Урок-конспект по чувашскому языку на тему Урок повторение 3 класс

П.т.млет\ урок.?
(Вырёс шкул.н 3-м.ш клас.нче ИКТпе усё курса ирттермелли урок)?
Сапёрлёх т.ллев.сем%

1?+ынсем хушшинче хёвна тытма: кала=ма п.лни яланах пысёк п.лтер.шл. пулнине кётартасси?
2? Таврари илемл.хе ку=па курма: чунпа туйма: тимл. пулма: ёна х\т.леме в.рентесси: пир.н тив.=л.х пулнине туйма в.рентесси?

П.л\ т.ллев.сем%
Фонетика: лексикёпа грамматика: аудировани: вулавпа ку=ару: монолог (\керч.к тёрёх каласа парасси: ыйтусене хуравласси: илтн. калавпа .=лесси): =ыру .=.сене т.рл. формёсемпе (меслетсемпе) аталантарасси?

Лексика материал.%
Малтан в.ренн. сёмахсем?
Граммтика материал.%
Малтанхи уроксенче в.ренн. материал?
Кирл. хат.рсем%
Компьютер: проектор: учебник: \керч.ксем: ватман?


Урок юхём.?
1. Сывлёх сунни: урока пу=лани?
2? Дежурнёй сёмах. (+анталёк =инчен)?
3? Урок й.ркипе паллаштарни?
Учитель сёмах. У нас сегодня обобщающий урок по разделу «Магазины».
Ыйтусем: Кам? Камсем?
М
·н? М
·нсем?
М
·н т
·сле?
М
·нле?
М
·н ятл
·?
Мизе зулта?

·зта?
М
·ншен?

Сейчас мы с вами вспомним все темы и закрепим свои знания. А еще вас ожидает сюрприз. Что за сюрприз узнаете попозже, а сейчас выполним аудиофонетические упражнения, так как мы должны с вами развивать речь, вежливо разговаривать в обществе.

4. Аудированипе фонетика хёнёхёв.сене аталантарни?
Повторите за мной каждую строчку стихотворения%

Аудированипе фонетика х
·н
·х
·в
·сене аталантарни.
- Манн хызз
·н кал
·р:
1. Пулт
·м
·р магазинта
Эпир паян аннипе.
Илт
·м
·р эпир унта
Сараппан тата к
·пе.

Ыйту:
-Автор ам
·ш
·пе
·зта кайн
·?
-Унта в
·сем м
·н илн
·?
-Найдите в стихотворенн слова со звуком [д] (Пулт
·м
·р, магазинта, унта, тата)

2. Юратат
·п чечексем:
Роз
·семпе пионсем.
Чечексем , чечексем,
В
·сем лай
·х парнесем.

Ыйту: Найдите в стихотворении слова со звуком [м,] (чечексем, роз
·сем, пионсем, в
·сем, парнесем )

3.Магазинта м
·нсем пур?
Т
·рл
· - т
·рл
· теттте пур.
Пакшасем, уп
·тесем,
Упасем, крокодилсем.

Ыйту:
-Магазинта м
·нсем пур?
-Апла пулсан в
·сем м
·н ятл
· лавккара (магазинта).
«Ача-п
·ча т
·нчи». магазинта


4.. Кав
·н, киш
·р, куп
·ста,
Сухан, зар
·к, з
·марта,
Патиссон, редис, ш
·ши.
Кала: х
·ш
· ытлашши?

Ыйту: - Скажите, какое слово лишнее?
Докажите правильность своего ответа (перевод).

5. Учитель сёмах.%
Ребята: когда вы заходите в магазин: вы видите ценники: однозначные: 3и4 значные цифры?
А сейчас поработаем с цифрами.
Смотрим на экран, я буду цифры называть на русском, а вы на чувашском.
234 50 7 600 1000
568 90 10 850 2010

Составьте предложения с именами числительными. (слова для предложения используйте тему «Овощной магазин» )





6. Игры
. а) «М
·нле цифра зук
·?»


