Поурочное планирование к УМК «New Millenium English-7» Unit 3-4

КЛАСС 7
ЮНИТ № 3 “Sounds cool”
УРОК № 1
ДАТА:
ТЕМА: «Musical habits»
ЦЕЛЬ: to talk about different types of music.
ЗАДАЧИ: Развитие навыков монологической речи;
ОСНАЩЕНИЕ: карточки с лексикой, магнитофон
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning,
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (6 МИН).

Карточки интегральной памяти
3. ПРЕДСТАВЛЕНИЕ И ОТРАБОТКА НОВОГО МАТЕРИАЛА: (4 МИН)
ЛЕКСИЧЕСКОГО: Карточки с лексикой
4. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- монологической речи Ex 1a, 2a, 2c p34
- аудирования Ex 1b p 34
- чтения Ex 3a p 34; Ex 3b p 35
5. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “The Castle”
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 1 p 18 (WB); learn new words.
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.






КЛАСС 7
ЮНИТ № 3 “Sounds cool”
УРОК № 2
ДАТА:
ТЕМА: «Musical habits»
ЦЕЛЬ: to find out the musical habits in the class.
ЗАДАЧИ: Развитие навыков диалогической речи;
ОСНАЩЕНИЕ: магнитофон
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (4 МИН).

Ex 2b p 34 Listen and say what types these pieces of music are?
3. КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (5 МИН).
- лексики “Snowballs” (Lesson 1)
- письма Ex 1 p 18 (WB)
4. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- монологической речи Ex 3c p 35
- аудирования Ex 2b p 34 (warm up)
- чтения Ex 3b p 35; Ex 2a p 18 (WB)
- письма Ex 2b p 19 (WB)
5. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Musical habits” Ex 4 p 35
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 3 p 19 (WB); Ex 5 p 35 (report); dictation (lesson 1).
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.





КЛАСС 7
ЮНИТ № 3 “Sounds cool”
УРОК № 3
ДАТА:
ТЕМА: «A rap lesson»
ЦЕЛЬ: to talk about past habits using used to.
ЗАДАЧИ: Развитие навыков диалогической речи;
ОСНАЩЕНИЕ: карточки с лексикой, магнитофон
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (9 МИН).

Карточки интегральной памяти (words only from compose to accent page1)
3. КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).
- лексики “Snowballs” + dictation (Lesson 1)
- письма Ex 3 p 19 (WB); Ex 5 p 35 (Book)
4. ПРЕДСТАВЛЕНИЕ И ОТРАБОТКА НОВОГО МАТЕРИАЛА: (4 МИН)
ЛЕКСИЧЕСКОГО: Карточки с лексикой
ГРАММАТИЧЕСКОГО: used to
5. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- монологической речи Ex 3a, 5b p 36
- аудирования Ex 1, 2, 4 p 36
- чтения Ex 3a p 36
- письма Ex 2b p 19 (WB)
- диалогическая Ex 5a p 36
6. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Nonsense”
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 1 p 19 (WB); learn new words
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.

КЛАСС 7
ЮНИТ № 3 “Sounds cool”
УРОК № 4
ДАТА:
ТЕМА: «A rap lesson»
ЦЕЛЬ: to talk about past habits using used to.
ЗАДАЧИ: Развитие навыков монологической речи;
ОСНАЩЕНИЕ: карточки с лексикой
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn We’ll devote some time to Of course, we’ll play
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (3 МИН).
Стих.

I used to believe
I used to forgive
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·Карточки интегральной памяти (phrases with used to page2)
3. КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).
- лексики “Snowballs” (Lesson 2-3)
- письма Ex 1 p 19 (WB)
4. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- чтения Ex 7a p 37
- письма Ex 6b p 37; Ex 2 p 20 (WB)
5. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Prison” (lesson 2-3)
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 3a, 3b p 20-21 (WB); Ex 6a p 37 (Book); dictation (Lesson 2-3)
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.



КЛАСС 7
ЮНИТ № 3 “Sounds cool”
УРОК № 5
ДАТА:
ТЕМА: «A rap lesson»
ЦЕЛЬ: to express an opinion about a controversial issue (rap lessons at school).
ЗАДАЧИ: Развитие навыков монологической речи;
ОСНАЩЕНИЕ: карточки с лексикой
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take you
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (3 МИН).
Стих.

