Music in our life

Lesson plan

Предмет: английский язык
Учитель Пантилеева Е.С.
Класс: 9
Тема: Музыка.
Тип урока: изучение нового материала
Цель: познакомить учащихся с лексикой по теме «музыка» и сформировать умение использовать изученные лексические единицы для выражения своих предпочтений о музыкальных направлениях.
Задачи урока: развитие мышления, внимания детей путём организации сравнения, анализа,обобщения, совершенствование умения говорения, воспитание дружелюбного отношен ия к представителям других стран, расширение лингвистического кругозора школьников
Гарантированный результат:
Каждый ученик знает лексические единицы (Punk classical rap,.Rock rock n’roll techno pop jazz reggae) и строит предложения используя их.
Сопоставляет характеристику с названием музыкального направления.
Отрабатывает навыки извлечения основной информации из прослушанного текста.

Stages/objective/timing
Teacher says
Students do







Engage -вовлечение
Step 1
To tune the pupils into the topic of the lesson
Цель-введение учащихся в языковую ситуацию
T-CL
4 min

Форма работы-весь класс






Step 2
Введение нового материала
Answer the question
Obj:to express sts ideas and identify styles of music
Выражают свое мнение и знакомятся с направлениями музыки по-английски
T-Cl
4 min


















Studyопределяют различия между стилями музыки
Put into correct order(while-listening)
Obj: to identify the differences between the styles of music
Ind.work 3-4 min.
Форма раболты-индивидуальная















Study
Obj-to identify the differences
Between the styles of music
Определяет различия в направлениях музыки
3-4min








































Study Answer the questions
Obj to tune sts into the topic
Вовлекаются в языковую ситуацию и отвечают на впросы
Форма работы парная
Pair work/3min

























Study
To express students opinions
Group work
Выражают свое мнение используя языковык единицы
5 min


























































Study (while-reading)
Obj: to pick out main idea of the song
Pair-work 4-5 min





Study (post-reading)to express their ideas
Выражают свое мнение с опорой
2min











Activate
Obj to express their opinions and ideas about the topics of the songs for cd
Выражают свое мнение испоьзуя языковую модель
Group work
5 mi
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
Доброе утро,класс!Мы представители звукозаписывающей компании.Меня зовут Джил Маккартни.Я торговый представитель этой компании и это мои ассистенты-мой переводчик Алиса Розети и звукорежиссер Линда Картер.Цель нашего визита к вам-провести исследование о предпочтениях в музыке для того чтобы создать cd диск для подростков.Наш компьютер выбрал ваш город случайно и поэтому ваш класс примет участие в этом исследовании



The first question to you is
1 Do you like music?
2What styles of music do you like?
3What other styles of music do you know?
Первый вопрос к вам:
Вы любите музыку?
Какую музыку вы любите?
Какие направления музыки вы знаете?


Now look at the screen.May be you heard but you don’t know the type?Can you read?Which of the words did you hear?read
Посмотрите на экран.Может быть вы слышали,но не знаете направление
Styles of music

Punk classical rap
Rock rock n’roll techno pop jazz reggae


These are the most popular styles among young people.They listen to it on CDs

Would you like to get anew CD right now?Let’s have a competition-a music quiz.The winner will get a CD with modern compositions!Our competition starts!
А вам бы хотелось получить новый cd диск сейчас?Давайте проведем музыкальное соревнование.Победитель получит cd с современными композициями!
The first step is- you will hear some extracts of different styles of music. Put the names of these styles into the correct order.For example,if you think that the first extract you hear is a classical style of music,put number one in front of it
Первое задание-сейчас вы услышите музыку различных направлений-ваша задача указать правильный порядок звучания этих отрывков
Is it clear what I mean?
Is it clear what I ask you to do?

