиеся смогли составить только 3 вопросительных предложения