Урок английского языка в 6-м классе «Наши домашние любимцы»


Урок английского языка в 6-м классе на тему «Наши домашние любимцы»
Цели урока:
Образовательные:
Употребление модального глагола can в значении физической возможности совершения действия
активизация лексико-грамматических навыков учащихся (использование словосочетаний прилагательное + существительное для описания домашних питомцев);
Развивающая:
развитие монологической речи по теме «Домашние питомцы»;
развитие навыков восприятия речи на слух.
Воспитательная:
Повышение мотивации к изучению английского языка.
Воспитание чуткого отношения к животным
Оборудование: карточки с заданиями, презентация.
Ход урока.
I.Оргмомент.Good morning, children!
I'm glad to see you!
Today we have guests on our lesson. Let’s say “Good morning!” They are going to see and listen to you.
Now we will continue to have a talk about domestic animals and your pets, what can they do and what can’t they.
II. РЕЧЕВАЯ РАЗМИНКА.
We are going remember the names of animals and their characteristics. The pictures on the screen will help you. Слайд 3
Which of the animals are wild / domestic?
There are some pictures of animals on the screen.
Make up the word combinations
A cat
A dog
A fish
A parrot
A tortoise Kind
Clever
Funny
Friendly
Beautiful
Sociable
Dangerous
Cunning
III. Активизация навыков вопросно-ответной формы по картинкам.
I want you to look at the screen. You can see some children and their pets on the pictures.
Will you answer my questions?
На картинках изображены дети и их домашние животные.
What pet has a boy/girl got?
What colour is his/her pet?
What does he/she teach his/her pet?
What do you think about these children?
Во время устной работы трое слабых учеников выполняют индивидуальное задание: найти соответствие между английскими и русскими пословицами и поговорками.
Translate the proverbs about animals and give Russian equivalents.
To kill two birds with one stone
No bees, no honey.
Curiosity killed a cat.
Every family has a black sheep.
All cats are grey in the night
When the cat is away the mice will play Все кошки ночью серые.
Убить двух зайцев одним выстрелом.
В семье не без урода.
Без кота мышам раздолье.
Без труда, не выловишь рыбку из пруда.
Любопытной Варваре на базаре нос оторвали.
Заслушать результат работы – один читает на английском, другой на русском.
IV. Физминутка.
I see that you are a bit tired. Let’s have a rest and do some exercises.
What animal will be the symbol of next year?
The symbol next year will be a dragon.
Представьте, что вы- дракончики. Вы делаете зарядку и говорите о себе.
Dragon’s feet go tap, tap, tap.
Dragon’s hands go clap, clap, clap.
Dragon’s feet go jump, jump, jump.Dragon’s hands go thump, thump, thump
Once more/ еще раз.Thank you! Please, sit down!
V. Развитие навыков аудирования.
Now we will listen to the dialogue between Misha and Robin.
Misha has a pet. Misha`s friend Robin has got a pet too. They will tell us about their pet. You must be attentive because you must answer my question:
Who are Robin’s and Misha’s pets?
What are they names?
При первом прослушивании – назвать питомцев и их имена.
- And now we will listen to the tape once more. You must tell me
What can Nessie and Pafnutiy do?
What cannot they do?
При повторном прослушивании детям необходимо назвать, что умеют и не умеют делать питомцы мальчиков.
Учащиеся говорят о том, что еще им было понятно из диалога.
VI. Обучение монологической речи по теме «Наши домашние любимцы».

Чтобы грядущий год был удачным, надо задобрить дракона. А как это сделать? Описать его и рассказать о нем как можно лучше.
Let’s speak about dragons.
I think now it’s time to speak about our pets. Imagine your pet is little dragon. Can you tell us about your pet?
Представьте себе, что ваш питомец – маленький дракончик. Вы сможете рассказать о своем питомце?
You will answer the questions and make up the stories. Then we will listen to the stories of your partners
What pet have you got?
What is its name?
What colour is your pet?
What can your pet do?
What can’t your pet do?
What does your pet like to eat?
Do you like your pet?
Работа в группах. Ученики пишут рассказы о своих питомцах. Затем заслушивают рассказы друг друга.
Let’s sing the song about dragon.
I love little Dragon,
His coat is so warm,
And if I don't hurt him,
He'll do me no harm.
I'll sit by the fire
And give him some food
And Dragon will love me
Because I am good.
VIII. Итоги.
That's all for today. Your homework will be:
Draw a dragon and make up the story about it.
The next lesson is competition: “Whom Dragon is the best.”
Write down your homework, please.
You know a lot of words on the topic. Thank you for your work and for interesting stories. You were active today, (оценки) I give you good marks for your work.
Good luck to you! Good-bye.