Traveling to London


Group: подготовительная
Date: 6.05.2014
Duration: 30 min
The theme: Travelling to London
Objectives:
Language competence:
To revise previously learnt material through different approaches:
Communicative competence:
To teach listening and speaking skills;
Cultural competence:To encourage children to learn English.Material used: map, photo of the Queen, pictures, flashcards, tape recorder.
Plan
I.Org. moment
a)Greetings
T: Good afternoon, children!
P: Good afternoon, Good afternoon,
Good afternoon to you!
Good afternoon, Good afternoon
We are glad to see you!
I’m glad to see you too, children
Sit down please.
T: How are you children?
We are happy!
We are hungry!
We are OK!
We are fine!
We are good!
Let’s sing a song “Hello, how are you?”
Давайте споем песню “Hello how are you?”
b)Announcing the goals of the lesson
Сегодня дорогие, ребята, мы отправимся в путешествие к королеве Англии- Елизавете II. Мы поплывем с вами по морю, и вас ожидают разные остановки, на которых вы должны будете выполнять разные задания и тогда сможете поплыть дальше.
II. Бухта happiness.
Ребята, а как по-английски счастливый?
Нарру
С кем мы можем быть счастливы?
С семьей
А как по-английски семья?
Family
(показывая картинки детям они называют членов семьи)
Who is it?
It is a mother… a father…a sister…a brother…
Have you got a mother?
Yes, I have got a mother… a father…a sister…a brother…
A какие стихи мы с вами помним о семье?
Mother, father
Sister, brother
Hand in hand with one another.
Стихотворение о семье пальчиков
This is a father short and stout
This is a mother with children all about
This is a brother tall you see
This is the sister with dolly on her knee
This is the baby sure to grow
This is the family all in a row!
Let’s sing a song about family. Давайте споем песню о семье
I have a mother, a father
A sister and a brother
Grandma and grandma
And we all love each other!
This is my (2)
This is my family!
III. Бухта Colours!
а) показывая цветные шарики повторить цвета
What colour is it?
It is black…green…red…yellow…
b) показывая животных, спросит какого цвета животные
What colour is the dog? ... rabbit…fox…wolf…
Let’s sing a song about colours. Давайте споем песню о цветах.
What color is the sky?
It’s blue (3)
The sky is blue (2)
What color is the sun?
It’s yellow (3)
The sun is yellow
The sky is blue
What color is the grass?
It’s green (3)
The grass is green
The sun is yellow
The sky is blue
What color is an apple?
It’s red (3)
An apple is red
The grass is green
The sun is yellow
The sky is blue (2)
IV. Physical minute.
Вы все моряки, ребята, а моряки в отличной физической форме.
Давайте сделаем разминку.
Hand s up, clap, clap!
Hands down, clap, clap!
Turn yourself around and then you clap, clap!
Bend left, clap, clap!
Bend right, clap, clap!
Turn yourself around and then you clap, clap!
V. The island of unusual trees.
Ребята наша следующая остановка это остров необычных деревьев. Что бы нам поплыть дальше, нам надо назвать все фрукты и овощи на этом дереве.
What is it?
It’s a …
VI. Revision of the clothes.
Ребята, кажется, надвигается шторм! А какие вещи вы взяли с собой.
На столе разложены вещи, дети подходят, берут по одной вещи и говорят что это.
It’s a …
VII. Evaluation
Ребята, я вижу что вы готовы к путешествию по городу Лондон. Вы действительно хорошо знаете английский язык.
Good bye, children!
Good bye, teacher!