Внеклассное мероприятие на тему Merry traveling (8 класс)


Внеклассное мероприятие на тему “Merry traveling”
Цели: активизация изученного материала по теме «Путешествие»; закрепление изученных речевых структур; тренировка навыков грамматики и лексики.
Оборудование: карточки, на которых записаны ответы и очки, или карточки с рисунками; призы, сделанные самими ребятами; колокольчики.
Ход мероприятия:
- Сәлеметсізбе оқушылар!
- Бүгін бізде ойын болады. Ойынның атауы: «Саяхат». Біз екі топқа бөленеміз.
- Good morning, boys and girls! Today we'll play the game “One hundred to one”. We have got two teams: Vikings and Bikers.
Капитаны представляют всех игроков. По одному участнику от каждой команды выходят и отвечают на вопрос (право ответа будет у той команды, которая назовёт верхнюю строчку).
Let's start. The simple game! Первые участники, come here! Listen to the question and ring the bell. Позвоните в колокольчик, если знаете ответ.
I. Where do people usually spend their holidays?
Варианты ответов (представлены картинками):
1. at the seaside (47)
2. in the country (25)
3. in the native town (20)
4. in the foreign country (5)
5. in the mountains (3)
Участники команды отвечают до тех пор, пока не допустят ошибку. В этом случае ход переходит к другой команде.
- The team “Vikings” has... points. Счет выносится на доску.
- Let's clap to them!
- Now we have a rest. Let's sing a song.
Участники поют песню “I like to Ride a Bicycle”.
I like to ride a bicycle,
I like to ride a bike,
I want to ride my bicycle,
I want to ride my bike.
- Thank you! Now is the double game. All your points will double. Вторые участники, come here! Listen to the question and ring the bell.
II. With whom do children usually travel?
Варианты ответов (представлены на карточках):
1. with their parents (40)
2. with their friends (25)
3. with their classmates (22)
4. with their brothers and sisters (7)
5. with their grandparents (6)
Учитывается грамматическая правильность ответа: Children usually travel with their friends.
- Well, the team “Bikers” has … points. Let's have a rest! Let's recite some poems. Учитель предлагает учащимся рассказать разученные ранее стихотворения.
Примерные стихотворения:
Ferry-boats
Over the river, over the bay
Ferry-boats travel every day.
Watching the seagulls, laughing with friends,
I'm always sorry when the trip ends.
Trains
Over the mountains, over the plains,
Over the rivers here come trains.
Carrying passengers, carrying mail,
Over the country here come trains.
Blue is the sea,
Green in the grass,
White are the clouds,
As they slowly pass.
Black are the crowds,
Brown are the trees,
Red are the sails,
Of the ship in the breeze.
Little Red Engine
The little red engine is puffing along.
He comes to a great big hill.
He says, “I must puff and never stop.
I must puff till I reach the top.
And the puffs right over the hill.
- Thank you very much. The next task for you is the triple game. All your points will increase in 3 times (Увеличится в три раза). Третьи участники, come here! Traveling is a very popular hobby. People use different kinds of transport to travel. Listen to the task, please.
III. Which method of traveling is the most comfortable?
Варианты ответов (представлены на картинках):
1. by ship (40)
2. by car (26)
3. by plain (17)
4. by train (15)
5. by bus (2)
- So, the winner is the team “Vikings”. Thank you. Clap your hands!
- Let's play the contrary game. Listen to the task.
- Посовещайтесь всей командой и решите, какой ответ будет самым непопулярным. На обдумывание вам даётся 1 минута.
IV. Why do people travel?
Варианты ответов (представлены на карточках):
1. to see different places (100)
2. traveling in their hobby (200)
3. to visit the relatives (300)
4. on business (400)
5. to have a good rest (500)
- So, the team “Vikings” is the winner. Clap your hands!
- Let's play the final game. Один участник выходит, второй отвечает на вопросы. Затем первый участник выходит и отвечает на те же вопросы. Повторяться нельзя — в этом случае команда громко хлопает и нужно сказать что то другое. Вместе оба участника должны набрать двести очков. Let's start.
Вопросы для финальной игры.
1. What places of interest do tourists usually visit?
2. Where do people usually by tickets?
3. What thinks must people have when they travel?
4. How do people get information about different tours?
5. What kind of transport do people use in Moscow?
Предполагаемые ответы и баллы (представлены на карточках):
1). 1. a museum (40)
2. a gallery (29)
3. a church (16)
4. a square (10)
5. a theatre (7)
2). 1. at the railway station (40)
2. at the bus station (28)
3. in the cinema (17)
4. in the theatre (8)
5. at the airport (2)
3) 1. a passport (35)
2. money (32)
3. tickets (12)
4. a camera (13)
5. food (8)
4) 1. they go to the travel agency (37)
2. they read newspapers and magazines (22)
3. they read advertisements in the street (18)
4. they ask their relatives and friends (14)
5. they listen to the radio (9)
5) 1. the metro (38)
2. a bus (26)
3. a taxi (15)
4. a trolleybus (11)
5. a tram (10)
Первый участник отвечает на вопросы, помощник отмечает его вариант ответа; подсчитывает очки. Затем выходит второй участник и отвечает на эти же вопросы. Команда помогает определить название слова аплодисментами. Каждому участнику дается 30 секунд.
- Excellent! You have more than 500 points! You have won! Clap your hands and step your feet! Now let's sing a song together. The song is “Do all the good you can”
Do all the good you can,
By all the means you can,
In all the ways you can,
In all the places you can,
At all the times you can,
To all the people you can,
As long as ever you can.
- Thank you for the game. Good bye. Учитель подводит итоги игры «Путешествия», благодарит команды за участие в игре и прощается с детьми.