Открытый урок по английскому языку в 8 классе Great Minds


Учитель: Исламова Г.А.
Класс: 8 АДата: 16.11.2016
Тема урока:  Великие умы и их открытия.
Тип урока: Урок «открытия» нового знания.
Цель урока Формировать коммуникативную, языковую и речевую компетенции обучающихся на основе применения изученных лексических единиц и введения новых по теме «Великие умы и их открытия»,
Совершенствовать навыки смыслового чтения и устной речи по теме
Развить навыки умения использования грамматических структур в речи Past Simple, Past Perfect, Past Perfect Continuous.
Задачи:
. Образовательный аспект: создать условия для совершенствования навыков устной речи, навыков чтения с детальным пониманием содержания и с целью извлечения конкретной информации.
Воспитательный аспект: воспитывать чувство сопричастности к науке, воспитание любознательности, познавательных потребностей, уважительного отношения к собеседнику, его взглядам;
Развивающий аспект: развивать любознательность, познавательный интерес, креативность, способность к распределению внимания, к непроизвольному запоминанию, к логическому мышлению и обобщению при овладении грамматическими явлениями.
Метапредметные результаты:
личностные УУД: формировать ответственное отношение к учению, формировать осознанное, уважительное и доброжелательное отношение к другому человеку, его мнению, культуре, языку;
регулятивные УУД: уметь планировать, контролировать и выполнять действие по заданному образцу; выполнять контрольные задания, в том числе тестового характера;
познавательные УУД: уметь представлять информацию в сжатом виде, на основе образца, схем; сосредоточиться на выполнении речевых действий;
коммуникативные УУД: уметь выражать свои мысли в соответствии с поставленной задачей; задать вопросы, необходимые для организации собственной речевой деятельности.
Предметные умения:
– формировать практические умения и использовать полученные знания;
– освоить новые лексические единицы по всем видам речевой деятельности по теме «Великие умы и их открытия»;
– совершенствовать навыки смыслового чтения и устной речи по теме.
Формы и методы: групповая, индивидуальная; словесные, наглядные, практические.
Межпредметные связи: физика, химия.
Материальное обеспечение урока: интерактивная доска, презентация, раздаточный материал.
Организационный момент и приветствие:
Good morning, children! Before you take your seats, let’s remember 3 forms of the verbs. So, let’s begin.
Write, read, have, take, see, make, hear, know, think, begin, be, leave, go, understand.
Речевая зарядка.
Ask questions to each other. T: how are you today?- P-P1-P2……
( pupils ask different questions)
On you tables you can see the coloful papers. They are your booklets. You have to fill the missing information during the lesson.
Основная часть урока.
Определение темы урока.
T: Thank you. Now, look at the screen. Do you know these people? What are their names?
-The Montgolfier Brothers
-Mendeleev Dmitriy Ivanovich-Alexand Bell
-Mihail LomonosovT: Who are they?- P:They are scientists.
T:What did they invent?
1.A hot-air balloon
2.A periodic table
3.A telephone
4.the 1st Russian Grammar
T: How do you think what about we shall speak today?- P:Scientists.
T: What is the synonym of the “famous scientists”?- P:Great minds.
T: On the title page of your booklets, write the name of our lesson. “GREAT MINDS”
Аудирование:
Listen to the song and try to hear the new names of inventors. You may write them on the back of the booklets.
-What names have you heard? Let’s check.
-The Wright brothers, Orville and Wilbur – a plane
-Edison- a phonograph, a projector
-Benz- automobile
-Baird-TV
2.2.Формулирование цели урока.
To study this theme what we shall do at the lesson. How do you think?
-read, write, learn new words.
T: And also we will study some grammar rules.
T: Today we shall speak about a scientist who made his invention in one place. And now you will try to guess where. I suggest you to play a game which is called “Quest”. Do you know this game? What is the aim of this game? – P: To find keys.
The first key: Find the first key in a class. I know it is difficult and I help you.
This is the thing that you and our guests are using now. But I am not using it. It is furniture. (under the chair is a culture plate- культуральные тарелки).
The second key. Look at the screen and say what it is.
An apple a mouse a window. (These words are connected with one a very necessary electronic thing= a computer.)- Microscope –
The third key. Find the odd word.
Science, Maths, Chemistry, bacteria, History.Where can you find all these things? - in a Laboratory.
You are right. Today we learn about one famous scientist and about his invention in the lab.
Открытие новых знаний.
Before we start reading, we will try to translate some new words. In your booklets you are given the words. Look at them. Can you find the known words?
discovery|dɪˈskʌv(ə)ri|  открытие
sloppy|ˈslɒpi|  неаккуратный
culture plate |ˈkʌltʃə pleɪt|  культуральный планшет
messy |ˈmesi|  грязный
mould|məʊld|  плесень
sample |ˈsɑːmp(ə)l|  образец
destroy|dɪˈstrɔɪ|  разрушать
recover |rɪˈkʌvə|  выздоровитьrealise[ˈrɪəlaɪz]  осознать
harmful|ˈhɑːmfʊl|  вредный
illness|ɪlnəs|  заболевание
Sloppy is the synonym of “ untidy”. ( Antonym is “accurate”).
Messy-dirty.
Mould-a picture.Sample- is a model, an example.
Destroy- a plane. (из бумаги-смять)
Harmful-fast food is harmful food.
Illness- a headache, a stomachache, flu, a cold.2.3.1.- Парная работа.
Now open your books p 46 . Find the text. Please read and find the answers for the questions in your booklets.
Why is the text called “Mistakes that worked”?
Who is the discoverer of penicillin? исследователь
How did he discovery it?
How has the penicillin helped millions of people?
What was new for you in the text?
2.3.2. Грамматический материал. Групповая работа.
Now scan the text once again please and copy out the verbs in bold from the second paragraph.
-had been experimenting, saw, had discovered.
Let’s make the formula for the first tense. What is the tense? -Past Simple НА доске
V2/ V ed, negative – didn’t V, questions-Did he V?
В прошлой четверти мы с вами изучали времена группы Present. Давайте вспомним какие времена мы проходили. Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous.
2.3.3. Применение новых знаний.
Ex. 1 .Determine the time.
My family bought a house near the lake.
Our teacher had prepared a test.
My classmates studied the rule last lesson.
The scientists had been working on the inventions hard.
We had visited a lot of labs.
2.3.4. Now you will do a little test. To check your knowledge of these tenses.Open the brackets using the tense.
Past Simple.
Alexander Fleming (discovery) the penicillin. He (make) a great invention.Past Perfect.
Alexander Fleming (leave) the culture plate in a lab and then he (find) the mould on a sample.
Past Perfect Continuous.
Alexander Fleming (experiment) for 2 hours.Change your works and check them please.
If you haven’t made the mistakes, put the mark “5”
1 mistake-“4”
2 mistakes-“3”
3 mistakes-learn again.
Заключительная часть.
Домашнее задание.
Retell the story about Alexander Fleming (use the info in a booklet)
“3”-“4”- ex 2 p 46
“5”-ex 3 p 46
3.2.Подведение итогов, рефлексия
What did we do on the lesson?
Today we have learned some facts about famous inventors (we can call them Great Minds) and their inventions.
Was it interesting for you?
You have round papers on you table. Please draw the smiles.
If you everything was clear for you, draw –
If you are not sure in some points, draw-
If you are needed to explain the material again, draw-
Thank you for the lesson.