Разработка урока английского языка Дружба между девочками и мальчиками для 9 класса


Чанкова Надежда Степановна,
МБОУ Кызласовская СОШ
Разработка урока английского языка
Класс 9
Тема урока Дружба между девочками и мальчиками
Цели Развитие речевых умений на основе творческого использования усвоенного раннее материала в новых ситуациях общения.
Задачи Развивать логическое мышление, стимулировать развитие у учащихся умений аргументировать свой ответ.
Закрепить понятия и реалии: an ideal girl, an ideal boy, friendship.
Развивать способности к групповой работе, выражать своё мнение по теме.
Показать важность дружбы девочек и мальчиков.
Межпредметные связи Обществознание, музыка, история
Формы деятельности Фронтальная, индивидуальная, парная, групповая.
Формы обучения Деятельностный способ обучения.
Ресурсы 1.М.З. Биболетова, Бабушис Е.Е. и др. УМК «Enjoy English» .
2.Презентация к уроку.
3.Видео «Friendship soup».
4. Аудиозапись песни «The more we are together», «Ровесники, ровесницы..»
5.Раздаточный материал.
6.Листы самооценки.
Тип урока Урок изучения и закрепления новых знаний
Ход урока
Этапы Действия учителя Действия обучающихся
Организационный
1min Good morning, children. Nice to see you too, take your seats, please. Good morning. We are glad to see you.
Мотивационный
5 min
Определение темы и цели урока
2min
Усвоение новых знаний и способов действий
Показ слайда.
«Ассоциации на доске «Сердечки».
Give the associations with the word “FRIENDSHIP’. Each association should begin with one of the letters of the given word.
According to the dictionary:
“Friendship is a feeling and behavior that
exist between friends, but what these feelings are and what this behavior is, you have to decide for yourself”
What does friendship mean to you?
Listen to the Russian song and try to guess what we are going to speak about.
What is the topic of our lesson?
Yes, we speak about friendship between a girl and a boy.
Do you know the symbols of friendship?
Here are the symbols, choose and take one of them. According to these symbols we’ll divide into 4 groups.
Now, we’ll work in groups. На листочках записывают слова и вывешивают на доске:
F-friend, faithfulness
R-reliable, romantic
I-interests, important
E- emotion, experience
N-noble, nonsense
D- darling, devotion
S-strong, sincere
H-honest, helpful
I-industry, inspiration
P-pride, persistent
P1.Friendship is a thing that helps you to live.
P2.Friendship is a thing that teaches you to get along with other people.
P3.Friends are people who always give a helpful hand, keep promises.
P4. In my opinion true friendship is when we must learn to forgive and forget.
Слушают песню «Ровесники, ровесницы…», определяют тему
(I think we’ll speak about girls and boys, relationships among them…)
На слайде символы дружбы, ученики подходят к столу и выбирают понравившийся символ, т.о. образуя 4 группы.
Работают в группах.
Imagine, please, that these are two planets: Mars and Venus. Boys are from Mars, girls are from Venus. What qualities have the inhabitants of these planets?
What school subjects do girls\boys like?
What kind of sport do girls\boys prefer? Девушки заполняют планету Марс, юноши- Венеру. Такие слова они записали:
Mars–courage,intellect,don’t smoke,
noble,independent,go in for sports,
polite, play the guitar, don’t lazy, defender,respect girls…
Venus- kind, accurate, beautiful,
intellect,modesty,romantic…
Отвечают на вопросы.
Open the book p.30, ex. 50.
Real friendship between boys and girls, does it really exist? Yes or NO?
Pre-reading task:
Look at the photos and say what you can see in the picture.
What do you think this text may be about?
Can you say that they are friends?
How do you characterize them?
While reading task:
Give advantages of having a boy/girl as your best mate.
After reading task:
Complete dialogues between two girls,
Daniel ‘s friend.
Is friendship possible between a girl and a boy? Работают с текстом. Выполняют задания, которые даны до чтения текста, во время чтения и после чтения текста.
Отвечают по группам.
Отвечают по группам.
Парная работа (составляют диалоги)
Физкультминутка Электронные упражнения Выполняют зарядку для глаз.
Применение ЗУН в новых условиях
Watch the video “Friendship soup”.
After watching the “Friendship soup” video, create the recipes for four of your friendships: family members, much older friend, much younger friend, someone who you would like to know better.
What ingredients are necessary to create “friendship soup”. Are your recipes quite different? What gives each friendship its flavors? Why are different soups necessary for different friends? Can you explain what would happen if your soup only had one ingredient? Are all ingredients in Friendship soup equally important? Повторяют меры. Составляют рецепт “friendship soup”, отвечают на вопросы.
Friendship recipes:
2sticks of kindness
1 gallon of goofiness
3 cups of having fan
3 pints of honesty
1 teaspoon of arguments (sticky)
1 1\2 cups of safety
1 cup of trust.
1.Draw portraits of an ideal girl and an ideal boy
2.Advertisements to find friends.
3. Write sms messages each other. Вырезают из бумаги фигуры человечков, разрисовывают, записывают слова, описывающих портрет идеальных девушки и юноши.
(don’t smoke, accurate, strong, beautiful, kind, decent, go in for sports, independent, confident, modest, help in difficult situation…).
Пишут объявление, чтоб найти друга.
Sms messages:
Thank you for your kindness.
Thank you for your help.
Thank you for your forgiving me.
Thank you for your keeping our secrets.
Thank you for your telling truth.
Подведение итогов урока.
Рефлексия. Give compliments each other for cooperation at the lesson.
Interview. Correspondent from the newspaper “Hkabar” asks questions.
Sing a song “There more we all together” На доске «The tree of compliments»,
Записывают комплименты и прикрепляют к дереву на доске.
Отвечают на вопросы корреспондента газеты «Хабар» о пройденном уроке.
Все выходят в центр класса, встают в круг и протягивают руки к центру. Поют песню «The more we are together».
Информация о домашнем задании Написать эссе “What is friendship for you”