Разработка урока по английскому языку на тему Великобритания

Государственное профессиональное образовательное учреждение
«Торезский горный техникум им. А.Ф. Зясядько»















МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА
открытого занятия
«ВЕЛИКОБРИТАНИЯ»
по дисциплине
«ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК»
специальность: 13.02.11 Техническая эксплуатация и обслуживание электрического и электромеханического оборудования



















2015

СОДЕРЖАНИЕ

Предисловие ..
3

Методические рекомендации ...
4

План занятия .
5

Ход занятия
7




































ПРЕДИСЛОВИЕ
Роль дисциплины «Иностранный язык»
в системе социально-гуманитарных дисциплин
Основная цель дисциплины «Иностранный язык (по профессиональной направленности)» - формирование необходимой коммуникативной возможности в сферах профессионального и ситуативного общения в устной и письменной формах.
Актуальность проблемы можно объяснить целым рядом обстоятельств. Так, основным направлением модернизации профессиональной высшей школы на современном этапе развития предусматривает прежде всего повышение качества усвоения общеобразовательных и профессиональных знаний, практической и творческой подготовки студентов.
Иностранный язык, как учебная дисциплина может и должна внести свой вклад в процесс развития творческих способностей студентов. Обладая огромным воспитательным, образовательным и развивающим потенциалом творческих способностей подростков, иностранный язык может реализовать его лишь в ходе осуществления практической цели обучения, то есть только в том случае, если студент в процессе иноязычной коммуникативно-познавательной деятельности (слушая, говоря, читая, пользуясь письмом) будет расширять свой общеобразовательный кругозор, развивать свое мышление, память, чувства и эмоции; если в процессе иноязычного общения будут формироваться социально-ценностные качества личности: мировоззрение, нравственные ценности и убеждения, черты характера.
Творческая деятельность дает студентам широкие возможности для проявления собственной индивидуальности. Непосредственное, активное участие их в данной деятельности, на доступном уровне сложности, раскрывает большие перспективы в деле комплексного развития и формирования творческого потенциала личности. Кроме того, постигая секреты английского языка, подростки знакомятся с удивительным миром западного человека, с его мировоззрением и т.д.
Воздействуя на личность, формирование творческих способностей обогащает эмоциональный и практический опыт, развивает психику, формирует интеллектуальный потенциал, способствует воспитанию эстетических и умственных способностей, ведет к накоплению профессиональных навыков и умений, развитию природных задатков, их нравственных качеств. Оно настраивает на дальнейшую, активную творчески-осознанную деятельность подростков, что отвечает их духовным потребностям, удовлетворяет их стремление к самореализации и проявлению личностных качеств. Все это является эффективным средством комплексного развития личности, выявления формирования ее творческого потенциала.

МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ПОДГОТОВКЕ К ЗАНЯТИЮ

Практическое занятие в форме занятия – путешествия является одной из форм нетрадиционного занятия. Занятие комбинированное с доминированием учебной мотивации, при ведущей роли говорения и аудирования.
Занятия-путешествия как нельзя лучше способствуют формированию активной личности, обладающей не только определенным запасом знаний, но и умением получать их самостоятельно. Необычные по форме, такие занятия вызывают большой интерес у студентов, хорошо развивают творческие способности. Особенно важно то, что на таких занятиях создаются благоприятные условия для коллективной учебной деятельности. Эффективность занятия повышается через развитие творческих способностей студентов.
Занятие проводится с целью обобщения и закрепления изученного материала.
Были предложены следующие подходы к построению занятия:
- при предъявлении студентам учебного материала, ставить конкретную цель, определяющую организацию учебной работы;
- излагать  учебный материал таким образом, чтобы он  расширял объём знаний  и преобразовывал личный опыт каждого студента;
- использовать различные формы  индивидуальной работы на занятии;
- проводить  работу  с раздаточным материалом, работу в парах, группах,  работу с различными опорами;
- стараться  активно стимулировать студентов к самостоятельной деятельности.
Одной из технологий, обеспечивающей личностно-ориентированное обучение, является метод проектов, как способ развития творчества, познавательной деятельности, самостоятельности. Студентам на дом было задано домашнее задание опережающего характера: подготовить мультимедийные презентации по темам «Географическое положение Великобритании», «Достопримечательности Великобритании» и «Выдающиеся личности Великобритании». Студенты работали со справочной литературой, словарями, компьютером, тем самым создав возможность прямого контакта с аутентичным языком, чего не даёт изучение языка только с помощью учебника на занятии.
На занятии использовался еще один метод интерактивного обучения – ролевая игра. Студентам было предложено поставить себя в жизненные ситуации, которые могут возникнуть вне аудитории, в реальной жизни во время путешествий за границу. Существенным преимуществом ролевой игры перед другими формами обучения является 100% занятость студентов, а также концентрация внимания участников в течение всей игры.
ПЛАН ЗАНЯТИЯ
Дисциплина: Иностранный язык
Дата проведения: 01 декабря 2015г.
Специальность: 13.02.11 Техническая эксплуатация и обслуживание электрического и электромеханического оборудования
Группа: 2 ТЭО-13
Тема занятия: «Великобритания»
Цель занятия:
Методическая:
- совершенствовать методику проведения занятия обобщения и систематизации знаний с помощью форм и методов интерактивных технологий и использованием мультимедийных презентаций студентов;
- показать эффективность проведения занятия – путешествия.
Дидактическая:
- ознакомить студентов с общими сведениями о Великобритании, закрепить использование изученной лексики в речи;
- способствовать осмыслению социокультурных особенностей страны изучаемого языка.
Развивающая:
- развивать навыки аудирования, чтения, устной речи;
- содействовать развитию у студентов мыслительных процессов (обобщение информации, рассуждение, действие по образцу);
- развивать навыки сотрудничества.
Воспитательная:
- формировать уважение к стране, изучаемого языка;
- воспитывать интернационализм, умение работать в группе.
Вид занятия: практическое занятие
Формы и методы проведения: проблемно-поисковый, репродуктивный методы, работа в парах, группах.
Межпредметные связи: география, литература, страноведение.
Методическое обеспечение занятия:
Учебная программа
Рабочая учебная программа
Методическая разработка занятия
Наглядные пособия: презентации, видеофильм «Добро пожаловать в Британию», аудиозапись диалога «Тур по Лондону», раздаточный материал.
Оборудование: компьютер, мультимедийная система
Литература:
Основная:
New Headway English Course : John and Liz Soars, Oxford University Press
Синельникова В.В. Все английские темы - К.: Мастер-класс, 2008-2009
Манси Е.О. 100 разговорных тем по английскому языку – К.: «А.С.К.», 2006
Simon Greenall. Reward.- Macmillian Heinemann, 1998

Интернет-ресурсы:
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ]
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ]
[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть ссылку ]

Структура занятия:

Вступительная часть
Организационная часть
Ознакомление студентов с темой занятия
Актуализация опорных знаний
Мотивация учебной деятельности
Основная часть
2.1 Проверка домашнего задания. Презентация докладов о Великобритании с использованием мультимедиа.
2.2 Упражнение «Микрофон».
2.3 Просмотр презентации «Угадай великого англичанина».
2. 4 Чтение текста «Window to Britain»
2.5 Аудирование текста «London»
2.6 Ролевая игра
Заключительная часть
Подведение итогов занятия
3.2. Рефлексия
4. Домашнее задание
ХОД ЗАНЯТИЯ
1.Вступительная часть
1.1. Организационная часть
Приветствие и проверка присутствующих на занятии
1.2. Ознакомление студентов с темой занятия
I
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·bout Great Britain you know and how cooperative you can be.
1.3. Актуализация опорных знаний
Фонетическая зарядка.
Teacher: Let’s start our lesson from Mind –Map. Tell me please: What do you associate with the word “country”?

Countrу

T: Every country has its own anthem. Now we’ll listen to the British anthem “God Save the Queen”, a national patriotic song which is used for important events in Great Britain.
1) Просмотр видеозаписи гимна Великобритании “God Save the Queen”.
1. God save our gracious Queen,
Long live our noble Queen,
God save the Queen:
Send her victorious,
Happy and glorious,
Long to reign over us:
God save the Queen.
2. Lord, our God, arise,
Scatter her enemies,