I used to believe
I used to forgive
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).
- лексики “Snowballs” + dictation (Lesson 2-3)
- письма Ex 3a, 3b p 20-21 (WB); Ex 6a p 37 (when my parents were younger)
4. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- чтения Ex 7c p 38
- письма Ex 7d p 38
- диалогической Ex 7e p 38
- монологической Ex 8 p 38
5. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Millipede” (lesson 1-3)
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 4 p 21 (WB); Ex 9 p 38 (Book);
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.



КЛАСС 7
ЮНИТ № 3 “Sounds cool”
УРОК № 6
ДАТА:
ТЕМА: «Meet the band»
ЦЕЛЬ: to talk about musicians and musical instruments.
ЗАДАЧИ: Развитие навыков диалогической речи;
ОСНАЩЕНИЕ: карточки с лексикой, магнитофон
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (6 МИН).
Стих.

I’ve been looking for a new banjo they’ve been looking for a new bagpipe I’ve been playing the drum since summer we’ve been playing the flute since June

3. КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).
- письма Ex 4 p 21 (WB); Ex 9 p 38 (Book)
4. ПРЕДСТАВЛЕНИЕ И ОТРАБОТКА НОВОГО МАТЕРИАЛА: (15 МИН)
ЛЕКСИЧЕСКОГО: Карточки с лексикой
ГРАММАТИЧЕСКОГО: Present Perfect Continuous (cards)
5. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- чтения Ex 1 p 39
- аудирования Ex 2a, 2b, 2c p 39
- диалогической Ex 2d p 39
- монологической Ex 3 p 40
- письма Ex 2 p 22 (WB)
6. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Bingo” (musical instruments)
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 1 p 21 (WB); learn new words
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.
КЛАСС 7
ЮНИТ № 3 “Sounds cool”
УРОК № 7
ДАТА:
ТЕМА: «Meet the band»
ЦЕЛЬ: to talk about musicians and musical instruments.
ЗАДАЧИ: Развитие навыков диалогической речи;
ОСНАЩЕНИЕ: карточки с лексикой, магнитофон
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (4 МИН).
Стих.

I’ve been looking for a new banjo they’ve been looking for a new bagpipe I’ve been playing the drum since summer we’ve been playing the flute since June

КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).
- лексики “Snowballs” (lesson 4) + “Bingo”

- письма Ex 1 p 21 (WB)
4. ПРЕДСТАВЛЕНИЕ И ОТРАБОТКА НОВОГО МАТЕРИАЛА: (7 МИН)
ГРАММАТИЧЕСКОГО: Present Perfect Continuous (cards)
5. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- чтения Ex 4 p 40
- аудирования Ex 2a, 2b, 2c p 39
- диалогической Ex 2d p 39
- монологической Ex 3 p 40
- письма Ex 5a p 40; Ex 4 p 23 (WB)
6. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Interview” Ex 6b p 40
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 3 p 23 (WB); Ex 7 p 40 (Book); dictation (lesson 4) ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.
КЛАСС 7
ЮНИТ № 3 “Sounds cool”
УРОК № 8
ДАТА:
ТЕМА: «How long?»
ЦЕЛЬ: to talk about activities which started in the past and are still going on.
ЗАДАЧИ: Развитие навыков диалогической речи;
ОСНАЩЕНИЕ: магнитофон, CD player
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (7 МИН).
Песня.

Let’s chant\ let’s sing 6 “How long has she known him?” tracks № 2-3
КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).
- лексики “Snowballs” + dictation (lesson 4)

- письма Ex 3 p 23 (WB); Ex 7 p 40 (Book)
4. ПРЕДСТАВЛЕНИЕ И ОТРАБОТКА НОВОГО МАТЕРИАЛА: (12 МИН)
ГРАММАТИЧЕСКОГО: Present Perfect Continuous (cards)
5. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- аудирования Ex 1 p 41
- чтения Ex 2 p 41; тест «Music in our life»
- письма Ex 3 p 41; Ex 3 p 24-25 (WB)
6. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Nonsense”
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 1 p 24; read the text
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.



