фрагмент урока TRAVELLING TO WASHINGTON


TRAVELLING TO WASHINGTON.ПУТЕШЕСТВИЕ В ВАШИНГТОН.
Важным аспектом работы в выпускном классе является подготовка к выпускным экзаменам. Поэтому цел работы: с первого дня учебы итоговый контроль на ряду с изучением нового материала. Необходимо:
Включать в каждый урок упражнения, направленные на ликвидацию этих аспектов.
Выборочно отработать отдельные грамматические модели.
Have you ever been to…Has he ever been to…Ask him/her if she/he has ever been to…
Will have been to…
Вам предоставляется возможность сказать то, что вы хотите сказать и ситуация в которой вы хотите это произнести, применить новый лексический материал в ситуации и свести на минимум ваши ошибки.
Так как мы ограничены рамками учебной комнаты, представим себе, что мы совершаем путешествие по воздуху в Вашингтон. У нас в гостях гид – переводчик Лилия Шкарлат. Она будет помогать нам в работе.
Я надеюсь, что мы сможем справиться с реальной коммуникативной ситуацией.
Оборудование урока:
Англ. Журналы и газеты, надписи “NOSMOKING”, “FESTEN SEATBELTS”, “ENERGENCY EXIT”, кассета с записью текста, учебники “STREAMLINE ENGLISH”, VISITOR’S GUIDE по Вашингтону, грамматические таблицы.
Good afternoon. Glad to meet you. People learn to do something by doing it.
So the moto of our lessons is “We learn to read by reading. We learn to listen by listening, we learn to write by writing. We leran to speak be speaking.” Добрый день. Рада вас видеть. Люди учатся делать что-то, делая это.
Поэтому девиз наших уроков такой: «Мы учимся читать читая. Мы учимся слушать слушая, мы учимся писать когда мы пишем. Мы учимся говорить говоря.»At our lessons the speaking activities for you are:
Selective repetition of model structures.
Manipulative drills. You must be able to say what you want, when you want to say it.
I enable you to use newly acquired language in the situations which minimize the possibility of error.
We are limited by nature of the classroom environment. So, we’ll try to set up a simulated situation.
“Travelling to Washington by air.” Our guide Mrs. Shkarlat will help us. I hope you’ll be able to cope with a real communicative situation.
But let’s start as usual from Прежде всего начинаем как
the beginning. Briefly revise обычно. Кратко повторяем
the previous lesson. Our phonetic материал прошлого урока.
drills. Проведем фон. зарядку.
Звучит текст на кассете. Все учащиеся читают вместе с диктором. “Good afternoon, ladies and gentlemen. Captain Gibson and his crew welcome you aboard British Airways flying 179 to New York. We’re now flying at the height of 30,000 feet. Our speed is approximately 600 miles an hour. We’ll land in New York in five and half hours. The temperature in New York is now minus 3 C. In a few minutes you’ll be able to sea the Irish Coast. Our stewards and stewardesses will serve lunch in half an hour. ”
«Добрый день дамы и господа. Капитан Гибсон и его экипаж рады приветствовать вас на борту авиалайнера Британской авиакомпании рейса 179 до Нью-Йорка. Мы летим на высоте 30,000 футов. Наша скорость приблизительно равна 600 миль в час. Мы приблизимся в Нью-Йорк через 5 с половиной часов. Температура в Нью-Йорке сейчас -3 С.»
Проверить чтение. 2-3 ученика читают текст. Беседа по тексту.
-Who is talking?
-What is he?
-Are the flying?
-Ask him/her if they are flying.
-Ask him/her what height they are flying at.
- Ask him/her if they are flying fast?
Кто говорит?
Кто он?
Они летят?
Спросите его/ее летят ли они?
Спросите его/ее на какой высоте они летят.
Спросите его/ее летят ли они быстро?
Повторение и закрепление грамматических структур.
Have you never been to…-Ask him/her if he/she has ever been to… Вы когда-нибудь были в…
Спросите его/ее был ли он/она в…
А сейчас наша цель использовать все выражения и грамматические конструкции в ситуации «Мы летим в Вашингтон».
Один из учеников – капитан авиалайнера, а второй – стюардесса. Все учащиеся – пассажиры корабля.
Звучит запись. Гул самолета. Посадка в самолет.
Good afternoon dear passengers. Captain…and his crew welcome you aboard Ukrainian Airways Flight 179 to Washungton. Добрый день уважаемые пассажиры. Капитан…и его экипаж приветствуют вас на борту лайнера Укр.авиакомп. рейса 179 до Вашингтона.
Выходит стюардесса и приветствует всех пассажиров. Гид ведет беседу с учащимися по теме Вашингтон. Достопримечательности столицы США.
Washington was chosen by G.Washington at the permanent site for the nations capital on the 1-st of December in 1800. He was the first person to be elected the president of the U.S.A.
Now the Capitol is the highest building in Washington. It stands on the hill near the Potomac River. All the other building in the capital must be lower. That’s why all the Building have less than 5 stories and there are no sky – scrapers in Washington. The Capitol is the center of the city. It is made of stone and marble and contains 540 rooms. It is situated not far from the Washington Monument, which looks like a very big white pencil and is 100 meters high. It is hollow inside and has a special lift for visitors.
The White House is the President’s residence. All American Presidents have lived in the White House. It was built in 1799. The White House has 132 rooms.
The Jefferson Memorial was built in memory of the third President of the USA, Thomas Jefferson, who was the author of the Declaration of Independence. The memorial is surrounded by cherry – these. These trees are the gift from Japan made in 1912.
The Lincoln Memorial is devoted to the 16-th President, who gave freedom to Negro slaves in America.
The Arlington Cemetery is the place where American soldiers and officers killed in World War 1 and 2 were buried. The President Kennedy was buried here to.
Pentagon, the residence of the US Military Department is situated in the suburbs and has an enormous size.
Washington is the political center only. It is not the largest city of the country. Its population is only 900,000 people. It has no big industry. But it is a large scientific and cultural center.
Итог фрагмента урока подводит учитель.