Презентация урока английского языка в 5 классе Тема урока: Обобщающее повторение


Открытый урок английского языка в 5 «А» классе Учитель: Сутулова Елена Викторовна Тема урока: Обобщающее повторениеЦели: Обобщить и расширить страноведческие и лингвистические знания учащихся.Задачи: Активизировать употребление в речи учащихся учебного материала первой четверти по темам «Мое увлечение» («My hobby»), «Мой любимый вид спорта»(«My favourite sport»), «Расписание»(«Timetable»).Практиковать учащихся в диалогической и монологической речи на базе освоенного языкового материала. Закрепление грамматического материала – Глагол To Be в простом настоящем времени (Be – Present Simple). Использование притяжательных местоимений в рассказе и в разговорных упражнениях. Отработка лексики в чтении и совершенствование ее употребления в лексической последовательности. Учебные пособия: Грамматическая таблица, картинки, игры, аудиозапись, карточки, иллюстрации, учебники. План урока1.Приветствие класса.2.Отработка структур типа: My favourite sport is… My favourite subject is… в форме диалога: « What’s your name?» T – P1; T – P2.3.Песня «A girl is from London».4.Повторение лексики в игре «Our new words»5. Речевая зарядка.








fill.onrrrrrfill.onrrrrr 6.Построение различных грамматических структур в монологической и диалогической речи.(Рассказ о своем друге. Вопросы – ответы)7.Использование глагола To BE в простом настоящем времени.Заполнение таблицы, письмо, игра.8.Физкультурная минутка.9.Диалоги по телефону.10.Спектакль «Little Red Riding Hood»11.Аудирование структурного материала.Выполнение групповых упражнений.12.Чтение p.68 –p.69 учебника13.Домашнее задание: повторение тем, лексического материала.14.Окончание урока Развернутый план урока1. Teacher: Good morning, dear boys, girls, teachers and parents! Pupils: « Good morning » Good morning, good morning! Good morning to you! Good morning, dear teacher! We are glad to see you! Teacher: Sit down, please. Begin our lesson.







fill.onrrrrr 2. Tell us your dialogue « What’s your name?», please. Sasha is your teacher.Natasha is the pupil. (Отвечают пять пар учеников) 3. Let’s sing a song «A girl is from London».4. Let’s play the game «Our new words».5. I see that you know new words. Now «A poem», repeat after me. All together – A, B, C, D, E, F, G, John is hiding far from me. Looking here, looking there, I can’t see him anywhere.6. Ask the questions and answer the questions. Where are you from? – I’m from England. Where do you live? – I live in Oxford.What’s your address? – 25 Queen Street, Oxford. What’s your telephone number? –It’s 685-324 Tell us about your classmate, about an English boy.



My classmate David is my classmate. His surname is Edwards. He is British. He is from the UK. His telephone number is 071-372. His address is 9 Green Street, London SW7. His hobbies are tennis, reading and drawing. He is eleven years old. His favourite subject at school is English. 7. Let’s remember our grammar. Fill in the letter from Anthony Black. Dear Mary, How … you? How … your mum? I … all right. Now we … at school in Oxford. Oxford … nice. Our school … in the centre. See you, AnthonyWrite the letter, please.Fill in the letter. Dear Mike, My name … Victor. My surname … Orlov. I … from Moscow. My phone number … 1452715. I … twelve years old. My favourite sports … badminton and football. With best wishes, Victor « We are happy».Now, tell usI am happy. We are happy.You are happy. You are happy.He is happy. They are happy too.She is happy.
style.rotation
style.rotation
Complete the table for the verb – To Be.Complete the table for columns +, ?, -. + ? -I am Am I ? I am notHe … … ? …She is … ? …It … Is it? It is notWe … Are we? …You are … ? You are notThey … … ? …Make up your examples!Use - Am / Is / AreLet’s play a computer game. Match the planets and the spaceships.(1C, 2A, 3B, 4B, 5A, 6B, 7A)8. Now can you sing any songs? I think, you can. So let’s hear you. Do morning exercises! «Clap, Clap !»1.Clap, clap, clap your hands, Clap your hands together.

style.rotation 2. Stamp, stamp, stamp your feet,Stamp your feet together.3. Spin, spin, spin around,Spin around together.4. Sing, sing, sing a song,Sing a song together.5. Dance, dance, dance a dance,Dance a dance together.6. Wash, wash, wash your face, Wash your face together. 9. Your dialogue by telephone (Диалог по телефону) Let’s go to the cinemaPat: 67190. Hello.Mary: Hello, Pat.Pat: Oh, hello, Mary! How are you? Mary: Fine, thanks. And you?Pat: I’m fine. Let’s go to the cinema today.Mary: Yes, all right. See you. Bye.Pat: Bye, Mary. Sorry, I’m busyJane: 364 5328. Hello.Mark: Hello, Jane. It’s Mark.Jane: Oh, hello, Mark.


Mark: Let’s go to the club.Jane: Sorry, I’m busy. Let’s go tomorrow.Mark: OK. See you, Jane.Jane: Bye, Mark.11. Учебный разговор T – P; P1 – P2 ; P1 – P2 – P3 T: My hobby is painting. What is your hobby?P: My hobby is music. What is your hobby?P1: My favourite sport is badminton. What is your favourite sport? P2: My favourite sport is tennis. What is your favourite sport?P3: My favourite sport is football. My favourite subject at school is Sport.12. How many new words from Unit 2 do you know?Выполняется упражнение 2 на страницах 68-69 учебника. Учащиеся индивидуально отрабатывают чтение слов изученной лексики, закрепляют прошедший материал. 13.Homework14.Заключение урока. Подведение итогов. Объявление оценок. The lesson is over. Thank you for the lesson, children.Stand up, please! Good –bye! See you tomorrow!