КЛАСС 7
ЮНИТ № 3 “Sounds cool”
УРОК № 9
ДАТА:
ТЕМА: «How long?»
ЦЕЛЬ: to talk about activities which started in the past and are still going on.
ЗАДАЧИ: Развитие навыков диалогической речи;
ОСНАЩЕНИЕ: CD player
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (5 МИН).
Песня.

Let’s chant\ let’s sing 6 “How long has she known him?” tracks № 2-3
КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (4 МИН).

- письма Ex 1 p 24 (WB)
5. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- диалогической Ex 4a p 41
- монологической Ex 4b p 41
- письма Ex 4 p 25 (WB)
- чтения и перевода тест «Music in our life»
6. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “The Castle” (lesson 1-5)
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 2 p 24 (WB); Ex 5 p 41(Book)
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.






КЛАСС 7
ЮНИТ № 3 “Sounds cool”
УРОК № 10
ДАТА:
ТЕМА: «Top hits»
ЦЕЛЬ: to talk about the features of a song.
ЗАДАЧИ: Музыка и интернет;
ОСНАЩЕНИЕ: карточки с лексикой, CD player
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (10 МИН).
Crossword.

КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).

- письма Ex 2 p 24 (WB); Ex 5 p 41(Book)
5. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- монологической Ex 2 p 42; Ex 3d p 43
- письма Ex 1 p 25 (WB); Ex 3b p 43
- чтения Ex 1 p 42 (WB); Ex 3a p 43
6. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Associations” INTERNET MUSIC CHARTS
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 2, 3 p 26 (WB); Ex 5 p 43 (song review)
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.






NM7 Unit 3 Lesson 4

 
 
 
4 b
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
a
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
n
 
 
 
 
 
 
 

·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·ottish musical instrument.
4. The favourite musical instrument of the Negros in America.
5. It’s a kind of a little piano.










КЛАСС 7
ЮНИТ № 3 “Sounds cool”
УРОК № 11 Progress page
ДАТА:
ЦЕЛЬ: to revise the vocabulary and structures introduced in the unit.
ЗАДАЧИ: Развитие навыков самоконтроля;
ОСНАЩЕНИЕ: магнитофон, CD player
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderfu
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (5 МИН).
Песня.

Let’s chant\ let’s sing 6 “How long has she known him?” tracks № 2-3
КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).

- письма Ex 2, 3 p 26 (WB); Ex 5 p 43 (song review)

4. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- чтения Ex 2,3p 44
- письма Ex 1,4 p 44
5. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Millipede” (all the words)
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
revise all the words for oral credit; retell the text «Music in our life».
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.








КЛАСС 7
ЮНИТ № 4 “Stars and Stripes”
УРОК № 1
ДАТА:
ТЕМА: «From CA to the NY Island»
ЦЕЛЬ: to learn some states of America
ЗАДАЧИ: Познакомиться с США;
ОСНАЩЕНИЕ: карточки с лексикой, магнитофон
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn We’ll devote some time to Of course, we’ll play
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (8 МИН).

Карточки интегральной памяти
3. ПРЕДСТАВЛЕНИЕ И ОТРАБОТКА НОВОГО МАТЕРИАЛА: (3 МИН)
ЛЕКСИЧЕСКОГО: Карточки с лексикой
5. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- монологич
·еской речи Ex 2 p 46
- аудирования Ex 1 p 46
- чтения Ex 3a p 47
6. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “The Castle”
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 1a p 27-28; Ex 1b p 29 (WB); learn new words.
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.






КЛАСС 7
ЮНИТ № 4 “Stars and Stripes”
УРОК № 2
ДАТА:
ТЕМА: «From CA to the NY Island»
ЦЕЛЬ: to describe their observations using the structure see / watch / hear + object + infinitive.
ЗАДАЧИ: Развитие навыков монологической речи;
ОСНАЩЕНИЕ: карточки с лексикой
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn We’ll devote some time to Of course, we’ll play
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (7 МИН).

