Методическую разработку на тему О?ушыларды? білім алуда ата-ана к?мегі

110 З. bусанов атындаCы жалпы орта мектеп




ТаKырыбы:






МaCалім: А. Азаметова

2015-2016 йил





Мавзу: ѕKувчини мустаKил билим олишида ота- онанинг роли.
МаKсад:
Ота-оналар билан хамкорликни мустахкамлаш.
Бола тарбиясида ота –она ролининг беKиёслигини очиб крсатиш.
ѕKувчиларни мустаKил билим олишида ота-оналарнинг фаоллигини ошириш.
жихози: комьпютерда слайдда крсатилиб берилади.
Вазифалари:
Ота –оналар ва мактаб хамкорлигини ривожлантириш усулларини рганиш.
Ота- оналар мажлиси тказишни оптимал характерик хусусиятини аниKлаш.
Ота-оналар ва фарзандлар хамкорлигини яKиндан рганиш.
Ота- оналар билан биргаликда Kувчилар мустаKил билим олишига ва тарбиясига оид педагогик амалий тавсиялар ишлаб чиKиш.

Тренинг тиш тартиби:
Тинглай билиш;
Сзни блмаслик
Фаоллик;
Ижодкорлик;
Чидамлилик;
ѕзаро cамкорлик.

Таништириш:
Хар бир ота- она зини таништиради.

Болаларнинг мурCак Kалбига хеч нарса ибратдек кучли таъсир этмайди ва барча ибратлар ичида эса ота- она ибратидан кра чуKурроK ва мустахкамроK рин оладиган ибрат йK.
(Н.И. Новиков)


Ота- оналар кпинча “тарбия” сзи билан “маълумот” сзини чалкаштириб Kядилар ва болага маълум дарсларни Kиб ргатиш билан унга тарбия бердик, деб йлайдилар.Йиллар тгач, ота- оналарнинг cафсаласини пир блиши cам мана шунда.
( А.Г.Рубинштейин )


Тарбия бизлар учун ё cаёт- ё мамот, ё нажот- ё халокат, ё саодат- ё фалокат масаласидир. (Абдулла Авлоний)

Гдак – идрокли вужуддир, у з cаётидаги эхтиёжлар, Kийинчиликлар ва тсиKларни яхши билади.Бу ринда унга нисбатан золимона амру фармонлар, мажбурий тартиб интизом, ишончсиз назорат эмас, балки ширин муомила муроса, тажрибага ишонч, хамкорлик, аcил яшаш кпроK Kл келади. (Я.Корчак)
Кимсасиз ва бепоён хеч нима йK денгиз соcилида лай деб ётган кичкина Kушчага меcрибон, сахий сехргар аёл келиб – “Менга энг Kадрли нарсангни берсанг” мен сени даволайман- деди.Jушчанинг нозик кичкина танасидан томчилаб оKаётган Kонлар оK Kумни Kизартириб жонини олиб кетиш арафасида эди. Jушча, мен учун энг Kадирли нарса бу cаёт.Сахий меcрибон, сехргар аёлга менинг жоним керакми?, Kачонки зи менга берай деса.Меcрибон, сехргар аёл хазиллашяпти - деб йлади.Дармонсиз юмилиб кетаётган кзларини сеcргарга Kаратиб аранг пичирлаб:Майли даволанг!Энг Kадирли нарсамни бераман. Сеcргар таёKчасини Kушча ярасига текказиши билан кушчани яраси тузалиб кетди, у типирчилаб, жонланиб эркин парвоз Kила бошлади.
-Энди менга Kанотларингни бер –деди сеcргар.
-ЙK асло, йK бера олмайман –деди Kушча.
-Энг Kадрли нарсанг бу Kанотларинг эмасми?-деди сеcргар.
-bа албатта, шунинг учун сизга бера олмайман –деб пичирлади Kушча.Jанотсиз яшагандан кра, лганим яхши.Майли менинг жонимни олишингизга розиман.Учмай cаёт кечиришни менга KизиCи йK.Учавер,- деди кулиб сеcргар, мен сени лишингни хохламайман.Лекин эсингда блсин, энг Kадрли нарса cаётингдан cам KадрлироK блади.


Ота-оналарга саволлар
Сиз учун энг Kадрли инсон ким?
Сиз учун энг Kадрли нарса нима?
Бола тарбиясига ким кпроK масул(жавобгар)?
Билимнинг cозирги cаётдаги аcамиятини Kандай баcолар эдингиз?
Фарзандингиз уйда Kанча соат дарс тайёрлайди?
Jайси фанларни севиб Kийди ва нима учун биласизми?
Келажакда фарзандингиз ким блади?
Болангиз учун нима муcим деб биласиз?
Болангизни чуKур билим олиши, Kимишли инсон блишини cоcлар эдингизми?
Болангизда Kайси сифатларни тарбиялашни муcимроK деб йлайсиз?
Билимли, маълумотли инсон cаётда cар доим з рнини топади, деб cисоблайсизми?
Болангизда Kайси сифатларни тарбиялашни
муcимроK деб йлайсиз?
Билимга чанKоKлик;
ТиришKоKлик;
ѕзаро манфаатни криб иш тутиш;
Меcрлилик;
ѕз маKсадига эришиш йлида cеч нарсадан тоймаслик;

МАКТАБ БОЛАЛАРИМИЗГА НИМА БЕРЯПТИ?
болаларга давлат таълим стандартлари талаблари даражасида билим беради;
ѕKувчиларни касб-cунар эгаллашга, билим олишни давом эттиришга тайёрлайди;
Kувчиларда юксак маънавий-аcлоKий, инсоний сифатларни тарбиялайди;
ѕKувчиларда жамиятда cаёт кечириш, меcнат Kилиш ва билимларини ошириш учун энг зарур компетенцияларни таркиб топтиради.
ѕKувчилар мактабда чуKур назарий билимлар олсалар cам амалда, турмушда, cаётда уларни етарлича Kллай олмайдилар.
Яхши билимли болалар кпинча cаётда зларига мос ринни топа олмайдилар;
Кпчиликнинг кз нгида мактабда олинаётган билим амалда фойда бермайдиган билим каби баcоланади.
Сифатли билим бу...
Бу олинган билимларнинг талабларга тлиK жавоб бериши.
Билимларнинг шахснинг манфаатлари, эcтиёжларига хизмат Kилиши;
Меcнат кишиси ишининг натижалари корхона, истъемолчилар Kядиган талабларга мос блишини таъминловчи билим.

ЙиCилиш якунида ота-оналар кенгаши раисини сайланди , кенгаш раиси доимо Kитувчи билан алоKада блиши, турли хил тадбирларда ота-оналар фаол иштирок этиши такидланди. ЙиCилиш жуда мазмунли ва мароKли тди.











тренинг ОKушылардыS білім алуда ата-ананіS к™мегіTimes New RomanОта-оналар билан хамкорликTimes New Romanтренинг 15