Открытый урок Эмоции:радость, веселье, страх

МБОУ Бора-Тайгинская СОШ























Педагог-психолог Сат Х.В.


Кичээлдин тургузуу
Кичээлдин сорулгалары, этаптары
Методтар болгаш ажылдын техниказы
Кичээлдин утказы

1 этап.
Уруглар-биле контакт тудары


Уруглар-биле таныжылга, оларнын-биле харылзаа тудары кичээлдин сорулгазы, темазы-биле таныжылга.
















Чаа тема-биле таныжылга.
II этап.
Исследование вреда и пользы эмоций.





























Снижение психоэмоционального напряжения, внушение желаемого настроения






Диагностика и коррекция страхов.

Обучение приемам выражения удовольствия и радости.


Релаксация (мышечное расслабление)



Помочь детям отыграть свое чувство страха эмоционально переключившись на игру.
Формировать ощущение силы над страхом.


III этап.
Рефлексия.




Воспитывать у детей бережное отношение к своему здоровью и других, уважения к людям, друзьям.


Домашняя работа





Беседа




















Тайылбыр.





Дилеп тывары.










Психологтуг суме
















Ауто-игротерапия «Морское дно»
«Далай дуву»










Психогимнастика





Минутка шалости



Игротерапия







Рефлексия (завершение занятия)
Обсуждение по кругу занятия.





Дыннадып доозар


Рисуночная терапия.
Тема: «Эмоция: оорушку, хоглээшкин, коргуушкун»
Сорулгазы:
Бодун шын унелеп, шын башкарып ооренири;
Эмоция деп чул? Оон ажыы болгаш дузузын билип алыр.

– Экии уруглар, мени Сат Херелмаа Владимировна дээр, Бора-Тайга школазынын педагог-психолог башкызы мен.
– Силерни коргеш, аажок ооруп тур мен!
– Мен силерге психологтуг кичээл эртирер мен. Ынчангаш силернин эки киржииринерни диледим.
– Богун ооренир темавыс «Эмоция: оорушку, хоглээшкин, коргуушкун».
Сорулгавыс: 1. Бодувусту шын унелеп, шын башкарып ооренир бис; 2. Эмоция деп чул? Оон ажыы болгаш дузузын билип алыр
– Уруглар, менде кайгамчык шарик бар. Ол анаа бодун эвес, а хуулгаазын шарик-дир.
– Кажан ону оске кижиге тутсуптарынарга, шарик-биле силернин чылыынар, оорушкунер, эки кузелдеринер дамчып чоруптар
– Ындыг шарик алыксаар силер бе?
– Эки-дир! Мени Сат Х.В дээр, номчуттунарынга, спортчу оюннар ойнаарынга, аргыттынарынга, танцылаарынга ынак мен. ( 1 оорен-ге бээр)
– Уламчыланар, уруглар
– Шупту таныжып алдывыс. Кады кичээлдеп кириптээлинер. Силерге чедиишкиннерни кузедим.

Эмоция дээрге кижинин иштики болгаш даштыкы байдалы.

Кижи бодалдарын оорушкулуг, хулумзуруг-биле, каткы болгаш коргуушкун биле арнынга илередир.
Эмоция – хоглуг мунгаранчыг чуулдерни илередир.

Дузазы: эки ооредилге хоразы: аарыг-ажык
Тодуг-догаа ажыг-шужуг
Эртем-билиг багай ооредилге
Кадык болуру Ыы-сыы
Кижилерге эки хамаарылгазы алгыш-чогуш
Шынчы чорук хоралыг чанчылдар
Мегечи, кажар


– Эр-хейлер! Дыка хойну тыптынар.

Эртен эрте чазык, хоглуг оттур. Хорадап болбас.
Эжинер азы чоок кижилеринерни хомудаткан болзунарза дораан эптежип алынар.
Чоок кижилеринерге багай арын-шырайынар коргуспезин кызынар
Херекчок чуулдерге хорадап ооренме.
Мунгараан, хомудаанын соонда метидациядан кылып оорен.