Карточки интегральной памяти
КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).
- лексика “Snowballs” (Lesson 1)
- письма Ex 1a p 27-28; Ex 1b p 29 (WB)

ПРЕДСТАВЛЕНИЕ И ОТРАБОТКА НОВОГО МАТЕРИАЛА: (15 МИН)

ЛЕКСИЧЕСКОГО: Карточки с лексикой
ГРАММАТИЧЕСКОГО: see / watch / hear + object + infinitive.
5. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- монологической речи Ex 4a, 4a p 48
- письма Ex 5a, 5b p 48; Ex 3 p 29 (WB)
6. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Associations” STATES OF THE USA
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 2 p 29; Ex 4 p 30 (WB); Ex 6 p 48 (Book).
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.



КЛАСС 7
ЮНИТ № 4 “Stars and Stripes”
УРОК № 3
ДАТА:
ТЕМА: «School diplomacy»
ЦЕЛЬ: to talk about things which are or are not allowed by rules or laws using can / can’t.
ЗАДАЧИ: Сравнить русские и американские школьные традиции;
ОСНАЩЕНИЕ: карточки с лексикой
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn We’ll devote some time to Of course, we’ll play
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (10 МИН).

Карточки интегральной памяти
КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).

- письма Ex 2 p 29; Ex 4 p 30 (WB); Ex 6 p 48 (card).
4. ПРЕДСТАВЛЕНИЕ И ОТРАБОТКА НОВОГО МАТЕРИАЛА: (15 МИН)

ЛЕКСИЧЕСКОГО: Карточки с лексикой
ГРАММАТИЧЕСКОГО: can/ can’t for rules
5. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- монологической речи Ex 1, 3d, 4 p 49
- чтения Ex 2 p 49; Ex 3a p 49
- аудирования Ex 3b, 3c p 49
- письма Ex 1a, 1b p 30 (WB)
6. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Associations” SCHOOL
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 2a, 2b p 31; Ex 5 p 49 (Book)
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.


КЛАСС 7
ЮНИТ № 4 “Stars and Stripes”
УРОК № 4
ДАТА:
ТЕМА: «How to be independent»
ЦЕЛЬ: to present their opinion & support it with arguments.
ЗАДАЧИ: Развитие навыков монологической речи;
ОСНАЩЕНИЕ: карточки с лексикой, магнитофон
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn We’ll devote some time to Of course, we’ll play
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (9 МИН).

Карточки интегральной памяти
КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).

- письма Ex 2a, 2b p 31; Ex 5 p 49 (rules)
4. ПРЕДСТАВЛЕНИЕ И ОТРАБОТКА НОВОГО МАТЕРИАЛА: (15 МИН)

ЛЕКСИЧЕСКОГО: Карточки с лексикой
ГРАММАТИЧЕСКОГО: singular noun: money
5. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- монологической речи Ex 1p 50
- чтения Ex 2 p 50
- аудирования Ex 3 p 50
- письма Ex 1a p 32 (WB)
6. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Nonsense”
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 3a, 3b, 3c p 32 (WB); Ex 1b p 33 (WB); dictation (lesson 3)
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.


КЛАСС 7
ЮНИТ № 4 “Stars and Stripes”
УРОК № 5
ДАТА:
ТЕМА: «How to be independent»
ЦЕЛЬ: to present their opinion & support it with arguments.
ЗАДАЧИ: Развитие навыков монологической речи;
ОСНАЩЕНИЕ:
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn We’ll devote some time to Of course, we’ll play
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (3 МИН).

Game: “Associations” BIG MONEY
КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).
- лексики “Snowballs” + dictation (Lesson 3)
- письма Ex 2a, 2b p 31; Ex 5 p 49 (rules)
4. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- монологической речи Ex 4b p 51
- чтения Ex 4a p 51
- письма Ex 1b p 33 (WB)
5. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Nonsense”
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 2a, 2b p 33 (WB); Ex 6 p 51 (article)
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.






