Интегрированный урок английского языка и физкультуры на тему Colours

ОKу ісініS меSгерушісі: ___________
Long term plan module: Module 1 My family

Lesson Colours
School: №33 named after К.Kasymuly

Date: 27.10.2016
Teacher’s name: Ишанова Н. Н., Ушакова С.Б.


Class: 1 «Г»
Number of present:
Absent:

Learning object
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·3 называют цвета школьных предметов на английском языке и используют их в речи.
1.UE3 в описании светофора используют имена прилагательные
1.3.5.5. выполняют физические движения, учитывая собственные возможности

Lesson objectives:
All learners will be able to:
pronounce key words: red, blue, green, yellow, purple, orange and expressions intelligibly.
Все ученики принимают активное участие играх



Most learners will be able to:
sing a song Traffic lights to music with pleasure.
Исполняют песню про светофор


Some learners will be able to:
знают слова и используют их в играх

Language objectives:
Learners can:
- use basic adjectives to describe people and things
- learn and sing the song Colours;
- pronounce familiar words and expressions intelligibly

·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· минуты
А. Greeting: Teacher greets learners; learners respond to greeting and take their places.
Ф. Разминка: “Hello, hello”

А.:We have an unusual lesson today. 
Ф.: У нас сегодня необычный урок. Урок английского языка и физической культуры. На уроке мы сегодня узнаем много нового и будем участвовать в «Веселых играх». 


Ф.: Давайте мы с вами сейчас поиграем по пройденной теме.

Dividing into subgroups: two groups

А.: Check up homework: Домашняя работа. What is it? It’s a book, pen, pencil, bag, rubber
Revising the previous lesson: My school

Видео









Карточки с книгой и сумкой (пазлы)

Карточки со школьными предметами цветные

Middle (of the lesson)
10 минут





















3 минуты













3 минуты






1 минута





4 минуты



2 минута
Ф.: Отгадайте загадку.
Загадка про светофор
Красным глазом засияет –
Нам идти не разрешает,
А зеленый глаз зажжёт –
Иди смело, пешеход!

Рассказать про светофор. Первый светофор был установлен в Лондоне (в столице Англии), чей язык мы с вами изучаем.

D) Teacher presents names of colours showing pictures, objects in the classroom.
P) Learners listen and repeat them after the teacher. Then teacher names one colour, learners touch that object in classroom or clothes of their classmates, then say the colours in feedback.
W) Learners listen to the Colour song and name colour cards according to the teacher’s instructions.

А) Учитель представляет названия цветов показывая карточки и учит учеников задавать вопрос: What colour is it? It’s .. .
P) Учащиеся слушают и повторяют их после того, как говорит учитель.

Ф. Задание №1. Игра со светофором. Какая команда быстрее? Какие цвета есть у светофора и для чего они нужны?
А.: За ответ даются смайлики.

А. Учащиеся слушают песню про светофор и повторяют на уроке.


W) Learners learn and sing along to an animation of the Colour song (stop, get ready, go)

А. Ф. Задание №2. Раскрашивают школьные предметы в данные цвета, которые учили на уроке, ученики называют предметы какого цвета

А. Две команды оценивают друг друга (точность раскрашивания). За ответ даются смайлики.

А. Ф. Разминка.
Hands up,
Hands down,
Sit down,
Stand up.

А. Ф. Задание №3. Эстафета. Две команды выходят к доске и бросают кубики на цвета и говорят какой цвет.
А. За ответ даются смайлики.

Ф. Закрепление. Задание №4. Игра с мячом. Учитель называет цвета на русском языке и ученики должны их называть на английском и наоборот. Скорость ответа дополнительно награждается смайликом. (Встают в круг и учитель бросает каждому мяч)

Плакат с изображением светофора











Видео цветов













[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ]
Song: Colours, picture dictionaries, CD, flip charts, phonics cards, notebook

Карточки с изображением школьных предметов

Смайлики

Видео





Кубики, плакаты с изображением пройденных цветов, смайлики



Мяч


End (of the lesson)

4 минуты
Reflection Self-assessment: Traffic lights
Домашнее задание: выучить стихотворение про светофор.
STOP! Зажегся красный свет,
По-английски красный - red.
WAIT! Загорелся желтый yellow,
Ты перерыв короткий сделай.
GO!- зеленый говорит,
Зеленый - green, и путь открыт.

Ask students to look at lesson objectives they set at the beginning of the lesson and think and say what they did well in the lesson and what needs improvement.
Traffic lights cards

Additional information:

Differentiation - how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?
Assessment - how are you planning to check learners’ learning?
Cross – curricular links health and safety check ICT links
Values links



Дети будут хорошо знать название шести цветов, находить их из числа других и правильно называть их на английском языке
Физическая культура, английский язык, музыка

Reflection

Were the lesson objectives / learning objectives realistic?
What did the learners learn today?
What was the learning atmosphere like?
Did my planned differentiation work well?
Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?
Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the books on the left about your lesson.













Summary evaluation
What two things went really well (consider both teaching and learning)?
1.
2.
What two things would have improved the lessons (consider both teachings and learning)?
1.
2.

What have learned from his lesson about this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?




Learners are given a worksheet with a picture of traffic lights. Learners listen to teachers instructions and colour the cirlcles of the trafficlights.



15