·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
Gracious – милосердный, великодушный
Noble – превосходный, величественный
Victorious – победоносный
Glorious – великолепный, восхитительный
To reign (over) – царствовать, господствовать.
T: You see that the anthem shows us the main features of the British people: their pride for centuries-old history of monarchy, pride and admiration of their Queen, pride for their country.
3) Выполнение упражнения на развитие памяти.
На экране высвечивается первый куплет гимна. Студенты еще раз его читают. Преподаватель просит студентов закрыть глаза, а в это время слайд меняется и появляется первый куплет гимна, в котором пропущены слова. Задача студентов: дополнить предложения в куплете «Снежный ком».
_____ save our gracious _____,
_____ live our noble ______,
______ save the ______:
Send her _____ ,
Happy and _______ ,
Long to reign over us:
____ save the _______.
1.4 Мотивация учебной деятельности
2. Основная часть
2.1 Проверка домашнего задания. Презентация докладов о Великобритании с использованием мультимедиа.
T: Now it’s time to listen to you. You had to prepare reports to the topic “The Geographical position of GB”, “Sights of GB” and “Famous People of GB”.
2.2 Упражнение «Микрофон».
T: Imagine we are on the conference. Be ready to answer my qu
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·2.3 Просмотр презентации «Угадай великого англичанина».
T: GB is famous not only by its sights but it’s famous for its people who created history by their works. They are well-known in all countries and on every continent. And not one generation will grow up with them. You will see some pictures which help you to understand who these people are. Look at the screen and name the person.
Угадайте:
1) восковая кукла (Тюссо),
2) яблоко, падающее на голову человека (Ньютон),
3) обезьяна (Дарвин),
4) Багира, Каа, Балу («Книга джунглей», Киплинг),
5) трубка, скрипка (Шерлок Холмс, автор Артур Конан Дойл),
6) девочка, кот с улыбкой, карточная королева («Алиса в стране Чудес», автор Льюис Кэрол),
7) необитаемый остров, Пятница («Робинзон Крузо», автор Даниэль Дефо),
8) пират на одной ноге с попугаем на плече (Джон Сильвер из романа Стивенсона «Остров сокровищ»).
2. 4 Чтение (просмотр видеофрагмента «Добро пожаловать в Британию»).
1) pre-reading activity
Match the words to the pictures.

1. a temple; 2. an is
·land; 3.a port; 4.a cathedral; 5.a banknote; 6.a tunnel; 7.a calendar; 7. a hill; 8. a lake.
Window to Britain
Hello. I’m Leonie Dodd and welcome to Window on Britain. What do you know about Britain? How many people live here? What’s the capital city? What are the names of other famous cities? The answers are in this programme.
This is the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. That means England, Scotland, Wales and Northern Ireland. The population of Britain is over fifty-eight million. Forty-nine million people live in England. Five million live in Scotland, about three million in Wales and one and a half million in Northern Ireland. Seven million people live in London, the capital city. The prime Minister lives here at 10 Downing Street near the Houses of Parliament. The Head of State is the Queen. The Queen’s head is on banknotes, stamps and coins. In London she lives here in Buckingham Palace, a very popular place for tourists. Other famous towns and cities in Britain are Edinburgh, the capital of Scotland, with its old castle. York - with its beautiful Cathedral, called York Minster and its narrow streets. Stratford-upon-Avon, the birthplace of William Shakespeare. Liverpool, once a very important port and the home of The Beatles. Cambridge and Oxford – both famous for their universities. And famous for their bicycles! In both cities a lot of people travel around by bike. Towns and cities are important but the countryside’s important, too. Over 75 percent of the land in Britain is farmland. But not many people are farmers. In fact, only 2 percent of the working population.
Britain also has 10 national parks. They cover 9 percent of the land. All these parks have wonderful countryside. This is the Lake District in the north-west of England. It has beautiful hills and lakes. A lot of British people come here on holiday. And foreign tourists. Over 24 million foreign tourists come to Britain every year. They visit lots of places. For example, Giant’s Causeway in Northern Ireland. This Stonehenge. What is it? Well, nobody really knows. Perhaps, it’s a temple or a clock or is it a calendar? In Wales the Snowdon National Park is very popular. And look – Welsh people don’t just speak English, about 20 percent of the population speak Welsh, too. Britain is an island but it isn’t only one island. In fact there are over eight hundred. These ones are on the beautiful west coast of Scotland.
I’m at Waterloo Station in London. From here, trains go through the Channel tunnel to Paris, in France and to Brussels in Belgium. Is Britain really an island now?
2) while-reading
Try to complete the sentences with numbers from the box.
9
75
24
2
10


