КИМ для дифференцированного зачета по английскому языку сп. 49.02.01 Физическая культура


МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ Н…………ской области
Государственное бюджетное профессиональное образовательное учреждение
"Н….ский колледж"
УТВЕРЖДАЮ
Заместитель директора по УР
Комплект
контрольно-измерительных материалов
для промежуточной аттестации по учебной дисциплине
ОГСЭ.04 Иностранный язык
основной профессиональной образовательной программы
по специальности СПО 49.02.01 Физическая культура
(8 семестр)
Разработчик:
ГБПОУ «Н….ский колледж» Преподаватель
Петрова В.В.88901079500 292101079500 50801079500
(место работы) (занимаемая должность) (инициалы, фамилия)
1. Общие положения
Контрольно-измерительные материалы предназначены для контроля и оценки образовательных достижений обучающихся, освоивших программу 8 семестра учебной дисциплины ОГСЭ.04 Иностранный язык.
КИМ включают контрольные материалы для проведения промежуточной аттестации в форме дифференцированного зачета.
2. Результаты освоения дисциплины, подлежащие проверке
Освоенные умения Усвоенные знания
- общаться устно и письменно на английском языке на профессиональные темы;
- переводить со словарем тексты на профессиональные темы;
- самостоятельно обогащать словарный запас. - лексические единицы и речевые образцы по темам: «Лексика классного обихода», «Профессиональная педагогическая лексика», «Спорт как вид досуга», «Спорт как профессия», «Международные спортивные соревнования», «Олимпийские игры»
- грамматические категории, изученные ранее
3. Измерительные материалы для оценивания результатов освоения учебной дисциплины
3.1. Особенности проведения дифференцированного зачета
Форма дифференцированного зачета - письменная.
Условия выполнения задания:
1. Место выполнения задания: учебная аудитория
2. Максимальное время выполнения задания: 90 мин.
3.2. Критерии оценивания заданий
«5» - задание 1 выполнено в полном объеме, корректно изложено содержание, допущены 2-3 ошибки в содержании; задание 2 содержит 1-2 ошибки.
«4» - задание 1 выполнено в объеме не менее 90%; содержание изложено корректно, допущено 2-3 ошибки в содержании и 4-6 грамматических ошибки; задание 2 содержит 3-7 ошибок.
«3» - задание 1 выполнено в объеме не менее 50%, допущено 7-12 ошибок в содержании; задание 2 содержит не от 8 до 11 ошибок.
«2» - задание 1 выполнено менее, чем на 50%, допущено более 13 ошибок в содержании; задание 2 содержит 12 и более ошибок.
3.3. Задания для дифференцированного зачета
Вариант 1
Расскажите письменно об истории летних Олимпийских игр и Олимпиаде в Москве. Используйте не менее 150 слов.
Прочитайте текст, переведите письменно вопросы к нему, письменно ответьте на вопросы по-английски.
Sports and games make our bodies strong, prevent us from getting too fat, andkeep us healthy. But these are not their only uses. They give us valuable practicein making eyes, brain and muscles work together. In tennis, our eyes see the ballcoming, judge its speed and direction and pass this information on to the brain.
The brain then has to decide what to do, and to send its orders to the muscles ofthe arms, legs, and so on, so that the ball is met and hit back where it ought togo. All this must happen with very great speed, and only those who have had alot of practice at tennis can carry out this complicated chain of events successfully.
For those who work with their brains most of the day, the practice of suchskills is especially useful.
Sports and games are also very useful for character-training. In their lessons atschool, boys and girls may learn about such virtues as unselfishness, courage,discipline and love of one's country; but what is learned in books cannot havethe same deep effect on a child's character as what is learned by experience.
The ordinary day-school cannot give much practical training in living, because most of the pupils' time is spent in classes, studying lessons. So it is what the pupilsdo in their spare time that really prepares them to take their place in society ascitizens when they grow up. If each boy learns to work for his team and not forhimself on the football field, he will later find it natural to work for the good ofhis country instead of only for his own benefit.
Why do people practice sports and games?
2. Are these their only uses?
3. Why is practice of brain skills especially useful?
4. Are sports and games also very useful for character–training? In which way?
Вариант 2
1. Расскажите письменно об истории зимних Олимпийских игр и Олимпиаде в Сочи. Используйте не менее 150 слов.
Прочитайте текст, переведите письменно вопросы к нему, письменно ответьте на вопросы по-английски.
Baseball is called the great American sport. It was first played in thiscountry over one hundred years ago. Now most of the large cities in the UnitedStates have baseball teams. Nearly all high schools and colleges have baseballteams, too. Thousands of people go to see baseball games, and many, manythousand more people listen to the games which are broadcast by radio. Somepeople watch the games on television.
A baseball team is made up of nine players. Six of the players play withinor near the diamond. The pitcher stands near the center of the diamond. Thecatcher stands just back of the home plate. The first baseman plays near the firstbase, the second baseman stands near the second base, and the third basemanstands near the third base. The shortstop plays somewhere between the secondand third base, a little distance back from the line of the diamond. Three playersplay some distance out back of the diamond so that they can get a hard-hit ballthat goes far out in the field. These players are called fielders.When the nine players of a team are in these positions, the team is in thefield. When one team is in the field, the opposing team is at bat.
The batter stands to one side of the home plate so that he can hit a ball that is pitched6 over the home plate.
Baseball is played in innings. One inning is played when each team hashad a turn at bat and there are three outs on each side. Nine innings make agame. In case of a tie, ten innings may be played, or until the tie is broken.
1. How old is baseball?
2. How many players play in a baseball team?
3. Where do six of the players play?
4. How many innings make a game?