Презентация к педагогическому совету на тему Технология проектной деятельности как средство формирования и развития регулятивных УУД


ТЕХНОЛОГИЯ ПРОЕКТНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ КАК СРЕДСТВО ФОРМИРОВАНИЯ И РАЗВИТИЯ РЕГУЛЯТИВНЫХ УУД. Выступление к педсоветуподготовила Киреева Д.В ЦЕЛЕПОЛАГАНИЕ − ПОСТАНОВКА УЧЕБНОЙ ЗАДАЧИ НА ОСНОВЕ СООТНЕСЕНИЯ ТОГО, ЧТО УЖЕ ИЗВЕСТНО И УСВОЕНО УЧАЩИМСЯ, И ТОГО, ЧТО ЕЩЕ НЕИЗВЕСТНО. Let pupils look at book s page for 2-3 minutes and find the most interesting picture. Talk to pupils about what they can learn from the book, judging by its pictures. ПЛАНИРОВАНИЕ –ОПРЕДЕЛЕНИЕ ПОСЛЕДОВАТЕЛЬНОСТИ ПРОМЕЖУТОЧНЫХ ЦЕЛЕЙ С УЧЕТОМ КОНЕЧНОГО РЕЗУЛЬТАТА; СОСТАВЛЕНИЕ ПЛАНА И ПОСЛЕДОВАТЕЛЬНОСТИ ДЕЙСТВИЙ. Children acquire new language without much effort when they are having fun and when there are many opportunities for them to hear the language in familiar contexts. If the context makes sense, they have the opportunity to hear the language the more they will be able to say in that language. ПРОГНОЗИРОВАНИЕ – ПРЕДВОСХИЩЕНИЕ РЕЗУЛЬТАТА И УРОВНЯ УСВОЕНИЯ, ЕГО ВРЕМЕННЫХ ХАРАКТЕРИСТИК.  Pupils must talk much during the lesson how has it increased in comparison whit the beginning of the school year. - КОНТРОЛЬ − СЛИЧЕНИЕ СПОСОБА ДЕЙСТВИЯ И ЕГО РЕЗУЛЬТАТА С ЗАДАННЫМ ЭТАЛОНОМ С ЦЕЛЬЮ ОБНАРУЖЕНИЯ ОТКЛОНЕНИЙ И ОТЛИЧИЙ ОТ ЭТАЛОНА. . After progress work ask pupils to open their books and check their answers. Make sure pupils have checked their work correctly. Let pupils count and find their scores in the evaluation boxes. Ask pupils if they’re happy with their results. КОРРЕКЦИЯ – ВНЕСЕНИЕ НЕОБХОДИМЫХ ДОПОЛНЕНИЙ И КОРРЕКТИВ В ПЛАН И СПОСОБ ДЕЙСТВИЯ В СЛУЧАЕ РАСХОЖДЕНИЯ ЭТАЛОНА, РЕАЛЬНОГО ДЕЙСТВИЯ И ЕГО ПРОДУКТА. oo [ ʊ ] look, book, cook, good, foot [ lʊk ] [ bʊk ] [ kʊk ] [ ɡʊd ] [ fʊt ] [ uː ] pool, school, Zoo, too [ puːl ] [ skuːl ] [ zuː ] [ tuː ] ee [ iː ] see, bee, tree, three, meet [ ˈsiː ] [ biː ] [ triː ] [ θriː ] [ miːt ] ea Исключения: [ iː ] tea, meet, eat, read, speak [ tiː ] [ miːt ] [ iːt ] [ riːd ] [ spiːk ] [ e ] bread, head, breakfast, healthy [ bred ] [ hed ] [ ˈbrekfəst ] [ ˈhelθi ] au [ eɪ ] away, play, say, may [ əˈweɪ ] [ pleɪ ] [ ˈseɪ ] [ meɪ ] ey grey, they [ ɡreɪ ] [ ˈрeɪ ] Чтение гласных буквоcочетаний sh [ ʃ ] she, shop, fish [ ʃi ] [ ʃɒp ] [ fɪʃ ] th this, that, the [ рɪs ] [ ржt ] [ рi: ] [ θ ] thank, thick [ θжŋk ] [ θɪk ] [ t ] Thames [ ˈtemz ] wh Исключение: [ w ] when, white, why [ wen ] [ waɪt ] [ waɪ ] [ h ] who [ huː ] kn [ n ] know, knife [ nəʊ ] [ naɪf ] sc [ sk ] screen [ skriːn ] [ s ] scene [ siːn ] ch [ tʃ ] chess [ tʃes ] [ k ] chemistry [ ˈkemɪstri ] [ ʃ ] machine [ məˈʃiːn ] tch [ tʃ ] match [ mжtʃ ] Чтение согласных буквосочетаний   Сочетания “ough”, “augh” читаются как [o:]:   thought [qo:t]   daughter [`do:t¶] - ОЦЕНКА − ВЫДЕЛЕНИЕ И ОСОЗНАНИЕ УЧАЩИМСЯ ТОГО, ЧТО УЖЕ УСВОЕНО И ЧТО ЕЩЕ ПОДЛЕЖИТ УСВОЕНИЮ, ОСОЗНАНИЕ КАЧЕСТВА И УРОВНЯ УСВОЕНИЯ. . Ask pupils if they know any famous poems. What do they know? Tell pupils about an English poet called John Foster and an English poet called Robert Frost. Tell pupils they can learn more about the poet and poetry. Magic HorseBlack horse,Magic horse,Carry me away,Over the river,Across the bayTo the sandy beachWhere I can play.Black horse,Magic horse,Carry me away,Over the seasTo the forest treesWhere I can watchThe tiger cubs play…John Foster ВОЛЕВАЯ САМОРЕГУЛЯЦИЯ − СПОСОБНОСТЬ К МОБИЛИЗАЦИИ СИЛ И ЭНЕРГИИ; К ВОЛЕВОМУ УСИЛИЮ, ТО ЕСТЬ К ВЫБОРУ В СИТУАЦИИ МОТИВАЦИОННОГО КОНФЛИКТА И К ПРЕОДОЛЕНИЮ ПРЕПЯТСТВИЙ. Спасибо за внимание!