КЛАСС 7
ЮНИТ № 4 “Stars and Stripes”
УРОК № 5
ДАТА:
ТЕМА: «The story of jeans»
ЦЕЛЬ: to talk about what happened to people and things, using the past simple.
ЗАДАЧИ: Знакомство с американской индустрией;
ОСНАЩЕНИЕ: карточки с лексикой
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn We’ll devote some time to Of course, we’ll play
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (3 МИН).
Стих.

That was made in USA This was made in Britain These were made in Ukraine Those were made in Spain
КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).
- письма Ex 2a, 2b p 33 (WB); Ex 6 p 51 (Book)\
4. ПРЕДСТАВЛЕНИЕ И ОТРАБОТКА НОВОГО МАТЕРИАЛА: (15 МИН)

ЛЕКСИЧЕСКОГО: Карточки с лексикой
ГРАММАТИЧЕСКОГО: past passive
5. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- монологической речи Ex 2a p 52
- чтения Ex 1 p 52
- письма Ex 2b p 53; текст «New York»
6. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Prison”
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 1 p 34 (WB); read the text
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.
КЛАСС 7
ЮНИТ № 4 “Stars and Stripes”
УРОК № 6
ДАТА:
ТЕМА: «The story of jeans»
ЦЕЛЬ: to talk about what happened to people and things, using the past simple.
ЗАДАЧИ: Знакомство с американской индустрией;
ОСНАЩЕНИЕ: магнитофон
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn We’ll devote some time to Of course, we’ll play
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (4 МИН).
Стих.

That was made in USA This was made in Britain These were made in Ukraine Those were made in Spain
КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (4 МИН).
- письма Ex 1 p 34 (WB)
4. ПРЕДСТАВЛЕНИЕ И ОТРАБОТКА НОВОГО МАТЕРИАЛА: (15 МИН)

ГРАММАТИЧЕСКОГО: past passive
4. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- монологической речи Ex 3, 4, 4c, 5 p 53
- чтения Ex 1 p 52
- аудирования Ex 4b p 53
- чтения и перевода текст «New York»
5. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Millipede”
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 2a, 2b p 34 (WB); Ex 6 p 53; read and translate the text
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.

КЛАСС 7
ЮНИТ № 4 “Stars and Stripes”
УРОК № 7
ДАТА:
ТЕМА: «Tornado»
ЦЕЛЬ: to report the consequences of a natural disaster using passives.
ЗАДАЧИ: Развитие умения выявлять в тексте главное.
ОСНАЩЕНИЕ: карточки с лексикой, CD player
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn We’ll devote some time to Of course, we’ll play
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (3 МИН).
Песня.

Jazz Chants Old & New “Weather Report” track № 49

КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).
- письма Ex 2a, 2b p 34 (WB); Ex 6 p 53 (Book)
4. ПРЕДСТАВЛЕНИЕ И ОТРАБОТКА НОВОГО МАТЕРИАЛА: (15 МИН)

ЛЕКСИЧЕСКОГО: Карточки с лексикой
ГРАММАТИЧЕСКОГО: past passive (revision)
5. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- монологической речи Ex 3 p 55
- чтения Ex 1, 2 p 54; Ex 3b p 55
- чтения и перевода текст «New York»
5. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Nonsense”
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 1 p 36 (WB); learn new words
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.



КЛАСС 7
ЮНИТ № 4 “Stars and Stripes”
УРОК № 8
ДАТА:
ТЕМА: «Tornado»
ЦЕЛЬ: to report the consequences of a natural disaster using passives.
ЗАДАЧИ: Умение воспринимать информацию и понимать детали.
ОСНАЩЕНИЕ: магнитофон, CD player
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn We’ll devote some time to Of course, we’ll play
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (3 МИН).
Песня.

Jazz Chants Old & New “Weather Report” track № 49

КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).
- лексики “Snowballs” (lesson 5)
- письма Ex 1 p 36 (WB)
4. ПРЕДСТАВЛЕНИЕ И ОТРАБОТКА НОВОГО МАТЕРИАЛА: (15 МИН)

ГРАММАТИЧЕСКОГО: past passive (revision)
5. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- монологической речи Ex 3c, 4a p 55
- аудирования Ex 4b p 55
- письма Ex 4c p 55
6. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Song: Let’s chant\ let’s sing 6 “He threw it away” tracks № 74-75
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 2a, 2b p 36 (WB); Ex 5 p 55 (Book); dictation (lesson 4-5)
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.