a. Over % of the land in Britain is farmland.
b. Only. %of the working population are farmers.
с. Britain has. national parks.
d. National parks cover.% of Britain.
e. Over million foreign tourists come to Britain every year.
Watch the sequence and tick (
·) the true sentences.
1. The Giant's Causeway is in Northern Ireland.
2. Tourists visit Stonehenge.
3. The Snowdon National Park is in Northern Ireland.
4. 50% of people in Wales speak Welsh.
5. Britain has over 800 islands.
2.5 Аудирование
1) Pre-listening tasks
T: Write London on the board. Tell me what you know about this city.
Have you been to London?
Do you know any famous places in London?
T: I’m going to say the first part of a famous place in London and you have to complete the name.
Big Ben, London Eye, Tower of London, Tower Bridge, Buckingham Palace, Houses of Parliament, Oxford Street, Madame Tussauds.
T: You will work in pairs to match the place names and the pictures of famous places.
Preparation
Do this exercise before you listen. Match the pictures with the words below.
Open-top bus
Big Ben
London Eye
Tower Bridge
Tower of London
Oxford Street
Buckingham Palace
Houses of Parliament






T: How do tourists usually visit these famous places?
Do they go by train, taxi, or tourist bus? Point out the open-top bus in the preparation task.
Who usually talks to the tourists about the famous places during a tour on a bus? (A tour guide.)
T: We are going to listen to a guided tour on a bus in London.
They need to put the places in the order that the tour bus will visit them.
Play the audio then students compare answers before checking and correcting as a
class. Play again if necessary.
2) While-listening activity
Transcript for Tour of London
Tour guide: Good afternoon ladies and gentlemen and welcome to this fantastic tour of London by bus.
My name’s Greg and I’m your guide this afternoon on our tour of London. As you can see, we’re on an open top bus, so you can see all the attractions from your seat and you don’t need to walk anywhere. And please don’t worry about the rain, I’m sure it’ll stop soon. A-a-and please ask any questions at any time.
Tourist 1: I have a question.
Tour guide: Yes?
Tourist 1: Do you have extra umbrellas? I mean if it rains a lot.
Tour guide: Err, no, we don’t have any extra umbrellas, but don’t worry, I’m sure the rain will stop soon. Right, OK, so where are we going on our wonderful tour? Well, the tour takes 2 hours and we are going to visit all the famous sites. First we’ll see Madame Tussauds, the museum with wax models of famous people and celebrities, then we’ll drive along the most famous shopping street in the world, Oxford Street. After that we’ll see the famous clock Big Ben and The Houses of Parliament. As we drive along the river you’ll see the popular attraction, the London Eye, from which you can see the whole city on a sunny day. Then we’ll see Tower Bridge and the famous Tower of London before arriving at Buckingham Palace, just in time for a cup of tea with the Queen.
Tourist 2: Is that included in the tour? A cup of tea with the Queen?
Tour guide: Err, well, no not exactly, but there’s a lovely cafй near the palace where you can get a cup of tea.
(Sound of a storm right overhead, loud thunder and very heavy downpour)
Tourist 1: I have another question.
Tour guide: Yes?
Tourist 1: Can we have our money back? We’re getting off the bus.
Tour guide: Err, well, you see... Quick! Run! Everyone off the bus! ...
3) Post-listening activity
A) Check your understanding: ordering
Do this exercise while you listen. Write a number (1-8) to put these places in order that the tour bus will visit them.
. Oxford Street
. Madame Tussauds, Museum
. Tower of London
. London Eye
. Houses of Parliament
. Buckingham Palace
. Big Ben
. Tower Bridge
T: Students now look at the check your understanding: multiple choice’ task on the worksheet. Students select the correct answers.
B) Circle the best word to complete these sentences.
1. The tour takes (2 / 3 / 4) hours.
2. At Madame Tussaud’s you can see (maps of London / models of famous people / famous shops).
3. Oxford Street is a famous street for (drinking tea / eating / shopping).
4. The Queen lives at (Buckingham Palace / the Tower of London / Tower Bridge).
5. Big Ben is a (tour guide / clock / bridge).
6. You can see great views of London from (Oxford Street / the Houses of Parliament / London Eye).
2.6 Role play.
T: Imagine that you are on a guided tour visiting the places we have spoken about. One of you is a tour guide and others are tourists. First you need to do some preparation.
T: Now we’ll repeat the types of questions. A tour guide prepares his/her speech. Tourists prepare their questions in a group.
Tour of London. Role play
You are a tour guide. Instructions: Prepare your speech and then give a guided tour. Be prepared to answer the tourists’ questions!
Good morning/afternoon everyone! Welcome to this tour of ____ (place) by_______ (transport). My name’s ___ . I’m your guide on our tour of ______. Any questions?
The tour will take ________ hours.
First we’ll see ____.
Then we’ll see______ Next we’ll ___.
After that __. Finally we’ll ____.