Keys-techno,rap,rock n’roll,pop rock classical


The second step of our competition is you will get the list of definitions of different styles of music. Match these definitions with the styles
Второе задание –вы получите сперечень направлений музыки и их описание.Ваша задача соеденить направление и его описание.
a)
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
Сейчас Алиса проверит ваши ответы и тот кто получит больше баллов-выигрывает.
Please look at the screen. Here you can see the some questions. We would like to know what you think and fell about music.
Посмотрите на экран.Вы видите несколько вопросов.Мы хотим знать что вы думаете о музыке в целом.Поработайте в парах и выразите свое мнение

Talk with your parents for some minutes and than I d like like to share your feelings with us



1 when and why do you like to listen to music?
2Does music make us
·better, kinder?
3 What kind of music can make us worse?
Now please share you opinions/ideas .our emotions depend on the kind of music we listen to



I will give you the cards of the different colours for making groups.Students who have red cards will sit here

А сейчас я раздам вам карточки с различными цветами для того чтобы сформировать группы

Look at the cards.Here you can see opinions of famous singers and musicians about music.In groups discuss which saying about music we should take as a motto for our cd.explain your choice
(remember that role of music is great)
На карточке вы видите задание,давайте его прочитаем.Итак,ваша задача выбрать для цитаты которую мы поместим на обложку диска,высказывание известного певца и пояснить свой выбор используя след лексические единицы и модель: I think, is interesting, is boring, is informative ,in my opinion, from my point of you

We chose.because


1 music is a means of communication,it helps people understand each other
2Music should raise positive emotions feelings because life is often hard and cruel.
3Music makes us strong enough to solve problems


The cover of our CD will look like this(if you cant decide which saying to take, lets see the results of our forum.strong enough)


Обложка для нашего диска будет выглядеть след.образом.Если у нас не получится однозначного мнения мы посмотрим результаты вашего голосования на нашем форуме
Our company YM incorporated has its own web-site. There is a special rubric.

Do you know this singer&
His song”we are made of starts is number one hit in the YM incorporated top 10/It is very popular.what makes any song popular.
А вы знаете что песня Моби
Мы сделаны из звезд=хит,занимающий первую строчку в чарте
What makes any song popular?(rhythm,melody)
Can music make a song ?
Can rhythm make a song popular,
Can words /ideas make a song popular?

And now you will hear this song.
Well give you the words of this song/Choose the correct idea of the song(they are given here)and underline in the text the sentences that proves it

А сейчас вы услышите эту песню (Приложение № 1) - ваша задача выбрать основную идею песни. Подчеркните ее
1 Youth does not care about the future
2We should care about what is happening around us
3 future is only for starts

Can you read?
How do you find this song?


Would you like to have this song in our cd?we will (not)include it in our cd
So, we the have done it!

We have got a cover,a motto for our cd.But we haven’t got songs for our cd.What will these songs be about ?look at list of topics.discuss in groups of four and choose the topics you want to hear songs about.explain your choice
Итак,у нас с вами появилась обложка,цитата но мы не определились с тем на какие темы вы бы хотели слушать песни.Выбирите подходящий вариант и обьясние выбор используя модель I have chosen.because..
1life without wars
2 no money
3 unshared love
4 choosing a new dress
5 friends and
6 generation gap
7 problems of environment
8 no pocket money
9 bad marks at school
10 animals rights
Now lets listen to the results of our competition and give prizes to the winners
“..is the winner(are the winners.).”

Thank you for the great work you have done!
You have designed the cover!You have choosen the motto and you have defined the topics of the songs for our cd.As soon we come home our company will start producing this cd!It has been a great pleasure to work with you!Thank you!
Спасибо вам за ту работу,которую вы сделали!Вы выбрали цитату,обложк у и тему для нашего cd диска .Как только мы вернемся обратно в нашу компанию мы обязательно займемся тиражирование данного диска


Домашнее задание: решить кроссворд по теме music(см приложение №2_)













Greet the teacher,listen to teacher’s instructions
Приветствуют учителя,выполняют инструкции










Suggest their ideas
Find out styles of music that haven’t been mentioned


Предлагают свое мнения






















Listen to the tape.Put the styles of music into the correct order
Слушают запись и расставляют в порядки звучания этих
отрывков.Хором проговаривают названия музыкальных направлений.

















Match styles of music with their defentions









































Work in pairs, discuss in pairs the questions given them on them on the blackboard



























Organize three groups










Work in groups, choose the statement that will be used as a motto for the cd
Выбирают цитату для диска

















































Read, listen to the song, define the main





Answer the teacher’s questions













Work in groups choose the topics they want to hear the songs about









Listen to the results get the prizes