КЛАСС 7
ЮНИТ № 4 “Stars and Stripes”
УРОК № 9
ДАТА:
ТЕМА: «Happy birthday, America!»
ЦЕЛЬ: to talk about ways of celebrating a festival.
ЗАДАЧИ: Познакомиться с основными праздниками Америки.
Изучить некоторые исторические факты.
ОСНАЩЕНИЕ: карточки с лексикой, CD player
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn We’ll devote some time to Of course, we’ll play
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (3 МИН).

Карточки интегральной памяти.

КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).
- лексики “Snowballs” + dictation (lesson 4-5)
- письма Ex 2a, 2b p 36 (WB); Ex 5 p 55 (Book)
4. ПРЕДСТАВЛЕНИЕ И ОТРАБОТКА НОВОГО МАТЕРИАЛА: (15 МИН)

ЛЕКСИЧЕСКОГО: карточки с лексикой.
ГРАММАТИЧЕСКОГО: past passive
see / watch / hear + object + infinitive (revision).
5. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- монологической речи Ex 1 p 56; Ex 2c p 57
- чтения Ex 2a, 2b p 56
- письма Ex 2 p 39
6. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “The Castle”
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 1a p 37-39; Ex 1b p 39 (WB); learn new words
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.

КЛАСС 7
ЮНИТ № 4 “Stars and Stripes”
УРОК № 10
ДАТА:
ТЕМА: «Happy birthday, America!»
ЦЕЛЬ: to talk about ways of celebrating a festival.
ЗАДАЧИ: Познакомиться с основными праздниками Америки.
Изучить некоторые исторические факты.
ОСНАЩЕНИЕ: карточки с лексикой
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn We’ll devote some time to Of course, we’ll play
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (3 МИН).

Interesting facts about America (the teacher’s speech and answers of the pupils)

КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).
- лексики “Snowballs” (lesson 6)
- письма Ex 1b p 39 (WB)
4. ПРЕДСТАВЛЕНИЕ И ОТРАБОТКА НОВОГО МАТЕРИАЛА: (15 МИН)

ГРАММАТИЧЕСКОГО: past passive
see / watch / hear + object + infinitive (revision).
5. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- монологической речи Ex 3a, 3b, 5a p 58
- чтения Ex 3a p 58
- аудирования Ex 4 p 58
- диалогической Ex 5b p 58
6. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Prison”
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
Ex 6a p 58 (Book); dictation (lesson 6)
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.
КЛАСС 7
ЮНИТ № 4 “Stars and Stripes”
УРОК № 11 Progress page
ДАТА:
ЦЕЛЬ: to revise the vocabulary and structures introduced in the unit.
ЗАДАЧИ: Развитие навыков самоконтроля;
ОСНАЩЕНИЕ: магнитофон, CD player
ХОД УРОКА:
ОРГ. МОМЕНТ (2 МИН). Good morning, my dear children! Glad to see you, take your seats, please. How are you? That’s fine/ Perfect/ Wonderful! Let’s get down to work!
Today we’ll learn We’ll devote some time to Of course, we’ll play
ФОНЕТИЧЕСКАЯ / ЛЕКСИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА (7 МИН).
Песня.

Song: Let’s chant\ let’s sing 6 “He threw it away” tracks № 74-75
КОНТРОЛЬ ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ (7 МИН).

- лексики “Snowballs” + dictation (lesson 6)
- письма Ex 6a p 58 (Independence Day)
4. РАЗВИТИЕ НАВЫКОВ:
- аудирования Ex 1 p 59
- письма Ex 2, 3, 4 p 59; Ex 6 p 59; Ex 7 p 60
- чтения Ex 5 p 59; Ex 6 p 60
5. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА:
Game: “Millipede” (all the words)
ДОМАШНЕЕ ЗАДАНИЕ:
revise all the words for oral credit; retell the text «New York».
ВЫСТАВЛЕНИЕ И ОБЪЯСНЕНИЕ ОЦЕНОК ЗА УРОК.




 "$4r„ђФф