You are a tourist. Instructions: Prepare some questions to ask your tour guide. Asks lots of questions because you want to practice your English!
What places will we visit today?
How long does the tour last?
How much is the tour?
Where does the tour depart from?
Will we visit ___________?
Where can I buy a ________?


T: We continue to play. If you want to travel abroad you need to do some things. At first you need to book the flight and book the hotel. Let’s dramatize some dialogues.
In the tour agency
Agent: Good morning. Dreams Travel.
Billy: Oh, hello. Do you sell airline tickets to Great Britain?
Agent: Yes.
Billy: Right. I’d like four tickets from Moscow to London.
Agent: And when do you want to go?
Billy: I’d like to go on Friday the fifth of next month.
Agent: Return or one-way?
Billy: I’d like return tickets, please. We want to come back one month later.
Agent: Ok. I’ll just check on the computer. Ok, do you want economy or business class?
Billy: Oh, business class is very expensive. I prefer economy. How much is that?
Agent: Let me see. It’s 700 pounds for one person.
Billy: What time does the flight leave London?
Agent: At ten thirty in the morning.
Billy: Is it a direct flight?
Agent: No, there’s a short stop in Berlin.
Billy: Fine. I’d like four tickets then, please.
Hotel reservation
Receptionist: Hello. Hotel Europe. Can I help you?
Woman: Yes, I’d like to book a room, please.
Receptionist: Ok. For how many nights?
Woman: For two nights?
Receptionist: Which dates, please.
Woman: For the 15th and 16th of December, please.
Receptionist: Ok, that’s fine. Would you like a single or a double room?
Woman: Do you have twin rooms?
Receptionist: Yes, we do.
Woman: I’d like to book a twin room then. How much is that, please?
Receptionist: That’s 120 euros a night. Can I take your name and your credit card details first, please?
In a hotel
Receptionist: Can I help you, miss?
Woman: Yes, I asked for a twin room.
Receptionist: Yes, miss.
Woman: Well, you’ve given me a double room.
Receptionist: Oh, I’m sorry, miss.
Woman: Can we have a twin room, please?
Receptionist: I’ll just have a look yes, we have one on the second floor.
* * *
Receptionist: Can I help you?
Man: Yes, I asked for tea with my breakfast.
Receptionist: Yes?
Man: And you’ve given me coffee.
Receptionist: I’m sorry, sir. I’ll call the kitchen and get you some tea.
Man: Ok. Thank you.
* * *
Receptionist: Yes, sir. Can I help you?
Man: Yes, I booked golf for this morning.
Receptionist: Yes, sir?
Man: The golf club has just told me that there isn’t a booking for me.
Receptionist: Oh, that’s strange. I’m sure the golf club can fit you in later. I’ll call them and sort it out for you.
3. Заключительная часть
3.1. Подведение итогов занятия
Оценивание студентов
3.2. Рефлексия
Thank you for such an interesting and exciting lesson. It was really great. I am very glad that you are interested in English.
Let’s do the usual task, answer these questions:
Today we spoke about
It was interesting to know ...
It was difficult
Now I know
I will try
I want
I am (good, bad, so-so, ok)
Домашнее задание.
1 уровень (3 балла) – повторить лексические единицы темы и подготовить 7 вопросов по теме «Великобритания».
2 уровень (4 балла) – написать диалог по теме «В туристическом агентстве»
уровень (5 баллов) – подготовить устное сообщение по теме Великобритания (15-17 предложений).
Teacher: You are wonderful today. It’s a good job. You were active and smart. I think this lesson will be memorable and you’ll get only positive impressions





































13PAGE 15


13PAGE 14215




Рисунок 1F:\123\картинка с буквами.jpg Заголовок 115