9 4
2 1
5 7 6 10


7. Кластер туни.
Диалог хёнёхёв.сене аталантарасси? (Кластер- способ графической организации материала: позволяющий сделать наглядным те мыслительные процессы: которые происходят при погружении в ту или иную тему? Кластер является отражением формы мышления? Иногда такой способ называют «наглядным мозговым штурмом»)

Учитель сёмах.%
-Вы уже представляете сельский магазин: примерно знаете чем там торгуют: исходя из этого: составим кластер? По середине чистого листа напишем ключевое слово или предложение: которое является «сердцем» нашей темы? Вокруг накидаем слова или предложения выражающие идеи: факты: образы? подходящие для данной темы? А мы сегодня с вами сделаем кластер по продовольственным магазинам?
(т.п шухёшне тупасси)

Ыйтусем: Кам? Камсем?
М
·н? М
·нсем?
М
·н т
·сле?
М
·нле?
М
·н ятл
·?
Мизе зулта?

·зта?
М
·ншен?
Работа в парах? (составляют вопросительные предложения)

Физкультминутка

Ирхине Ванюк тёрать,
Физзарядка вёл тёвать?
1,2,3,4,
5,6,7,8,
Ларать,тёрать,ларать,тёрать
Вара чупма тытёнать.




8. Вулавпа ку=ару .=.сене аталантарасси? Текстпа .=лени?

Учитель сёмах.%
- мы уже с вами представляем: чем торгуют в сельском магазине и по этому я хочу познакомить с текстом и с новыми героями? Кто мы такие узнаем прочитав текст?



«Асамат» Ялти магазин?
Эп. Ирина ятлё: Канаш хулинче пурёнатёп? +уллахи каникулта асанне патне яла каятёп?
Ял в.=.нче п.ч.к магазин пур: вёл «Асамат» ятлё? Ку магазин кашни кун .=лет? Унта т.рл. тавар сута==.% тумтир: савёт-сапа: атё-пушмак: с.тел-пукан: пахча-=им.=: апат-=им.= т?ыт?те?
Эпир унта асаннепе час-часах пулатпёр? Паян та эпир =ак магазинта пултёмёр? Мана валли к.пе туянтёмёр? Вёл мана пит. кил.шр.? Асанне с.т: =у: =ёмарта илч.? Эп. асаннене сумкё йётса пулёшрём?
Киле часах =итеймер.м.р: м.нш.н тесен ялта такёр мар? Утмалли те нумай пулч.?


9? +ыру .=.? Проект туни?
Учитель сёмах.%
- что бы вы сделали для того: чтобы облегчить жизнь жителей деревни? Сделаем проект «мой будущий магазин» «Манён пулас магазин»
Ыйтусем:
Сан
·н магазину м
·н ятл
·?
В
·л мизе хутл
·?
Унта мизе чярече?
Мизе пял
·м?
Мизе ал
·к?
Магазинта м
·н-м
·н сутазз
·?

11. Подведение итогов. За урок всем спасибо.
«Асамат» Ялти магазин?
Эп. Ирина ятлё: Канаш хулинче пурёнатёп? +уллахи каникулта асанне патне яла каятёп?
Ял в.=.нче п.ч.к магазин пур: вёл «Асамат» ятлё? Ку магазин кашни кун .=лет? Унта т.рл. тавар сута==.% тумтир: савёт-сапа: атё-пушмак: с.тел-пукан: пахча-=им.=: апат-=им.= т?ыт?те?
Эпир унта асаннепе час-часах пулатпёр? Паян та эпир =ак магазинта пултёмёр? Мана валли к.пе туянтёмёр? Вёл мана пит. кил.шр.? Асанне с.т: =у: =ёмарта илч.? Эп. асаннене сумкё йётса пулёшрём?
Киле часах =итеймер.м.р: м.нш.н тесен ялта такёр мар? Утмалли те нумай пулч.?

П\ртсем П\ртсем П\ртсем П\ртсем

Йывё=сем Йывё=сем Йывё=сем Йывё=сем

Х.р ачасем ташла==. Кил карти =ырма шкул карта хурсем

улму==и =ёл кулата к.пер Йывё= Йывё=

«АСАМАТ»
ЯЛТИ МАГАЗИН?





15