Конспект урока английского языка «Do you feel like travelling?»

Конспект урока английского языка
«Do you feel like travelling?»

Организационная информация

Тема урока
«Do you feel like travelling?»

Предмет
Английский язык

Класс
8 класс

УМК (авторы)
Кузовлев В.П., Лапа Н.М. и др., издательство «Просвещение»

Автор урока (ФИО, должность)
Биясил Мадина Канапиянкызы
учитель английского языка

Образовательное учреждение
Муниципальное общеобразовательное учреждение «Средняя общеобразовательная школа р.п. Ровное Ровенского района Саратовской области»

Адрес образовательного учреждения
Алматинская область город Сарканд СШ имени Ы.Алтынсарина улица Тынышбаева 35

Методическая информация

Тип урока
Комбинированный.

Цели урока

Мотивировать учащихся к ведению диалога по теме урока, обмену мнениями о путешествии, его положительных и отрицательных моментах, вооружить практическими навыками заполнения карты въезда на территорию США, стандартными выражениями в ситуации общения «На таможне»

Задачи урока

проверить усвоение лексических и грамматических конструкций;
развивать способности пользоваться полученными знаниями в монологической речи;
развивать способности пользоваться полученными знаниями при чтении незнакомого текста на тему урока;
научить дифференцированному употреблению синонимов travel, journey, voyage, trip;
развивать умения в аудировании.

Знания, умения, навыки и качества, которые актуализируют/ приобретут ученики в ходе урока
reading for specific information,
writing skills – to fill in an arrival card
listening skills
speaking skills – will be able to tell about advantages and disadvantages of travelling, make up a dialogue “At the customs”

Необходимое оборудование и используемые материалы
Smartboard/Notebook 10
Computer connected to the Internet.
Internet resources
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ]

8.Речевая зарядка.

Every year a lot of people from different
· countries all over the world travel abroad for their holidays.
And what about you?
-Do you like to travel?
-Have you ever been abroad?
-Would you like to visit foreign countries?
-What country would like to visit?
9.Формирование навыков чтения с общим пониманием прочитанного.
There are some character sketches of different people. They express their attitude about travelling. Match the sketches and the people. (Слайд 3)

1.
a businessman
2.
an experienced traveller
3.
a professor of History
4.
a stay-at-home

 
A. He likes to travel alone or with his students. They travel from curiousity. They like to see the beauty of the world and learn traditions of other countries. They think that travelling is fascinating and enjoyable. It broadens our mind and allows us to understand other people better.
B. He likes to travel alone or with his friends. Usually he travels for pleasure or in search of adventures. When he travels he likes to go sightseeing or explore unknown places. He believes that travelling is exciting and gives us life experience.

C. He doesn`t like to travel at all. He believes that it`s better to stay at home, because travelling is dangerous, troublesome and expensive.
D. Usually he travels alone on business. When he travels he likes to meet new people. He thinks that travelling is useful but sometimes it`s a bit tiring.


10.Этап формирования навыков говорения

Teacher: What documents must one have to make a trip abroad?
(Учащиеся высказывают предположения). Look at the whiteboard, listen to the text and check yourselves. (Слайд 4)
Teacher: So, name the documents you must have to go abroad.
11.Релаксационная пауза. Песня “London bridge is falling down.
(Слайд 5)
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ]
12.Заполнение бланков въезда учащимися.
Do you know that when you are on board a stewardess will offer you to fill in the arrival card? Here it is. Try to fill it in with all the necessary information.
(Учащиеся получают и заполняют бланки въезда)
(Слайд 6 для демонстрации карты въезда)

13. Тестирование on-line.
Put the words in a correct order and you will know what questions you may be asked at the customs. (Слайд 7)
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ]
14. Составление диалога «At the customs» по составленным в тесте п.13 вопросам таможенного служащего.
- Can I see your passport, please?
-
- How long do you intend to stay in the USA?
-
- What is the purpose of your visit?
-
- Do you have anything to declare?
-
- Enjoy your stay.


15.Проверка выполнения домашнего задания.
-Have you ever thought that some people don’t like to travel? They prefer to stay at home. They say that traveling has many disadvantages. At home you were to read young people’s opinions about travelling. (Ex.1 p.81). Who is against travelling? What are his/her reasons?

16.Работа в группах. Развитие умений вести дискуссию.
I want you to work in groups to find out all pros and cons of traveling. One group is coach potatoes; another group is fond of travelling. (Учащиеся формируют группы согласно собственным убеждениям).
Now try to prove that it is worth/not worth travelling.

17. Говорение. Выражение личного мнения учащихся о путешествиях.
Do you feel like travelling on your holidays? Why? Why not? You may use the following scheme for your answers:
For me there is nothing more adventurous and exciting than travelling!
I’m sure that , because
More than that
I could

Actually, I’m a stay-at-home kind of person.
One of the problems is
It is not very good that
Besides,

I can’t say that travelling is a bad thing, but
On the one hand
On the other hand
That’s why
(Слайд 8)

18. Подведение итогов урока. Рефлексия.

Fill in the control card. (Слайд 9)

I took part in
Very good
Good
Not good
Bad

Listening to the text





Answering questions





Discussing the problems





Doing tasks





Working in groups





Speaking





My score is _____







What are your marks?
The lesson is over.
Thanks for your work. Good-bye!










Рисунок 5Рисунок 415