Башкы: Метидация дээрге – бодун оожургадыры-дыр. Чижээ: терке, дытка, хадынга баргаш мунгаралын кужактанып алгаш, чугаалаары. Оон кижи чиигей бээр.
– Хой мунгарал, кударалдан кижинин кадыы кошкаар, а оорушку, каткы, хулумзуруг кижини эмнээр, ажыктыг.
Туннелдер: 1. Эмоциядан кижинин кадыы, оорушку, мунгаралы хамааржыр.
Ургулчу хоглуг, чазык, чараш хулумзуруглуг болунар, уруглар!

– Ам оюндан ойнаптаалынар.
– Караанар шыйгаш, стол кырынга чыдып алынар
– Силерге кайгамчыктыг болуушкун болур. Музыканы дыннавышаан, дыштанып чыткаш, чуну коргенинерни менээ чугаалаар силер.
– Тоолда дег далай адаанда кайгамчык чараш оргээ бар (царство). Далай адаанче шупту шымнып кирипкен бис. Далай дувунун кайгамчык ужуралдары болган. Дедир эштип унер.
– Чуну кордунер, оолдар? /чараш даштар, далай чараа-чечени далай сылдызы/ коргузер
– Мындыг чуулдер кордунер бе?
– Силерге кандыг болду? /корткан кижи бар бе ? Кымга оорушкулуг болду?/
Туннел: Бодунун байдалын контрольдап (хынап) билир херек.
Оюн «После дождя» «Чаашкын соонда»
– Чунун дугайында ырлап тур? (Чаъс дугайында) Музыка дынналыр, уруглар чаашкын соонда суг сузуп турар.
– Адаанарда хоолбектерни суспес силер.
– Кончуг изиг чай деп бодап алыр чаъс тонген. Хоолбектин хойун!!!
Идиинер оттурбенер
– Хоолбекче кире берген силер дурген унунер! Суг арнынарже чаштап тур.
– Силерге кандыг-дыр, уруглар! /хоглуг, солун/

Оюн Магазин «Боюськи»
«Кортукпайлар садыы»
– Чуден коргар силер саазынга бижип корунерем, уруглар. (боруден, дайындан, хулигандан)
– Бижипкен болзунарза, мен силернин кортукпайларынарны алгаш «Кортукпайлар садыынга» чедирер мен. (башкы саазыннарны оруп каапкаш, урнаже октаптар)

– Богун чунун дугайында чугаалаштывыс? (оорушку, мунгарал, хулумзуруг, коргуушкун)

Туннелдер: Хулумзуруг-биле чуу кээрил? (оорушку, хог келир. Бажын бурузунге аас-кежик келир.)

Ынчангаш эштеринерге, башкыларынарга, чоок кижилеринерге, таныыр-даа, танывас-даа кижилерге хулумзуруп чорунар, уруглар!

Ургулчу хулумзуруп ужуражыр бис, уруглар! Кортук болбанар!
– Силернин-биле таныжып алганым, кады кичээлдээнивис дээш четтирдим.

Бажынга кичээл дугайында, азы «далай дувунде» депо юнга чурук чуруур силер.




Уроктун планы.


Беседа
Чаа тема
Психосуме
Ауто-игротерапия «Далай дуву»
Психогимнастика
Минутка шалости.
Игротерапия
Рефлексия
Бажынга онаалга.


















Литература:

1. Иванова Н.Ф. Иванова. Преодоление тревожности и страхов у детей 6 – 9 лет. Диагностика, занятия, рекомендации. Волгоград. 2009. с.79
2. Римская Р., Римский С. Практическая психология в тестах, или как научиться понимать себя и других. М. АСТ-ПРЕСС. 1997. с.48
3. Слободяник Н.П. Психологическая помощь школьникам с проблемами в обучении. Практическое пособие. Айрис пресс. М. 2004г. С.199
4. Шваб Е.Д. Нутикова Н.П. Психологическая поддержка учащихся: Развивающие занятия, игры, тренинги и упражнения. Волгоград, 2009. с.49

Открытый урок по
психологии
"Эмоции: радость,
веселье, страх"