План открытого урока по английскому языку классе на тему: «Travelling around London» (5 класс)


План открытого урока по английскому языку
В 5 классе
Тема: «Travelling around London»
Цели:
Образовательная: развитие иноязычной коммуникативной компетенции по теме «TravellingaroundLondon»
Развивающая: развитие умения планировать речевое и неречевое поведение, развитие коммуникативной компетенции (развитие умения взаимодействовать с окружающими, выполняя разные социальные роли), развитие навыков работы с информацией, развитие смыслового чтения, осуществление регулятивных действий самооценки в процессе коммуникативной деятельности
Воспитательная: формирование мотивации изучения английского языка, воспитание интереса к иноязычной культуре, толерантного отношения к представителям других стран, национальностей
Задачи:
Развить умение прогнозирования на основе просмотра фрагмента видеоролика
Совершенствовать навыки произношения и употребления лексики по теме урока
Развить умения ознакомительного чтения
Активизировать умения диалогической речи посредством использования интерактивных технологий
Ход урока:
Этап урока Содержание урока Режим работы
Организационный момент
(знакомство учителя с учащимися, эмоциональный настрой на урок - 1 минута)
Good morning, boys and girls! I am glad to see you. Take your seats. My name is Galina Vycheslavovna. Today I will be your teacher.
I am fine. How are you? What about you? T-Cl
2. Постановка цели урока
(определение учащимися темы урока после просмотра видеоролика о столице Великобритании – Лондоне – 2 минуты)Let`s start our lesson.
Todaywewillwalkaroundoneofthemostbeautifulandfamoustown.
Lookatthe screen, watch the film andtryto understand what town we are going to visit today.
I wonder, what are we going to do today at the lesson?
Ok. You are right. Today we will see some interesting sightseeings of London, read the text about one of them, listen to the interesting story and make dialogues. At the end of the lesson after travelling around London we’ll make a map of London. T-Cl
London
We’ll learn new words, read the text, etc
Речеваяразминка(совершенствование фонетических навыков посредством отработки новой лексики по теме урока - 2 минуты)
Do you like to travel? What kind of transport do you like to travel?
Let`s travel by Double Decker Bus, it is one of the famous means of transport in London. What do you know about it? (Does it have one or two storeys? What is the color of this bus?)
This bus is a national symbol of England and United Kingdom. 
Now let’s choose a driver. Who wants to be?
T-Cl
T-St1, St2, etc.
This bus has two storeys, it is red.
Садятся в автобус и выбирают водителя.
Фонетическаязарядка (2 минута) Are you ready to start our travelling?
Before we start let’s listen to some new words and repeat them. They are names of the famous places in London. T – CL
Работасаудиозаписьюучебника. Упр. стр.
Чтениетекста (развитие умения ознакомительного чтения текста, контроль понимания прочитанного через выполнение теста множественного выбора в компьютерной программе Tester 1.5 –5минут) OK. Driver, please, start the engine! Let’s travel around London! (звукавтобуса)
Look out of the window, please! Look at that tall Ferris Wheel! It’s the London Eye. Come out of the bus and walk around this sight.
What do you know about it? What have you read about the London Eye?
Your task is to read a text very attentively because then we’ll do a test.
One of the students goes to the blackboard and read the questions. Other students try to answer them. T – St1, St2, etc
It’s a very big wheel. It’s situatedon the banks of the River Thames.
Развитие уменияаудированияпо теме (просмотр видеоролика о Биг Бене, выполнение задания путем заполнения пропусков в тексте – 5 мин) Let’s drive further! Please, look to the right. What do you see? You are right; it’s the biggest clock bell in Britain - Big Ben. Can you tell me something about it? Now you will be watching a video about this sight and fill in the blanks with the words you’ve heard while watching.The words are given bellow. T – Cl, St1, St2
Big Ben
It’s a tower with a big clock.
The bell was named after Sir Benjamin Hall.
Совершенствование умения диалогической речи (составление диалогов по образцам) – 5 мин Ok, let’s travel further. Now, friends, you are at the center of London – at the most famous square in the world Trafalgar Square. Can you say anything about it? Why is it called so? What is it famous for?
From Trafalgar Square you can get any place you like in London. I wonder, what places you would like to see and what sights you’d like visit?
Look at the screen, please. Let’s read a dialogueand then try to make your own dialogues.
Now you come to me and choose a card. According to the information in this card you work in pairs and make a dialogue. Then be ready to present it.
St1 – St2
- The square was so named to commemorate Nelson’s victory at the Battle of Trafalgar in 1805.
- The square is famous for its feral pigeons, and feeding them was traditionally a popular activity.
Подведениеитоговурока(составление карты Лондона,проведение рефлексии).
Домашнеезадание.– 5 мин Please, take your seats in our bus. Tell me what have you learned today at the lesson? Now, students, let’s make a map of London. Come out of the bus. Your task is to find the sights of London on the map and put the color pictures on them. What a nice map we have made!
What was the most interesting\ boring foryou? Who was the cleverest\brightest\ student at the lesson? Who work hard? What marks can I put these students?
I want to give you small guide-books as a present.
Now the lesson is over, thank you, good-bye. T – Cl, St1, St2, etcWe’ve learned the names of some sights in London (перечисляют), some interesting information about them, etc