Урок по английскому языку на тему Защита окружающей среды (8 класс)


Тема урока: Environmental protection.
Класс: 8 «А»
Учитель: Абдрахманова Бибигуль Айдарбековна
Дата: 05.02.2016
Цели;
Обучающая: Активация употребление нового лексического материала по теме Environmental protection
Развивающая: развитие навыков говорения
Воспитывающая; формирование уважительного отношения к природе и ответственного отношения к экологическим проблемам, воспитание бережного отношения к природным богатствам, чувства любви к родной природе.
Оборудование: Презентация, видеоролик, компьютер, тесты.
Этапы Содержание урока Время Используемые приемы\виды деятельности
1.Орг.момент Good morning, dear children and guests! I am glad to see you We live in the world where there are many ecological problems. Nowadays the global situation in ecology is very serious. Look at the plan of the lesson:
1. Video (discuses)
2 Writing test
3. Smart – We can\We know
4. Projects:
1) Forms of pollution.
2) Eco problems in our district.
5. Text. The Greenpeace Organization.
6. Cluster. Environmental protection.
7. Conclusion. 2 T-Cl2. Контроль знаний.
Опрос домашнего задания
Тест. Let’s check your home task doing the test. At home you should learn by hurt new words about our planet the Earth. 10 min Самостоятельная работа.
Оценивание ОДО
3. Speaking
Актуализация знаний
Просмотр видеоролика-What about this video?
- What we will do at the lesson?
Let us sum up our work so what do you know? What can you do? 
What do you know?                We know
What can you do?                        We can
read texts
find information in the text
tell about ecological problem
5 min ClПрименение ИКТ
(Определение темы и задач урока)
Заполнение таблицы
4. Осмысление
Изучение нового материала
Speaking
Активизация употребления новых слов
Reading
Writing
Работа с текстом
Представление проектов.
Now it's time to listen to your projects. We have 2 projects about ecological problem. Your task was to find the information and make reports. Now it's time to present your projects to your classmates, others listen to, then ask questions or say your impressions. And write down new vocabulary. Start, please!
1. Ecological problem in the world.
2. Ecological problems in our district.
Thank you for your work girls. Have you some questions?
Text: The Greenpeace Organization.
Greenpeace is an international organization that works to protect the environment from the pollution. Members of the Greenpeace Organization work all over the world. They say that our planet is in danger. Oceans and seas are polluted with dangerous chemicals. The atmosphere is polluted with toxins. Many animals and fish are killed.
The Greenpeace Organization tries to protect animals and plants. They try to keep the water clean and the air fresh. What do the members of Greenpeace do?
The key words are: protect, save, to stop….
The members of Greenpeace protect the environment.
World, planet, Oceans and seas, atmosphere, animals and fish, water, air 7 min
5 min
10 min Представление проектов подготовленные обучающимися
Введение новых ЛЕ по теме «Экологические проблемы»
Читают текст, ищут новые слова сосавляют предложения по предложенному шаблону на доске.
Презентация.
Работа на языковую догадку, отвечают на вопросы высокого и низкого порядка.
(фронтальная работа)
5.Writing
Работа с кластером Ecological problems in our country: And must we do to save our planet, plants, animals, nature? Please write do and don`ts and complete the cluster people about ecological problems.
Environmental protection.
Защита окружающей среды
- Feed birds and help then - Plant trees and flowers - Clean lakes- Save wild animals- Keep the land, air and water clean- Help nature, protect it.Don`t pick wild flowersDon`t throw rubbish into waterDon`t leave the place dirtyDon`t kill animals, fish Don`t cut treesDon`t pollute the air. 5 min Обучающиеся заполняют кластер затем отвечают на вопросы используя в речи изученную лексику.
(работа в парах)
6.Д/З. (объяснение) So boys and girls, our lesson is coming to the end. You have learned a lot. Thank you very much.  Learn by hurt new vocabulary. 1 min 7.Подведение
итогов.
Рефлексия
(Оценки.)
So, boys and girls, our lesson is coming to the end. You have learned a lot. Now let us talk about our theme and write in yours paper.
What do you know?               
We know words
green rules for campersfacts about GreenpeaceWhat can you do at the lesson?                       We can read texts
find information in the text
tell about ecological problem
The lesson is over. Good bye
Your marks are…Оглашение оценок. 3 min Заполнение таблицы «Что мы знаем» и «Что мы можем»
Анализ деятельности по таблице.
Озвучивание оценок.